Citat:
Arvid Lunnemark
Ålder: 26 år gammal.
Uppvuxen: I Malmö.
Bakgrund: Arvid Lunnemark är som många andra framstående AI-utvecklare i grunden matematiker. I ungdomen tävlade han i mattetävlingar runt om i världen och mötte därigenom personer med samma intresse.
Studier: Flyttade 2018 till USA för att studera på MIT– den anrika skolan i Bostonstadsdelen Cambridge. Det var där han träffade Anyspheres medgrundare Michael Truell, Sualeh Asif och Aman Sanger.
Aktuell: Lämnade nyligen sin operativa roll på Anysphere. ”Det är förstås med blandade känslor. Jag är ledsen över att lämna teamet och produkten, men jag är också ivrig att utforska de idéer jag får möjlighet att arbeta med härnäst”, skrev han i sitt avskedsbrev.
Ålder: 26 år gammal.
Uppvuxen: I Malmö.
Bakgrund: Arvid Lunnemark är som många andra framstående AI-utvecklare i grunden matematiker. I ungdomen tävlade han i mattetävlingar runt om i världen och mötte därigenom personer med samma intresse.
Studier: Flyttade 2018 till USA för att studera på MIT– den anrika skolan i Bostonstadsdelen Cambridge. Det var där han träffade Anyspheres medgrundare Michael Truell, Sualeh Asif och Aman Sanger.
Aktuell: Lämnade nyligen sin operativa roll på Anysphere. ”Det är förstås med blandade känslor. Jag är ledsen över att lämna teamet och produkten, men jag är också ivrig att utforska de idéer jag får möjlighet att arbeta med härnäst”, skrev han i sitt avskedsbrev.
Citat:
ursors AI-assistent hjälper programmerare att skapa, redigera och granska kod med hjälp av naturliga språkkommandon. Verktyget används av miljontals programmerare och konkurrerar med tjänster från jättar som Microsoft och Amazon. Cursor används även flitigt bland ingenjörsteam i storbolag som Nvidia och Adobe.
Citat:
Svensken kopplas samman med ett nystartat AI-bolag, kallat Integrous Research, som ska utveckla system för ”säkrare AI”. Det enligt registreringsdokument som tidningen tagit del av.
han dyker inte upp på personuppgift sajter ratsit etc
Raderat sig eller utvandrad?
Har han lämnat Sverige för gott karriärsmässigt?
https://www.di.se/digital/uppgifter-...llarmiljardar/