2006-09-06, 00:46
Medlem
R Barmligs avatar
Fått några gråa stänk i kalufsen, som jag retar mig på.

Skall man färga håret, lägga 'slingor', eller vad gör man?

Tipsa på, tacksam för råd.

PS. 'Raka av dig håret' är ett 'för-bannat' tips.
Citera
2006-09-06, 00:57
Medlem
tjaboooos avatar
slingor på en kille...nä det låter inte snyggt, iallafall inget jag personligen skulle köra med.

kan ju alltid färga det helt och hållet eller åldras med det.

bär du mörka kläder kan ju kolsvart hår med svarta solglasögon va nåt kanske.
Citera
2006-09-06, 00:59
Bannlyst
Sluta gnäll, jättstiligt att vara gråhårig! om du inte är ett vrak dvs
Citera
2006-09-06, 01:17
Medlem
R Barmligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drulovic
Sluta gnäll, jättstiligt att vara gråhårig! om du inte är ett vrak dvs
Haha, jag gnäller inte. Min frisör säger som du, lite 'stänk' ger ett ännu bättre intryck.

Seriöst, jag skall träffa en tjej jag hade sällskap med för några år sen. En riktigt läcker puma, och när jag ringde upp och föreslog en återträff, frågade hon hur livet förflutit osv. Därav frågan. Jag är nöjd själv, men ville bara veta vad det finns för alternativ. Och tjejer behöver inte fråga alls, dom bara färgar.
Citera
2006-09-06, 01:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R Barmlig
Haha, jag gnäller inte. Min frisör säger som du, lite 'stänk' ger ett ännu bättre intryck.

Seriöst, jag skall träffa en tjej jag hade sällskap med för några år sen. En riktigt läcker puma, och när jag ringde upp och föreslog en återträff, frågade hon hur livet förflutit osv. Därav frågan. Jag är nöjd själv, men ville bara veta vad det finns för alternativ. Och tjejer behöver inte fråga alls, dom bara färgar.

Farsan färgar varannan månad tror jag. Han är runt 50 och har väldigt få gråa hårstrån. Är det lite grått eller syns det enbart på nära håll?
Citera
2006-09-06, 04:15
Medlem
Engelbreckts avatar
Min far uttryckte det så här: "En gång räknade jag de grå skäggstråna, nu räknar jag de svarta och hoppas att de ska försvinna så att skägget blir enfärgat igen."

Personligen tycker jag inte att det är något konstigt med att, ens som kille, färga håret om man inte gillar den färg man har. Men då är det en och samma färg över hela huvudet som gäller. Om du har skägg ska det ju gärna matcha skägget också...
Citera
2006-09-06, 04:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbreckt
Min far uttryckte det så här: "En gång räknade jag de grå skäggstråna, nu räknar jag de svarta och hoppas att de ska försvinna så att skägget blir enfärgat igen."

Personligen tycker jag inte att det är något konstigt med att, ens som kille, färga håret om man inte gillar den färg man har. Men då är det en och samma färg över hela huvudet som gäller. Om du har skägg ska det ju gärna matcha skägget också...
Vissa av oss får ju färga håret bara för att restan av kroppsbehåringen ska matcha
Citera
2006-09-06, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Uriel-
Vissa av oss får ju färga håret bara för att restan av kroppsbehåringen ska matcha

Jag tror det är väldigt vanligt att kroppsbehåringen och färgen på huvudhåret inte är samma. Däremot tror jag du är ganska ensam om att färga håret för att det ska matcha rövhåret. Eller har jag missat något?
Citera
2006-09-06, 11:25
Medlem
relativs avatar
Slingor tycker jag är lite gayigt i alla fall.

Kör på vanlig hårfärg, färga över de gråa med en hårfärg som är så nära din naturliga hårfärg som möjligt. Lycka till
Citera
2006-09-06, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Slingor tycker jag är lite gayigt i alla fall.

Kör på vanlig hårfärg, färga över de gråa med en hårfärg som är så nära din naturliga hårfärg som möjligt. Lycka till

Borde det inte vara lättare att färga hela håret i den nya färgen? Men det kan ju hända att färgen får annan ton där det är grått iofs.

Eller varför inte färga håret rött? Funkar prima för mig (blir rosa efter ett par duschar dock men det är inte allt för illa). Men om du är gammal nog att börja bli gråhårig så kanske du inte tycker att nåt sånt är ett alternativ...

EDIT: Hmm jag får uppfattningen att jag själv är runt 14 när jag läser mitt inlägg...
Citera
2006-09-06, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bergadler
Jag tror det är väldigt vanligt att kroppsbehåringen och färgen på huvudhåret inte är samma. Däremot tror jag du är ganska ensam om att färga håret för att det ska matcha rövhåret. Eller har jag missat något?
Nja allt hår jag har det vill säga ögonbryn, skägg, mage bröst och rövhår för den delen är kolsvart och huvudet ljustbrunt.
Citera
2006-09-06, 23:37
Medlem
Cum*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMysteryMan
Borde det inte vara lättare att färga hela håret i den nya färgen? Men det kan ju hända att färgen får annan ton där det är grått iofs.

Eller varför inte färga håret rött? Funkar prima för mig (blir rosa efter ett par duschar dock men det är inte allt för illa). Men om du är gammal nog att börja bli gråhårig så kanske du inte tycker att nåt sånt är ett alternativ...

EDIT: Hmm jag får uppfattningen att jag själv är runt 14 när jag läser mitt inlägg...
Rosa? Vad fan köper du för färg?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in