2025-11-16, 22:25
Avslutad
Finns det butiker som erbjuder postförskott i Sverige?
Citera
2025-11-16, 22:33
Avslutad
Vilka butiker är du intresserad av? Om du menar PostNords postförskott så är det borttaget sedan 1 januari 2025.
Citera
2025-11-16, 22:54
Medlem
Sereenas avatar
Många många år sedan jag sett nån butik erbjuda postförskott som betalningsmetod, det försvann när tjänster som Klarna seglade upp.
Citera
2025-11-16, 22:55
Avstängd
ZebranJannes avatar
Postförskott är i 9,99 fall av 10 ersatta med förskottsbetalning. Varför vill du ha postförskott?
Citera
2025-11-16, 23:03
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebranJanne
Postförskott är i 9,99 fall av 10 ersatta med förskottsbetalning. Varför vill du ha postförskott?

Enda anledningen jag kan se är att man vill betala med kontanter för att köpet, eller pengarna, inte ska synas lika lätt.
Citera
2025-11-17, 01:15
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Enda anledningen jag kan se är att man vill betala med kontanter för att köpet, eller pengarna, inte ska synas lika lätt.
Och det är anledningar goda som vilka som helst.
Citera
2025-11-17, 12:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZebranJanne
Har förvaltare och inget bankid.
Citera
2025-11-17, 12:23
Avstängd
ZebranJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undersnusk
Har förvaltare och inget bankid.

Jag förstår. Alternativet blir ju förskottsbetalning. Du får väl försöka att få varorna skickade som brev i möjliga mån (om de inte är skrymmande). Merparten avier skickas ju digitalt idag, somliga kräver även bank-id vid identifiering, men i många fall räcker det ju med att du visar upp den digitala avin och ditt fysiska id-kort.
Du kan även beställa och fixa en "fullmakt" (alltså ett fysiskt papper), som du kan ge din förvaltare, då kan vederbörande hämta ut saker åt dig genom att visa denna med sitt id-kort, ibland kan det krävas att han även har ditt id-kort. Tråkig situation. Men det borde ju gå att lösa smidigt med ovanstående medel. Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in