Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-17, 14:19
Medlem
Hej!

Jag har nu tagit Wegovy i några månader, med fantastiska resultat som inte liknar något jag någonsin tidigare klarat av. Men jag börjar känna av den ekonomiska stressen rätt rejält. Jag är just nu på mottagningen Eatit. Det är en av de digitala mottagningar som inte tar någon prenumeration. Det kommer dock med nackdelen att min läkare inte vill skriva ut så kallad "klickdosering", och inte heller kan skriva något intyg till försäkringskassan för att söka merkostnadsersättning.

Nu när jag precis blivit klar med min dietistbehandling hos dem överväger jag att leta vidare efter en annan mottagning, i hopp om att hitta en som kan tänkas skriva ut klickdosering. Jag ska naturligtvis börja kontakta mottagningar på egen hand, men jag tänkte höra här om någon har koll på mottagningar som förskriver klickdosering? Helst ska det vara en av de mottagningar som inte kräver ett abonnemang, men tipsa gärna om alla ni vet så kan jag ju alltid ta ställning till om abonnemangspriset blir värt det i kombinationen med den billigare medicinkostnaden.

Tack på förhand!

TLDR; Tipsa om digitala mottagningar helst utan abonnemang som hanterar medicinsk viktnedgång och förskriver större pennor för klickdosering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in