Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-19, 11:52
Medlem
JSelwyns avatar
Om detta är fel tråd, please move.

Alltså, jag vill lokalisera mobil-master och då har jag läst att nämnda fil herrevad database skall finnas i min Android Galaxy 6 telefon under /data/data/com.google.android.gms/databases

Har varit inne (se ovan) där men hittar den inte.

Telefonen är i Debug Mode, annars hade jag väl inte kunnat browse:a

Behöver jag sätta telefonen i ett annat läge eller varför finns den inte där?
Citera
2025-11-19, 14:37
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Om detta är fel tråd, please move.

Alltså, jag vill lokalisera mobil-master och då har jag läst att nämnda fil herrevad database skall finnas i min Android Galaxy 6 telefon under /data/data/com.google.android.gms/databases

Har varit inne (se ovan) där men hittar den inte.

Telefonen är i Debug Mode, annars hade jag väl inte kunnat browse:a

Behöver jag sätta telefonen i ett annat läge eller varför finns den inte där?

Jag utgår i från att du prövat ADB och har root access? Det är nog det enda sättet. Även verktyg som Cellebrite UFED och Oxygen Forensics kan läsa filen men du behöver först parse den, decode den och sedan exportera till CSV eller något annat format om du använder de programmen.

Det räcker liksom inte att bara ha debug mode och så dyker den upp i dina Files. Du måste ansluta mobilen till en dator och köra ADB (Android Debug Bridge) och via den exportera datan till en CSV eller SQL fil. Har du aldrig använt ADB rekommenderar jag att du läser deras dokumentation och kollar ett par videos. Gör du fel kan du "brick" din mobil, så se till att ha backups på allt innan du gör detta.
Senast redigerad av Binarian 2025-11-19 kl. 14:41.
Citera
2025-11-19, 18:21
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binarian
Jag utgår i från att du prövat ADB och har root access? Det är nog det enda sättet. Även verktyg som Cellebrite UFED och Oxygen Forensics kan läsa filen men du behöver först parse den, decode den och sedan exportera till CSV eller något annat format om du använder de programmen.

Det räcker liksom inte att bara ha debug mode och så dyker den upp i dina Files. Du måste ansluta mobilen till en dator och köra ADB (Android Debug Bridge) och via den exportera datan till en CSV eller SQL fil. Har du aldrig använt ADB rekommenderar jag att du läser deras dokumentation och kollar ett par videos. Gör du fel kan du "brick" din mobil, så se till att ha backups på allt innan du gör detta.
Tack.
Har använt ADB tidigare men det var ett tag sen. Får fräscha upp mina kunskaper. Det här är mobiler som jag inte använder så det är okej om "shit happens". ;-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in