2025-11-22, 20:28
Medlem
Köpte en Samsung tv, nu står det i support att man måste ha en Samsung s serie eller en Iphone för att använda kalibrering av Tv? Låter som att man tvingas ha nått av de nämnt.
Citera
2025-11-22, 20:32
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brendt
Köpte en Samsung tv, nu står det i support att man måste ha en Samsung s serie eller en Iphone för att använda kalibrering av Tv? Låter som att man tvingas ha nått av de nämnt.

Din rubrik är kass, men bortsett från det så vill jag minnas att kalibrering med mobil bara var ett av två/flera alternativ, eller?
Citera
2025-11-22, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Din rubrik är kass, men bortsett från det så vill jag minnas att kalibrering med mobil bara var ett av två/flera alternativ, eller?

Nej, ny tv 2025, kan inte använda annat än nämnt.
Citera
2025-11-22, 21:06
Medlem
Alla Iphone från 2019, eller alla Samsung Galaxy s från 2019. Känner du ingen som äger en sådan?
Citera
2025-11-22, 21:07
Medlem
Ofta brukar ju fabrikskalibreringen räcka, eventuellt lite mindre ändringar beroende på ljusinsläpp etc.
Ta en titt på https://www.flatpanelshd.com/ och kolla vad det sägs om din tvmodell.
Brukar även finnas rekommendationer.
Vad är det för Samsung?
Citera
2025-11-22, 21:43
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: Köpte en Samsung TV

Ny rubrik: Måste man ha en Samsung S serie eller en Iphone för att kalibrera min TV?

/Mod
Citera
2025-11-22, 21:44
Moderator
Chantres avatar
Telefoner, surf- och läsplattor: köpråd --> TV-, bild- och mediautrustning
/Moderator
Citera
2025-11-24, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brendt
Du kan ju kalibrera TV:n i system-menyn, det har jag gjort i alla fall. Eller är det något speciellt du tänker på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in