2025-11-17, 13:41
Medlem
Nån som provat å hur funkar det, finns ju flera nu som säljer testade moderna bilar med hemleverans på nätet.
Citera
2025-11-17, 14:19
Medlem
AnonymHingsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Nån som provat å hur funkar det, finns ju flera nu som säljer testade moderna bilar med hemleverans på nätet.
Fungerar bra. Nackdelen är ju att oftast är det en svartskalle som kör hem bilen åt dig. Bokstavligt talat kör hem den, ingen transport så att säga.
Citera
2025-11-17, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymHingst
Fungerar bra. Nackdelen är ju att oftast är det en svartskalle som kör hem bilen åt dig. Bokstavligt talat kör hem den, ingen transport så att säga.

nja jag köpte en v60 från autohero för 3 år sen, den levererades med lastbil.

Köpte även en liten Toyota från en toyotahandlare i Stockholm, den levererades också med lastbil till min mor i en annan stad.
Citera
2025-11-17, 17:43
Medlem
AnonymHingsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Du lämnar aldrig bilen på service heller gissar jag.
Numera kan man digitalt bestämma sin mekaniker på en seriös bilverkstad. Du har både namn och bild på personen

Så negrer får inte serva min bil. Ej heller kvinnor
Citera
2025-11-17, 18:21
Medlem
Skulle bli rädd om man kom med en bil på lastbil och rullade av den. Fungerar den eller varför körs den inte? Man åker naturligtvis till handlaren eller privatpersonen och tittar, provkör innan köp. Att handla bil på postorder eller som det heter idag nätet skulle inte jag göra. Sen kan man såklart även handla splittnytt av ett märke man känner till och gärna även har provkört samt tittat på ett likadant fordon innan.
Citera
Igår, 11:24
Medlem
godboys avatar
Nog för att jag gillar att handla online, men just saker som bilar är inte något jag köper den vägen. Dessutom köper man ju inte bilar dagligdags utan det är ett sällanköp och då kan man masa röven till lämplig handlare och hämta den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in