Citat:
Ursprungligen postat av
Quoi...
Det är snarare du som utgör ett extremt undantag från regeln. Det är nämligen fullständigt självklart att alla fungerar så som jag beskriver.
Ja, jag vet att du som har lämnat trotsåldern aldrig skulle göra något för att du kände för det.
En avgörande roll för vad? Vad är det för mystisk avgörande roll du syftar på hela tiden vars syfte du aldrig kan förklara?
Jag har förklarat processen massvis med gånger bara och titta tillbaka i vår diskussion.
Att du låtsas glömma det innebär naturligtvis inte att det försvinner.
Något mystiskt är det inte jag är ju en naturist.
Poängen med min länk till den över åttio år långa studien är att den visar att människor generellt fungerar precis som mig och som jag beskriver.
Varför vi gör saker spelar roll, för att lyckas i livet bör vi ställa oss frågor som:
10. What is your purpose in life? What are you meant to do in this world?
11. What do you do daily that strongly aligns with your sense of purpose? What doesn’t align?
12. What have been your greatest failures? What have they been preparing you for?
13. What, to you, is a life worth living? Reflecting on the last week, what comes to mind as moments where you felt strongly you were living your best life? What are moments when you felt you were wasting life?
Bara några exempel, den här typen av frågeställningar är ju dessutom vad som ledde till filosofins uppkomst som du borde veta med tanke på var du skriver dina inlägg.