2025-11-22, 22:04
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Det börjar bli obehagligt. Arrangörerna bakom morgondagens Palestinademonstration i Göteborg visar öppet stöd för terrorklassade grupper som Hamas och PFLP. I Expressen ser man en affisch, som används i marknadsföringen för denna demonstration, med beväpnade terrorister.

En av arrangörerna säger till DN:

Citat:
”Ja, vi upplever att det är dags att visa öppet stöd för de motståndsgrupper som kämpar för Palestinas befrielse och emot ett långdraget och vidrigt folkmordskrig”.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...ion-med-hamas/

Helt sinnessjukt. Är det ens lagligt att genomföra en demonstration som öppet hyllar terrorism? Vad har ni för tankar om detta? Jag hoppas att Nick Alinia eller Christian Peterson tar sig dit och ställer lite frågor för jag tror inte att SVT kommer att göra det.
Citera
2025-11-22, 22:08
Medlem
Melange5738s avatar
Och hur fick de demonstrationstillstånd?
Citera
2025-11-22, 22:10
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Och hur fick de demonstrationstillstånd?

Bra fråga.
Citera
2025-11-22, 22:18
Medlem
Nästa steg i "normaliseringen" samt försök att samla röster till nya partierna som är till vänster.
Citera
2025-11-22, 22:29
Medlem
Apologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Helt sinnessjukt. Är det ens lagligt att genomföra en demonstration som öppet hyllar terrorism? Vad har ni för tankar om detta? Jag hoppas att Nick Alinia eller Christian Peterson tar sig dit och ställer lite frågor för jag tror inte att SVT kommer att göra det.
Jag börjar bli trött på detta lagtjafs! Varför alla dessa jädra straff, terror och misshandelsanklagelser?

Nej, man får inte hylla terrorism i Sverige. Det är straffbart att delta/stödja en terroristorganisation och det är brottsligt att sprida hatbudskap eller uppmana till våld. Och nej man får inte hålla en icke tillståndsgiven demonstration men i realiteten tolkas det mycket godtyckligt.
Citera
2025-11-22, 22:35
Medlem
Kundalinis avatar
Oj, de demografiska förändringarna till följd av den förda migrationspolitiken har tydligen medfört att vi har hundratusentals, om inte miljoner, svenska medborgare som plötsligt sympatiserar med terrorgrupper.

Den såg nån inte komma.
Citera
2025-11-22, 23:04
Medlem
kalkryggars avatar
Det är inget konstigt. Det står i islams budskap att judarna ska dödas och när våra politiker försvarar islam med näbbar och klor så får man väl anta att de ställer sig bakom islams budskap?

Det är ju ingen hemlighet att judarna ska dödas enligt islam. Det står ju rätt upp å ner i islams vidriga texter.

I förlängningen så ska ju även vi vanliga icke muslimer dödas om vi inte konverterar till den onda islam.

Så det är väl mer naturligt än onaturligt att muslimer går och visar stöd till grupper som lever enligt islam. Varför skulle det vara konstigt?

Kan väl inte bli mer tydligt än så här:
https://www.youtube.com/shorts/RfmY2QvTcjY
Senast redigerad av kalkryggar 2025-11-22 kl. 23:10.
Citera
Igår, 01:49
Medlem
StudiumValors avatar
Tillståndet för att demonstrera, om det finns ett sådant, bör återkallas.
Citera
Igår, 05:35
Avstängd
Onanikrems avatar
Kan tänka mig att det är samma folk som hurrade, sköt fyrverkerier, åkte omkring och tutade strax efter terroristattentatet 7/10.

Terroristkramare är vad de är och inget annat.
Citera
Igår, 09:24
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Ni måste tänka ett steg längre. Det är bra att dessa visar dina riktiga sympatier och ställer till det med inställd busstrafik mm - om vi vill att svenskarna ska vakna dvs.

Perfekt inför valet vore om de gör någon form av koranupplopp, gärna i Stockholms innerstad så att alla godhetsknarkare väcks ur sin törnrosasömn!

Om bara SD kunde ge fan i att sabba a-kassan hade de nog kunna växa lite till. Fast det är klart man måste skärpa sig på fler områden t ex sluta förhandla med skurkstater och bara skicka ut deras medborgare oavsett vad hemlandet tycker. Det är inte Sveriges ansvar att ta hand om deras kriminella!
Citera
Igår, 09:25
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kan tänka mig att det är samma folk som hurrade, sköt fyrverkerier, åkte omkring och tutade strax efter terroristattentatet 7/10.

Terroristkramare är vad de är och inget annat.
Trodde de dessutom att Israel inte skulle slå tillbaka? De ville helt enkelt ha krig. I annat fall hade de ju istället varit oroliga när terrorattentatet 7/10 inträffade!
Citera
Igår, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Ni måste tänka ett steg längre. Det är bra att dessa visar dina riktiga sympatier och ställer till det med inställd busstrafik mm - om vi vill att svenskarna ska vakna dvs.

Perfekt inför valet vore om de gör någon form av koranupplopp, gärna i Stockholms innerstad så att alla godhetsknarkare väcks ur sin törnrosasömn!

Om bara SD kunde ge fan i att sabba a-kassan hade de nog kunna växa lite till. Fast det är klart man måste skärpa sig på fler områden t ex sluta förhandla med skurkstater och bara skicka ut deras medborgare oavsett vad hemlandet tycker. Det är inte Sveriges ansvar att ta hand om deras kriminella!
Jag förstår din tanke men tror tyvärr att du överskattar svensken. Det har redan skett så vansinnigt mycket att folk hade vaknat för längesedan enligt din tes. Svenskar är allvarligt sjuka. De kommer inte att vakna. Inte ens om deras egna barn blev gruppvåldtagna av hazarer och somalier dagligen på Östermalm och Södermalm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in