Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2025-11-21, 19:39
Medlem
Monerokungens avatar
Vad ser ni mest fram emot när det gäller framtidens uppfinningar?
Vilka saker tror ni verkligen kommer utvecklas till det bättre?
Själv ser jag mest fram emot hur VR kommer se ut om 10–15 år.
(sexdockor om 10–15 år också… skojar &#128516
Men seriöstvad är det som nästan garanterat kommer hända i framtiden?
Alltså saker som verkligen ligger inom räckhåll, inte sci-fi som teleportering och sånt trams.

Och vad tror ni om teknologier som kan stoppa sjukdomar eller bromsa åldrandet rejält?
Tänk att vara 90 år och fortfarande klara det en 30–40-åring gör utan problem.
Det forskas ju redan massor på det, så det känns inte alls omöjligt längre i framtiden.

Sen vet jag att det är mycket som "finns" Men det släpps aldrig. David sinclair påstår ju att han har teknologi att göra organ utan problem! Reversa blindhet på möss osv. Men det kommer aldrig vidare till människor!

Finns väl miljonals människor i fängelse dom kan forska på. För att sänka deras straff med 1-2 veckor.
Citera
2025-11-21, 19:49
Medlem
Hemsidor som inte består av 95% reklam hade varit coolt.
Citera
2025-11-21, 19:50
Medlem
Nästa generations VR verkar skoj men tyvärr så tror jag festen är slut inom 10-15 år. De irreversibla förändringar vi satt igång och den åverkan vi människor gjort på djur och natur kommer börja svida ordentligt.

Då ska vi nog vara glada om vi kan ha 12v lampor drivna med solceller. Internet, streaming, AI, konsumtion, osv. osv. är snart ett minne blott. Och troligen mänskligheten också inom ett par generationer.

Men det kanske är bäst så, när man tänker efter. Lite galet att vi som lever just nu får uppleva "toppen" (eller botten, beroende på hur man ser det) av en hudratusenårig historia.
Citera
2025-11-21, 19:52
Medlem
Melange5738s avatar
Ärligt talat tror jag det är aningen optimistiskt att tänka att vi har 20 år kvar när majoriteten av alla AI-forskare tror att det är minst 5% risk att ASI utplånar oss inom 5 år.
Citera
2025-11-21, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ärligt talat tror jag det är aningen optimistiskt att tänka att vi har 20 år kvar när majoriteten av alla AI-forskare tror att det är minst 5% risk att ASI utplånar oss inom 5 år.
Det är 18 års åldersgräns på Flashback och det är väldigt tydligt att tonårsfingrar skrivit det där meddelandet.
Citera
2025-11-21, 20:08
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
Det är 18 års åldersgräns på Flashback och det är väldigt tydligt att tonårsfingrar skrivit det där meddelandet.

Du vet inte vilka Roman Yampolski, Elizar Yudkowski och Max Tegmark är eller hur?
Citera
2025-11-21, 20:10
Medlem
StorFetAnkas avatar
Citat:
uBlock Origin löser det problemet.
Citera
2025-11-21, 20:13
Medlem
Citat:
Du vet inte vilka Roman Yampolski, Elizar Yudkowski och Max Tegmark är eller hur?
Jag hoppas du aldrig råkar ut för en dörrknackande försäljare för du lär bli barskrapad och skuldsatt livet ut.
Citera
2025-11-21, 20:15
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jag hoppas du aldrig råkar ut för en dörrknackande försäljare för du lär bli barskrapad och skuldsatt livet ut.

Påstår du att du vet mer om AI än världens ledande AI forskare?
Citera
2025-11-21, 20:19
Medlem
Citat:
Påstår du att du vet mer om AI än världens ledande AI forskare?
Jag påstår att folk som investerar stora mängder tid & pengar i AI har incitament att överdriva.
Citera
2025-11-21, 20:20
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Drönare.
Kolla hur långt vi kommit på 10 år bara.
Köpte min första drönare 2016 tror jag och då var det en sån vit fyrkantig och stor dji drönare.
Idag har vi drönare som kan flyga typ 45min och skitbra kameror och lång räckvidd.

Ai inom foto och film.
Redan nu ser man vilka möjligheter det finns men tänk om det fortsätter utvecklas så kanske man bara kan scanna av en bok man lånat på bibloteket och sen skapar Ai en film på det?

Realistiska robotar.
Bara kunna köpa en snygg kvinnlig robot och sen slippa allt tjafs och krångel en vanlig brud ger.

Men det jag ser fram emot mest är utvecklingen inom medicin och mäniskokroppen.
Var väl förra året som forskare i japan hade lyckats odla fram nya tänder, bara det skulle va fantastiskt då jag dragit ut 2.

Bota eller bromsa cancer kan man redan idag men bara vissa sorter, tror det kommer gå att bota fler sorters cancer i framtiden.
Eller så har man lärt sig odla nya kroppsdelar och sen bara syr fast dom?

Vill även se någon åka till mars, hade varit historiskt att få va med om nåt sånt.
Citera
2025-11-21, 20:21
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:

haha, håller med, går fan inte läsa på vissa sidor för reklamen är överallt.
Men det finns adblock men det funkar itne alltid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in