• 4
  • 5
Igår, 00:43
Medlem
angelamerkels avatar
Fast nu föder ju inte Svenska kvinnor barn längre så argumentet håller inte.
Hon får acceptera att dö i samma skyttegrav som resten av oss dödliga
Citera
Igår, 05:38
Medlem
Tervulls avatar
Kvinnor skall inte göra värnplikt alls! De hör inte hemma i krig samt utgör en risk för sina manliga ”kollegor”. Män är starkare och tuffare än kvinnor och männen kommer bli tvungna att ta hand om kvinnorna när de inte orkar för att de är helt utmattade och/eller har mens mm mm mm. Helt jävla sanslöst att ens tänka i dom banorna.
Citera
Igår, 08:08
Medlem
stigenhems avatar
Utmärkt förslag, kvinnor har ingenting i armen att göra.

Mod kan låsa tråden.
Citera
Igår, 08:34
Medlem
Oh-be-wans avatar
Ingen skall tvingas till något alls. Slopad värnplikt för alla. De som vill de vill. Vi lever inte kvar på 1900-talet.
Citera
Igår, 08:37
Medlem
Kvinnor har inte i militären att göra!

Ingen borde ha med militären att göra!
Citera
Igår, 13:35
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan333
Kvinnor har inte i militären att göra!

Ingen borde ha med militären att göra!

Sant! Det är bara makthavare som använder människor som kanonmat i meningslösa krig för eget syfte. Om ingen hade ställt upp på det så hade det inte blivit några krig för makthavarna själva vill inte kröka ett hår i sin egen päls.
Citera
Igår, 14:07
Medlem
Det blir kanske just att bli gravid som blir skälet att slippa lumpen för de unga kvinnorna. Kalla in samtliga unga kvinnor att mönstra.
Citera
Igår, 14:30
Medlem
Euripidess avatar
Kvinnor har inget i stridande förband att göra. De kan få göra civilplikt istället, finns gott om behov där. Dessutom så är det viktigt att så många kvinnor som möjligt överlever då barnafödandet beror på dem. Varje död kvinna i vid fronten innebär färre svenskar i nästa generation. Jag värdesätter inte mäns liv mindre än ör kvinnors, men det är kvinnor som föder barn. För egen del så gjorde jag värnplikten för att skydda min familj i stort, men framförallt min hustru och våra barn. Krig skall aldrig påbörjas lättsinnigt, men krig är mäns domän, inte kvinnors.
Citera
Igår, 14:37
Medlem
AnganthyrTheBolds avatar
Bra förslag. Utifrån ett normalt perspektiv så är det ju så att kvinnor har naturliga nackdelar som talar för att dom inte platsar i militära sammanhang. Tillexempel att dom är genomsnitt fysiskt svagare och har menstruerings cykler som påverkar deras stridsvärde som på lång sikt påverkar stridsgruppens stridsvärde.

Man kan komma med individuella analyser med kvinnor som är soldater. Ja men dessa fall är oftast kvinnor med en fysisk förmåga samt psykisk kapacitet som är sällsynt bland kvinnor. Men det är väldigt sällsynt.

Kvinnor är också mer DNA kodade till att va mer emotionella än vad män rent generellt är. Så varför ska kvinnor få för sig att göra saker som en karl kan. Går emot allt som är naturlig biologi och hur människan är konstruerad att va.

Feminism är kvinnans själsliga dödsdom.
Citera
Igår, 14:39
Medlem
AnganthyrTheBolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Euripides
Kvinnor har inget i stridande förband att göra. De kan få göra civilplikt istället, finns gott om behov där. Dessutom så är det viktigt att så många kvinnor som möjligt överlever då barnafödandet beror på dem. Varje död kvinna i vid fronten innebär färre svenskar i nästa generation. Jag värdesätter inte mäns liv mindre än ör kvinnors, men det är kvinnor som föder barn. För egen del så gjorde jag värnplikten för att skydda min familj i stort, men framförallt min hustru och våra barn. Krig skall aldrig påbörjas lättsinnigt, men krig är mäns domän, inte kvinnors.
Exakt väl skrivet! Instämmer mycket med din text.
Citera
Igår, 17:35
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Det var det dummaste jag hört från en moderator. Lever du kvar på 1800-talet?

Kvinnor ska vara kanonmat i samma grad som män. Det är inte som förr där bara män krigade.

Då har Du inte hört mycket.

Av demografiska skäl skall vi givetvis skydda kvinnor och barn. Om någon skall vara kanonmat, så ser jag helst att det blir fienden.

Fö lever jag nog mest kvar på 1950-talet.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in