2025-11-20, 12:50
Medlem
Den här frågan gäller inte hur pass sannolikt det är att det händer utan handlar mer om juridiska principer.
Om vi tänker oss två bröder där den ena brodern bestämmer sig för att byta kön. Denne registrerar sig som juridisk kvinna.
Den andra brodern gillar vad han ser och hur det nu kommer sig så har de sex tillsammans.
Har de då gjort sig skyldiga till incestbrott?
Citera
2025-11-20, 12:54
Avstängd
Är du helt korkad? Dom är väl fortfarande i familj.
Citera
2025-11-20, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittokrat
Den här frågan gäller inte hur pass sannolikt det är att det händer utan handlar mer om juridiska principer.
Om vi tänker oss två bröder där den ena brodern bestämmer sig för att byta kön. Denne registrerar sig som juridisk kvinna.
Den andra brodern gillar vad han ser och hur det nu kommer sig så har de sex tillsammans.
Har de då gjort sig skyldiga till incestbrott?

Ja de är fortfarande syskon! Är du lite eljest?
Citera
2025-11-20, 13:06
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Du hann före 😁

Dock, utifrån ett juridiskt perspektiv:
Är det verkligen riktig incest om två bröder bögar med varandra. Jag förstår att de förstås fortfarande är bröder, men bögar får ju inte barn, och därmed är det väl, hur förtappat det än skulle vara, rätt säkert från vad vi menar med incest, d v s en akt som vid graviditet leder till inavel?

Edit: läste på lite. Lagen kallades förr blodskam, så det är incest oavsett kön, men lagen har definitivt kommit till för att skydda genbanken.
Senast redigerad av grungewhore 2025-11-20 kl. 13:14.
Citera
2025-11-20, 13:13
Medlem
Nix. Det krävs vaginalt samlag.

Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Är du helt korkad? Dom är väl fortfarande i familj.
Är du helt korkad? Se ovan.

Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Du vet om att bröder får ha sex va? En man får även ha sex med sin syster så länge det inte är vaginalt samlag.
Senast redigerad av KamerunHunter 2025-11-20 kl. 13:17.
Citera
2025-11-20, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Nix. Det krävs vaginalt samlag.

Är du helt korkad? Se ovan.

Du vet om att bröder får ha sex va? En man får även ha sex med sin syster så länge det inte är vaginalt samlag.
Jag trodde i min enfald att folk förstår detta innan de skriver. Men så är det visst inte.

”7 § Den som, i annat fall än som avses förut i detta kapitel, har vaginalt samlag med eget barn eller dess avkomling, döms för samlag med avkomling till fängelse i högst två år.
Den som, i annat fall än som avses förut i detta kapitel, har vaginalt samlag med sitt helsyskon, döms för samlag med syskon till fängelse i högst ett år.”

Ska man då anta att det juridiska könet inte spelar någon roll eftersom brodern enbart är kvinna på papperet? Vagina har hon inte. Men om hon skaffar en?
Citera
2025-11-20, 13:26
Medlem
Citat:
Jag trodde i min enfald att folk förstår detta innan de skriver. Men så är det visst inte.

”7 § Den som, i annat fall än som avses förut i detta kapitel, har vaginalt samlag med eget barn eller dess avkomling, döms för samlag med avkomling till fängelse i högst två år.
Den som, i annat fall än som avses förut i detta kapitel, har vaginalt samlag med sitt helsyskon, döms för samlag med syskon till fängelse i högst ett år.”

Ska man då anta att det juridiska könet inte spelar någon roll eftersom brodern enbart är kvinna på papperet? Vagina har hon inte. Men om hon skaffar en?
Min kvalificerade gissning är att om en man skaffar en vagina och har vaginalt sex med sin bror så skulle man titta på propositioner och komma fram till att syftet med lagen är att förhindra inavel och frikänna med den motiveringen. Skulle inte vara förvånad om man gjorde samma bedömning där en bror och syster som inte har bytt kön där minst en av dem är helt steril av någon anledning.
Citera
2025-11-20, 13:28
Medlem
Citat:
Min kvalificerade gissning är att om en man skaffar en vagina och har vaginalt sex med sin bror så skulle man titta på propositioner och komma fram till att syftet med lagen är att förhindra inavel och frikänna med den motiveringen. Skulle inte vara förvånad om man gjorde samma bedömning där en bror och syster som inte har bytt kön där minst en av dem är helt steril av någon anledning.
Förmodligen. Så blir det gärna i domstol, men frågan om principen kvarstår jämväl.
Citera
2025-11-20, 13:31
Medlem
Citat:
Förmodligen. Så blir det gärna i domstol, men frågan om principen kvarstår jämväl.
Kan du precisera vilken princip det handlar om?
Citera
2025-11-20, 13:37
Medlem
grungewhores avatar
Citat:

Så att rövknulla sin far är inget brott m a o. Varför ställer du då frågan om du visste svaret?
Citera
2025-11-20, 13:48
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:

Lagen är till för att skydda barnen, inte specifikt peka ut vilka organ som används vart.
Citera
2025-11-20, 14:12
Medlem
Citat:
Kan du precisera vilken princip det handlar om?
Om en person med konstgjord vagina har vagina i lagens mening vad gäller incestbrott.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in