• 2
  • 3
2025-11-21, 00:39
Medlem
Valnötter innehåller omega 3, och står ut på ett positivt sätt i hälsoundersökningar enligt en amerikansk snickesnackare som inte utvecklade varför.
Citera
2025-11-21, 01:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Overpass
Valnötter innehåller omega 3, och står ut på ett positivt sätt i hälsoundersökningar enligt en amerikansk snickesnackare som inte utvecklade varför.
Jasså, jag har alltid fått intrycket av att de är farliga.
De sägs kunna trigga allergier och framkalla astmaatacker.
Det i större doser, som den som äts vid Juletid, mycket bättre att äta hasselnöt har jag läst under min livstid.
Citera
2025-11-21, 02:17
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
Nötter är egentligen inte alls bra som föda, uppenbart för den som läst på.

Bättre då att äta lite rostbiff och keso om man vill ha en lättare lunch.
Om du hävdar att valnötter är onyttiga så skulle det vara spännande att se vad du grundar ditt påstående på. Egna fantasier?
Citera
2025-11-21, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Vet du om de säljs behandlade?

Ibland smakar valnötter bäskt och lite äckligt, är det fytinsyra, vet du det?

Ptjaa..det skulle väl kanske kunna vara så att fettet härsknat? Omega 3 håller sig inte fräscht hur länge som helst och valnötter är rikare på den varan än lax. Det du.

Nuts Ranked - Nutrition Tier Lists
Citera
2025-11-21, 07:00
Medlem
jtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Du måste verkligen ha detaljstuderat dessa i deras hem för att ha upptäckt denna förkärlek för kranvatten.

pratar om mina erfarenheter på bygget när vi haft fas-3 och annat löst folk i nämnda kategorier. som går diverse betalda program för att kunna vara på en plats mellan två tider på dagen. visst folk vi tar hit vet inte vad en klocka är. man följer solen. så det blir väldigt förvirrande så här norrut när det ibland är ljust väldigt länge och sedan mörkt väldigt länge i månader. dom fattar ingenting. har drivit entreprenad många år. men lagt ned firman för ingen bygger längre.
Citera
2025-11-21, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattmasen08
Hm, de byggarbetare från öst jag ser i butiken brukar handla
1. En limpa billigaste vita rostbrödet
2. Korv
3. 6-pack folköl
4. Cigaretter

Jag brukar iofs handla vid middagstid....
Limpa och rostbröd är olika saker
Citera
2025-11-21, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jtd
pratar om mina erfarenheter på bygget när vi haft fas-3 och annat löst folk i nämnda kategorier. som går diverse betalda program för att kunna vara på en plats mellan två tider på dagen. visst folk vi tar hit vet inte vad en klocka är. man följer solen. så det blir väldigt förvirrande så här norrut när det ibland är ljust väldigt länge och sedan mörkt väldigt länge i månader. dom fattar ingenting. har drivit entreprenad många år. men lagt ned firman för ingen bygger längre.
För det första är det väl bra att de fattat att kranvattnet i Sverige går att dricka och för det andra, dömer du även svenskar efter svenska lönebidragare?
Citera
2025-11-21, 08:55
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattmasen08
Hm, de byggarbetare från öst jag ser i butiken brukar handla
1. En limpa billigaste vita rostbrödet
2. Korv
3. 6-pack folköl
4. Cigaretter

Jag brukar iofs handla vid middagstid....
Samma här, både polacker och ukrainare, de älskar körv.
Kööööööörv. Aldrig sett dem köpa ketchup däremot senap eller majonnäs.

Nötter, mineralvatten och bananer är svennefoder... eller plocksallad...
Citera
2025-11-21, 09:58
Medlem
jtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
För det första är det väl bra att de fattat att kranvattnet i Sverige går att dricka och för det andra, dömer du även svenskar efter svenska lönebidragare?

japp det är bra och det andra förstår jag inte. jag sa att det kommer folk hit som inte kan klockan eller vet vad en siffra är från främmande makt. helt orelevant hur jag dömer folk som inte är från främmande makt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in