Citat:
Ursprungligen postat av
Monerokungen
Vad ser ni mest fram emot när det gäller framtidens uppfinningar?
Vilka saker tror ni verkligen kommer utvecklas till det bättre?
Själv ser jag mest fram emot hur VR kommer se ut om 10–15 år.
(sexdockor om 10–15 år också… skojar 😄

Men seriöstvad är det som nästan garanterat kommer hända i framtiden?
Alltså saker som verkligen ligger inom räckhåll, inte sci-fi som teleportering och sånt trams.
Och vad tror ni om teknologier som kan stoppa sjukdomar eller bromsa åldrandet rejält?
Tänk att vara 90 år och fortfarande klara det en 30–40-åring gör utan problem.
Det forskas ju redan massor på det, så det känns inte alls omöjligt längre i framtiden.
Sen vet jag att det är mycket som "finns" Men det släpps aldrig. David sinclair påstår ju att han har teknologi att göra organ utan problem! Reversa blindhet på möss osv. Men det kommer aldrig vidare till människor!
Finns väl miljonals människor i fängelse dom kan forska på. För att sänka deras straff med 1-2 veckor.
Mer avancerade vapen, mer övervakning. Allt för att tillse att dom som redan har mest ska slippa dela med sig till dom som har minst. Allt medan dom mitt emellan hejar på dem som har mest förmodligen för att dom tror att dom hör samman med dom.
AI? LLM kommer naturligtvis bli bättre. Det tvivlar jag inte på. Huruvida riktig superintelligens ens är möjligt återstår att se.
Rymdfärder är nice. Man kommer såklart aldrig få chansen att lämna planeten sjävl. Men det är ändå underhållande och spännande med alla nya upptäkter.
En landning på en annan planet bör man ju får bevittna. Är ju bara 40-ish trotts allt.
Elbilar kommer dominera mer och mer då tekniken är i sin linda och redan nu överlägsen.
Flygande ”bilar”, kommer bli en fluga för de rika. I alla fall till en början. Dom som inte redan hade råd med hellikopter kommer kunna leasa dem som bilar. Eller åka som taxi.
Med tech, livsförlängande och bättre sjukvård kommer tillse att dagens barn blir över 100 år.
Det är vad jag tror.