2025-11-15, 23:02
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Sverige skapar ju trots allt mer farliga lägen än Schweiz som får en sjuk utdelning pga individuella misstag och en bedrövlig straff.

Nu haglar ursäkterna förstås, det är marginalerna emot oss, nu är det inte tränarens fel längre tydligen
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Sen jag flyttade till min nya lägenhet uppsala så har jag sett 5 raka torsk med Sverige. Kul!

Får jag uppleva min första vinst här på tisdag?

Det är ditt fel alltså att det går så illa.
Flytta nu! Annars kommer sossarna att hjälpa dig att flytta..
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelamerkel
Jag kan inte förmå mig själv att bjuda på drinkar till folk som skrattar åt mina landsmän. Men gud vad en får skämmas här ute. Vad är det för fel på svensk fotboll? Mjällby hade presterat bättre än dagens uppvisning mot schweiz.

Det är det alternativet du har, vid sidan av att utdela en regelrätt lavett för var och en av dem. Men det gissar jag att du inte är sugen på.

Jag är av åsikten att JDT med sitt spelsystem la grunden för det vi ser idag. Det är ett landslag nedtryckta i skorna men som ändå i ca.35 minuter idag, visade lite mer fungerande spel än på länge.
Om vi hade haft Potter från början hade det inte sett ut så här, men nu är det vad det är.

Mjällby hit och Mjällby dit. De flesta som har flera säsonger tillsammans som lag, hade presterat bättre.
2025-11-15, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Då kan ju inte mångfalden vara dålig, eftersom det typ bara är negrerna som gör mål i Schweiz landslag.
I Sverige har den det. Kul för Schweiz att de har lyckats bättre.
2025-11-15, 23:05
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Betalade inte Liverpool en förmögenhet för Isak ?

Isak valde att vaska hela denna säsong och även sveriges vm- kval
Jag har alltid tyckt att han inte presterar i landslaget och så är det fortfarande.
Han kommer aldrig att komma tillbaka till målen han gjorde i Newcastle
2025-11-15, 23:05
Medlem
outback4s avatar
Vilka länder kan Sverige lottas mot att möta i play-off i Mars?
2025-11-15, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Nu haglar ursäkterna förstås, det är marginalerna emot oss, nu är det inte tränarens fel längre tydligen

Inga ursäkter, Sverige gör ingen kanonmatch på nåt sätt men ändå såg det bättre ut än det gjort tidigare i kvalet vilket säger en del.
2025-11-15, 23:06
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamestoney
I Sverige har den det. Kul för Schweiz att de har lyckats bättre.

Så etniskt svenska spelare suger inte de också? De finska spelarna suger lika mycket.
2025-11-15, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Vilka länder kan Sverige lottas mot att möta i play-off i Mars?

Italien, Ukraina, Turkiet, kanske Polen.

Turkiet blir svår motstånd. Bra spelare och italienaren Montella.

Lottning nästa vecka.
2025-11-15, 23:07
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil
Stabilt får jag ge dem. De vinner matcherna de ska vinna och håller sig bra seedade år efter år och får överkomliga kvalgrupper. Går dock aldrig långt i mästerskapen i slutändan. Lite som Sverige under början av 2000-talet. Inget lag man sätter sig och glor på om man inte är tvungen.
Hade Sverige inte varit så jävla under isen de fyra första matcherna med JDT's idiotiska sätt att spela så hade vi sprungit igenom den här kvalgruppen lätt. Schweiz klarade inte av att vinna mot Slovenien borta och dominerar knappt mot Sverige som har massvis med ordinarie spelare skadade.

Nu haglar ursäkterna för Potter, det är läge nu att sparka Potter, Lasse Lagerbäck ska tydligen vara tillgänglig
2025-11-15, 23:08
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Stabilt bakåt skämtar du?
Det är inte svårt att vara efterklok som verkar vara vad du går igång på. Det såg stabilt ut bakåt i första halvlek.

Du är en tröttsam typ du.
2025-11-15, 23:08
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Inga ursäkter, Sverige gör ingen kanonmatch på nåt sätt men ändå såg det bättre ut än det gjort tidigare i kvalet vilket säger en del.

Jo det är pinsamma ursäkter du bjuder på, ett lika misslyckat resultat men nej nu spelar sverige bra tydligen, allting fantasier i ditt huvud

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in