Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-11-19, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Du får skylla dig själv om du inte använder p-automat.

det är med flit de lurar idioter att använda mobilen så att de kan plocka bort fler automater och slipper ha personal och kan skriva ut fler böter då många trycker fel på en mobil och turister från europa mestadels använder kontanter för att parkera och får böter för att sjuka sverige inte tvingar p-bolagen att ha automater med kontanter.
Som jag inledde mitt inlägg med, "mitt eget fel".

Så kom inte och konstatera det uppenbara.
Jävla idiot.
Citera
2025-11-19, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Som jag inledde mitt inlägg med, "mitt eget fel".

Så kom inte och konstatera det uppenbara.
Jävla idiot.

Och jag gav dig rådet att använda automat i framtiden när du parkerar för att slippa sånt här.

Hursomhelst har du minimalt med chans att få rätt mot skitbolag som hojab,aimo.

De har sin telefonsupport några timmar om dan och när du kommer fram kommer du ändå inte få rätt.
De vet att de få som kan få rätt mot dom måste dra det till domstol vilket de flesta inte orkar göra.

De lever på det här och parkeringsbolagen kan tillsammans med bankmaffian och några till kallas för den lagliga maffian som tar folks pengar.
Senast redigerad av Blatteman 2025-11-19 kl. 08:57.
Citera
2025-11-19, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Aimo Park alltså. Har du haft tur har du sluppit dem. Har du haft otur har du redan fått en p bot av deras glada gäng. Betyget 1,3 på Trustpilot talar sitt tydliga språk. Det är ett företag som pressar lagen så långt det bara går och gör allt för att du ska åka dit. De övertalar brfer och företag att göra om vanliga parkeringar till betalparkeringar så det snart är omöjligt att hälsa på vänner utan att riskera att bli flådd.

Det är ett riktigt skitbolag. Moderbolaget är i likvidation och som ordförande sitter vår tidigare finansminister Per Nuder S. Bolaget går back, vilket väl inte är chockerande med den besättningen. Man kan ju hoppas att hela cirkusen snart rasar ihop.

Finns det mer skvaller?
Någon som jobbat där?
Vilka är egentligen personerna som driver det här spektaklet?

Lipar du fortfarande? Ägde upp dig på flashback för några år sedan och trodde du dragit då jag inte sett dig här sedan dess.

Ja. Vill man lipa på Parkeringbolag så får man ju det. Att det kostar att parkera är inga konstigheter tycker jag. Man får väl parkera någon annanstans annars. Ingen som tvingar dig.
Citera
2025-11-19, 09:45
Medlem
Citat:
Och jag gav dig rådet att använda automat i framtiden när du parkerar för att slippa sånt här.

De har sin telefonsupport några timmar om dan och när du kommer fram kommer du ändå inte få rätt.
De vet att de få som kan få rätt mot dom måste dra det till domstol vilket de flesta inte orkar göra.

De lever på det här och parkeringsbolagen kan tillsammans med bankmaffian och några till kallas för den lagliga maffian som tar folks pengar.

Sämsta argumentationen ever? =)
Om man inte orkar bestrida så är det faktiskt ens eget fel. Är inte ens svårt. Kommenterar ditt inlägg eftersom det gav ett gott skratt. Skulle tro att man vet att man gjort fel om man inte orkar överklaga. Annars är man lat.
Citera
2025-11-19, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrVonAnka
Låter som du erhållit en p-bot

Nu håller jag förvisso med, riktigt mög att de kan tjäna så lätta pengar för ingenting. En riktig skitparkering där jag bor ska de ha 600 kr i månaden för. Dessutom får jag bara notiser ibland när parkeringen är på väg att gå ut, så nu behöver jag manuellt också lägga in i kalendern när parkeringen går ut så man inte glömmer att förnya, vilket är skitjobbigt!

Nu är det ju tack vare dessa företagen som du faktiskt har en plats att parkera på. De erbjuder en service som behövs. Sen om någon gör fel så är det ju dennes ansvar. En normalbegåvad person förstår sådant här och behöver inte att jag ens ska kommentera.

