Igår, 13:10
Medlem
Jag har nu två fasta anställningar, en på 20 % och en på 10 %. Totalt jobbar jag alltså 30 %. Jag får ersättning från a-kassan som deltidsarbetslös. Vad gör man sen när a-kassan tar slut? tydligen får man ersättning i 14 månader, sedan måste man antingen säga upp sig eller sluta få ersättning?.

Finns det inget annat sätt att få ersättning medan man söker jobb för att komma upp i deltid?. Jag vill ha kvar mina nuvarande jobb och inte säga upp mig. Kan man få ersättning av något program på arbetsförmedlingen?.
Citera
Igår, 13:47
Medlem
Du vill alltså bara jobba 30% och tycker du borde bli kompenserad för övrig tid?
Hittar du inte ett arbete på 14 månader så kanske du får tänka om o börja plugga?
Personligen kan jag tycka att 14 månader är väldigt väldigt lång tid för att hitta ett jobb på.
Du kanske får släppa tanken på att behålla dina deltidsjobb o bli anställningsbar på heltid istället. Många drar sig nog från att anställa en person som inte vill jobba heltid.

Kanske du borde söka diverse städjobb?
Eller plugga.
Citera
Igår, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindsurfaren
Jag har nu två fasta anställningar, en på 20 % och en på 10 %. Totalt jobbar jag alltså 30 %. Jag får ersättning från a-kassan som deltidsarbetslös. Vad gör man sen när a-kassan tar slut? tydligen får man ersättning i 14 månader, sedan måste man antingen säga upp sig eller sluta få ersättning?.

Finns det inget annat sätt att få ersättning medan man söker jobb för att komma upp i deltid?. Jag vill ha kvar mina nuvarande jobb och inte säga upp mig. Kan man få ersättning av något program på arbetsförmedlingen?.
Ersättning för vad? För att du inte vill arbeta?

Ersättning är något man får i gengäld för något. Ingen anser att du ger något i gengäld när du sitter hemma.
Citera
Igår, 14:07
Medlem
När dina deltidsdagar är slut, så är det arbetslös på heltid med ersättning som gäller. Om du inte önskar jobba deltid och nöja dig med den lönen
Citera
Igår, 14:22
Medlem
Merwinnas avatar
Jag kommer ihåg den tiden när "deltidsarbetslösa" kunde jobba deltid och komplettera upp med A-kassa typ hur länge som helst, och det funkade ju inte heller. Jag hade t.ex. en sommar i uppgift att ringa in vikarier på morgonen (om det behövdes), vi hade då en lista på "deltidsarbetslösa" som skulle ringas i första hand. Men more often than not fick man då svaret att "nej idag går det inte, för nu har vi redan bestämt att vi ska åka till stranden". Jag menar, om man är "deltidsarbetslös", så måste ju den återstående tiden - som man får A-kassa för - FINNAS någonstans...

Det är bra att möjligheter till fusk med andras skattepengar dras in mer och mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in