2025-11-15, 20:34
Medlem
Diablo1118s avatar
Har fått en gammal Gopro 6 som jag försöker lära mig använda.

Har laddat ner appen på min telefon men har stött på lite oklarheter.

När jag filmer med Gopro så hur för jag enklast över filmen till min dator?
Appen för desktop finns inte längre tillgänglig så det funkar inte.
Har tidigare fått över filen till min dator men då kunde jag inte visa filmen för jag saknade codec men kommer inte helt ihåg vad som gjorde att det inte funka. Tog ner VCL player men fick inte det heller funka då.

Nu kan jag inte föra över filen då det är något kontakt glapp i kabeln från telefonen till datorn och jag.

Om jag får allt att funka har jag insett att batteriet ej kommer funka för mitt ändamål utan behöver minst ett extra batteri. Ett orginalbatteri är rätt dyrt men hittade billigare för runt 175 kr men undrar lite om de funkar.

Det jag vill använda min Gopro till är att filma och sen kunna redigera så enkelt som möjligt till filmer som jag kan lägga upp på Youtube. Eventuellt kommer jag i slutändan köpa en nyare aktionkamera men skulle vilja testa först och se om det är något för mig innan jag lägger x antal tusen på ny utrustning. Det jag främst kommer filma är när jag springer långa ultralopp ibland i dåliga ljusförhållande och till och med mörker. Så batteritid, stabilitet och ljus är viktigt.
Citera
2025-11-15, 21:04
Medlem
Fantens avatar
Nu har jag ingen GoPro, men tre andra actionkameror, och på dom tar jag ut minneskortet, sätter det i datorns läsare och flyttar över filerna som vilka som helst. Men så vitt jag har förstått så ska det inte behövas några specialprylar alls. Många av dom jag följer på Youtube filmar med GoPros och har gjort redigeringen i typ iMovie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in