Citat:
Ursprungligen postat av
caca
Du inser att du kommer få betala tillbaka en del till FK då du fått för mycket från dem 25% istället för 20%. Sen har du visat under tiden att du kan och klarar av arbeta mer, finns inte en chans att FK kommer backa på deras ståndpunkt gissar jag.
Ett råd för framtiden, blir du sjukskriven % så fuska inte, tänk inte ens tanken att 2 timmar spelar ingen roll ju. Det är lite ditt ansvar att ihop med arbetsgivaren komma överens om arbetstiden, inte att det ska passa perfekt på det schema du arbetar på utan är det 2 timmar till som ska bort så minska med en halvtimme/dag genom börja senare eller sluta tidigare. Egna intiativ är inget en myndighet gillar då deras ramar tydliga. Dvs de arbetar enligt de regler de får uppifrån dvs regering. Säger regering att så här är reglerna så är de så de arbetar efter. Dvs finns inget utrymme för egna tolkningar.
Om de nu anser du haft en 80% tjänst tidigare och gått upp till 100% precis innan sjukskrivning och sen jobbar mer än sjukskrivning anger du ska så ser de dig som arbetsför, de kanske t.o.m anser du har en 80% tjänst och därmed ska du inte ha nån sjukpenning då du jobbar 100% på den tjänsten.
Räkna med få överklaga och jävlas, inte vad du kanske behöver för bråka med myndigheter rätt tröttande. Men i grunden har du gjort fel.
Men herregud vad ni missförstår. Jag behöver inte betala tillbaka nånting. Min sjukskrivning som blev godkänd gällde 25% och jag jobbade då hela tiden 75%.
Jag jobbade 80% innan läkaren och försäkringskassan ens blev inblandad. Med 20% avdrag på min heltidslön.
Därför tycker jag det ä felaktigt att dom anser jag jobbat för mycket för å bli beviljad. Hur skulle jag se in i framtiden å veta? Jag valde för min egen skull att gå ner i tid. Å tydligen kan man få 25% sjukskrivning om du jobbat 100% å blir sjuk. Men det går inte om du jobbat 80% å slagit ner på takten. Då har man jobbat för mycket. Det går ju inte ihop