2025-11-22, 16:01
Avstängd
Staffesmurfsons avatar
Har den moralpanik? häller i en jävla massa kaffe men den vägrar bli stark har ökad på antalet kaffe kontra vatten men skiten är fortfarande svag, där det den som trasig eller jag
Citera
2025-11-22, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staffesmurfson
Har den moralpanik? häller i en jävla massa kaffe men den vägrar bli stark har ökad på antalet kaffe kontra vatten men skiten är fortfarande svag, där det den som trasig eller jag
Men kör i en perkolator bara, 6 skopor på 1 kopp är rimligt.
Citera
2025-11-22, 16:08
Medlem
Din diskmaskin vägrar ju diska svarta tallrikar. Tro fan att du inte får svart kaffe i bryggaren då heller
Citera
2025-11-22, 16:18
Medlem
halaltarzans avatar
Kasta ut den där onödig prylen säger jag bara och gå och köp pulverkaffe, då kan du på ett mycket enkelt sätt reglera styrkan på kaffet själv. Kaffebryggare är så jävla mycket förra milleniet.
Citera
2025-11-22, 16:18
Avstängd
Staffesmurfsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det är du som är trasig!
Ok tack för tipset
Citera
2025-11-22, 16:19
Avstängd
Staffesmurfsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
Men kör i en perkolator bara, 6 skopor på 1 kopp är rimligt.
är typ det jag gjort men tack för tipset
Citera
2025-11-22, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staffesmurfson
är typ det jag gjort men tack för tipset
Det är en jävla skillnad mellan kaffemaskin & perkolator, dock. Kaffemaskiner är lite som skrivare på det viset att man inte riktigt äger maskinerna och fanstygen lever egna liv.
Citera
2025-11-22, 17:30
Medlem
Gör kokkaffe istället så länge. Du kan också köpa fransk press det blir bra grejer bara du maler hela bönor o gör kaffet direkt så förlorar det inte så mycket smak. Kaffet blir alltid bra om man gör det på rätt sätt. Jag hade en kaffebryggare än gång i tiden och bland det bästa jag gjort var att ta ut den i farstun och hoppa på den några gånger innan den hamnade i soprummet.
Citera
2025-11-22, 17:39
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Din diskmaskin vägrar ju diska svarta tallrikar. Tro fan att du inte får svart kaffe i bryggaren då heller
Hahaha.. stäng tråden, mysteriet löst
Citera
2025-11-22, 19:18
Avslutad
Nu vet jag inte vad du använde men kanske hade fungerat bättre med svenskt kaffe
Senast redigerad av figoo 2025-11-22 kl. 19:21.
Citera
2025-11-23, 08:27
Moderator
evilhoneys avatar
Byt till ett kaffe som har en annan rostning och se till att du har rätt malet kaffe för perkulator, om det är det du använder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in