Sen låter inte 600kr som speciellt mycket. Klaga hos din hyresvärd eftersom de sätter priset men 600kr är inte mycket pengar idag. Låter som du borde ringa dem så någon kan ta ner dig på jorden. Slipper du knyta handen i fickan och klaga på flashback också. =) Vad hyresvärden tänker efter erst samtal hade jag velat veta.
Citera
2025-11-19, 10:38
Medlem
StorFetAnkas avatar
Citat:
spreja över alla skyltarna varje gång om de inte har automat alls tills de installerar automat.
Problemet är att vi lever i ett clown samhälle där översprejade, vandaliserade, stulna å till och med saknade skyltar på nåt sätt fortfarande gäller. De här bolagen visar ingen som helst hänsyn till folk som kommer utifrån, turister, gäster å folk från glesbygden, d.v.s de som är mest beroende av att kunna ta bilen in till staden och parkera. Bara de som bor i området har en möjlighet att komma ihåg vilka regler som gällt historiskt och med lite tur kanske lyckas tillämpa dem till parkeringsbolagets belåtenhet.
Citera
2025-11-19, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorFetAnka
Problemet är att vi lever i ett clown samhälle där översprejade, vandaliserade, stulna å till och med saknade skyltar på nåt sätt fortfarande gäller. De här bolagen visar ingen som helst hänsyn till folk som kommer utifrån, turister, gäster å folk från glesbygden, d.v.s de som är mest beroende av att kunna ta bilen in till staden och parkera. Bara de som bor i området har en möjlighet att komma ihåg vilka regler som gällt historiskt och med lite tur kanske lyckas tillämpa dem till parkeringsbolagets belåtenhet.

Fast om det inte finns några skyltar med information nånstans kan de heller inte ge böter om inte bilen står på nån utrymningsväg eller liknande utan på parkeringen.
Citera
2025-11-19, 13:01
Medlem
Citat:
Aimo Park alltså. Har du haft tur har du sluppit dem. Har du haft otur har du redan fått en p bot av deras glada gäng. Betyget 1,3 på Trustpilot talar sitt tydliga språk. Det är ett företag som pressar lagen så långt det bara går och gör allt för att du ska åka dit. De övertalar brfer och företag att göra om vanliga parkeringar till betalparkeringar så det snart är omöjligt att hälsa på vänner utan att riskera att bli flådd.

Det är ett riktigt skitbolag. Moderbolaget är i likvidation och som ordförande sitter vår tidigare finansminister Per Nuder S. Bolaget går back, vilket väl inte är chockerande med den besättningen. Man kan ju hoppas att hela cirkusen snart rasar ihop.

Finns det mer skvaller?
Någon som jobbat där?
Vilka är egentligen personerna som driver det här spektaklet?

Det finns ju vissa mönster i denna kedja av företags- och namnbyten:
För några årtionden sedan fanns det ett skandalomsusat bolag vid namn CarPark AB. De gjorde sig ökända för just precis den verksamhet du beskriver. När företagsnamnet blev så svärtat av media såldes bolaget till nederländska Q-park. Men verksamheten förändrades inte. När kunder, parkörer och främst media kom på att Q-park bara är ett annat namn för CarPark, så blev även Q-park svärtat av dåliga incidenter. När Q-park inte längre ville skämmas i Sverige sålde de parkeringsverskamheten i Sverige till AimoPark. Det är exakt samma verksamhet med exakt samma typ av ledning och samma anställda.
Citera
2025-11-24, 07:03
Medlem
DrVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Nu är det ju tack vare dessa företagen som du faktiskt har en plats att parkera på. De erbjuder en service som behövs. Sen om någon gör fel så är det ju dennes ansvar. En normalbegåvad person förstår sådant här och behöver inte att jag ens ska kommentera.

Sen låter inte 600kr som speciellt mycket. Klaga hos din hyresvärd eftersom de sätter priset men 600kr är inte mycket pengar idag. Låter som du borde ringa dem så någon kan ta ner dig på jorden. Slipper du knyta handen i fickan och klaga på flashback också. =) Vad hyresvärden tänker efter erst samtal hade jag velat veta.
Jag är medveten om allt detta. Det som egentligen sticker i mina ögon är hur lätta pengar det är. Denna parkering jag pratar om hade bara varit buskar och skog om man inte röjt upp och asfalterat. Så för en engångssumma för att hyra maskiner och asfaltera kan de utsuga mig och mina kamrater på 600 kr i månaden i praktiken all framtid
Citera
2025-11-24, 12:02
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Aimo Park alltså. Har du haft tur har du sluppit dem. Har du haft otur har du redan fått en p bot av deras glada gäng. Betyget 1,3 på Trustpilot talar sitt tydliga språk.

Hur ofta tror du att någon som fått en p-bot går in och ger p-bolaget höga betyg?
Citera
2025-11-24, 15:33
Medlem
Citat:

1. Man ringer inte, vad vore det för poäng med det?
2. Man skriver ett bestridande
3. Godtar de inte bestridandet är det parkeringsbolaget, inte du, som ska ta det till rätten.
Citera
2025-11-24, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Hur ofta tror du att någon som fått en p-bot går in och ger p-bolaget höga betyg?

Eller inte fick någon och ger höga betyg av det skälet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in