Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-17, 02:57
Medlem
gotets avatar
I årtionden har jag konsumerat information kring övernaturliga fenomen, okända väsen, varelser och UFOn. Och när det kommer till vittnen av dessa observationer har alltid nykterheten burit större trovärdighet. Alltså att polisen eller monsterjägaren frågar vittnet om de varit berusade eller tagit andra droger i samband med observationen. Om de inte gjort det anses de vara mer trovärdiga. Det här får mig att fundera. Jag kan förstå att vissa typer av droger är av intresse då de kan framkalla hallucinationer och förvränga användarens perception så att den ser monster och UFOn som egentligen inte finns där. Men alkohol har inga hallucinerande effekter. Så varför frågar alltid monsterjägarna, polisen eller blåljuspersonalen om vittnet har druckit eller varit berusad vid tillfället? Har det varit så vanligt historiskt att se monster och UFOn när man är packad? Det har jag svårt att tro.

Är det vanligare att berusade personer upplever paranormala fenomen och ser varelser och UFOn? Kan alkohol i sig göra att vi blir mer mottagliga för att uppleva dessa fenomen? Är det någon här som varit ute i skogen packad nattetid och sett något?
Senast redigerad av gotet 2025-11-17 kl. 02:59.
Citera
2025-11-17, 03:02
Medlem
Nej aldrig!
Citera
2025-11-17, 03:09
Medlem
gotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Nej aldrig!

Så du har aldrig sett monster eller varelser när du varit kraftigt berusad?
Citera
2025-11-17, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gotet
Så du har aldrig sett monster eller varelser när du varit kraftigt berusad?

Nej det har jag inte, har du det?
Citera
2025-11-17, 03:12
Medlem
gotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Nej det har jag inte, har du det?

Nej, inte jag heller. Men eftersom just nykterheten får vittnen att framstå som mer trovärdiga måste ju många se UFOn och liknande grejor i fyllan.
Citera
2025-11-17, 03:48
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Citat:
I årtionden har jag konsumerat information kring övernaturliga fenomen, okända väsen, varelser och UFOn. Och när det kommer till vittnen av dessa observationer har alltid nykterheten burit större trovärdighet. Alltså att polisen eller monsterjägaren frågar vittnet om de varit berusade eller tagit andra droger i samband med observationen. Om de inte gjort det anses de vara mer trovärdiga. Det här får mig att fundera. Jag kan förstå att vissa typer av droger är av intresse då de kan framkalla hallucinationer och förvränga användarens perception så att den ser monster och UFOn som egentligen inte finns där. Men alkohol har inga hallucinerande effekter. Så varför frågar alltid monsterjägarna, polisen eller blåljuspersonalen om vittnet har druckit eller varit berusad vid tillfället? Har det varit så vanligt historiskt att se monster och UFOn när man är packad? Det har jag svårt att tro.

Är det vanligare att berusade personer upplever paranormala fenomen och ser varelser och UFOn? Kan alkohol i sig göra att vi blir mer mottagliga för att uppleva dessa fenomen? Är det någon här som varit ute i skogen packad nattetid och sett något?
Det är ingen skillnad skillnad se varelser nykter eller fyllan. Ser de flesta förflyttar sig som det vore normalt men de gömmer sig för människan oftast och vill inte visa sig. Om andevärlden har problem kommer det att synas.

I skogen finns ande natt troll som vill inte med människor att göra. Dina egna andar busar med dig om du springer i skogen ensam.
Citera
2025-11-17, 07:36
Medlem
OnkelUnkass avatar
Alkohol påverkar perceptionsförmågan negativt, både hörsel och syn
Citera
2025-11-18, 09:00
Medlem
acid_nations avatar
Citat:

Aldrig hört talas om delerium tremens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in