Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-11-18, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larstreiber
Ja jag frågar mig det jag är själv med i en bouleklubb alla är 60+ boule ställer stora krav på fysik och bollsinne, ändå är det inget som ungdomar sysslar med eller har ni andra erfarenheter?

Det ställer väl inga stora krav på varken fysik eller bollsinne och det finns många klubbar i Sverige så visst tycker ungdomar också det är kul!
Citera
2025-11-19, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Det finns olika typer av bouleklubbar beroenede på vad ditt mål är, det finns olicenserade klubbar och dom med licens. Det finns bouleklubbar och tävlingar för alla åldrar.
Det är klart att det kan krävas stor fysisk om du ska bli elitespelare inom boule. Du bör va flexibel när du ska lägga eftersom en av teknikerna är att du sitter ned och lägger, du bör ha ork att spela många timmar eftersom boule är sport du står upp och vandrar fram och tillbaka. Tävlingar kan lätta hålla på 8h och ännu längre inom boulen. Inte många sporter som håller på så länge.

Men som pensionär så behöver du inte gå så långt att vara fysiskt fit inte ens som amatör. Som pensionär så är boule en bra sport för det samtidigt kan vara icke ansträngade. Du kan vara hur otränade som helst men ändå bli duktig på boule.

Tack för ett utförligt svar
Citera
2025-11-19, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Tävlingar kan lätta hålla på 8h och ännu längre inom boulen. Inte många sporter som håller på så länge.
Otroligt. Tack för infon.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in