2025-11-15, 14:42
Medlem
Alla som är för chat control och åldersgränser på Internet. Kommer ni tycka det är lika kul om flashback blir tvugna att införa BankID kontroll eftersom det är 18års gräns? Kommer diskussionerna bli annorlunda?
Citera
2025-11-15, 14:47
Medlem
StonedMonkeys avatar
Tror flashback hellre lägger ner innan dom inför någon sån skit.
Citera
2025-11-15, 15:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FreshCandy
Alla som är för chat control och åldersgränser på Internet. Kommer ni tycka det är lika kul om flashback blir tvugna att införa BankID kontroll eftersom det är 18års gräns? Kommer diskussionerna bli annorlunda?
Klart de tycker. De har ju rent mjöl i påsen. Inget att dölja. Det är ju för de kriminella. 🙄
Citera
2025-11-15, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FreshCandy
Tråden borde ligga i humor eller papperskorgen. Flashback kommer aldrig införa bankid.
Citera
2025-11-15, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Jag undrar det eftersom flashback är en stor opinionsbildare och är givetvis attackerat av trollarmeer. Det är trots allt Sveriges största anonyma forum. Undrar verkligen hur mycket engagemang som läggs ner på att motarbeta trollen? För det är ju dessa som hejar på kontrollsamhället och skapar inte en obetydlig opinion. Redan införts massor med regler världen över, det var förslag i Sverige på att alla diskussionsforum ska krävas id osv.
Citera
2025-11-15, 15:32
Medlem
Sqrbankens avatar
Men tjitt, faktiskt inte ens tänkt på detta. Vad säger att FB inte blir tvungna till detta (ingen retorisk fråga, nyfiken fråga till folk med mer koll på det finstilta i alla förslag/hot som råder) när detta mjuktotalitära ok landar i knät på nätets alla sociala aktörer? Vet inte vad makthavarna definierar som exempelvis "social media", men nog kan de med lite vilja peta in FB i detta fack också skulle jag tro.
Citera
2025-11-15, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Men tjitt, faktiskt inte ens tänkt på detta. Vad säger att FB inte blir tvungna till detta (ingen retorisk fråga, nyfiken fråga till folk med mer koll på det finstilta i alla förslag/hot som råder) när detta mjuktotalitära ok landar i knät på nätets alla sociala aktörer? Vet inte vad makthavarna definierar som exempelvis "social media", men nog kan de med lite vilja peta in FB i detta fack också skulle jag tro.
Flashback är såklart nummer ett dom vill kartlägga. Det är därför jag inte förstår alla anonyma troll som hejar på övervakningen. Misstänker att det är en avancerad false flag. Bombardera forumen med propaganda i några år så folk accepterar övervakarstaten och sen försvinner trollen som aldrig ens existerade.......
Citera
2025-11-15, 16:15
Medlem
barbabushs avatar
Ville man bara verifiera ålder, kunde man ha ett system med tillfälliga nycklar som skapas med legget, men inte specifierar identiteten.

Är uppenbart att baktanken är detaljerad kartläggning, när man kräver ID för binära kontroller. Tänk om när man intygade ålder på affären, så kopierade de varenda tabellrad också.. Riktigt snuskigt.
Citera
2025-11-15, 16:31
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Klart de tycker. De har ju rent mjöl i påsen. Inget att dölja. Det är ju för de kriminella. 🙄

Så du skulle tala om dina känslor för din flickvän och färgen på din diarré under ditt eget namn?
Citera
2025-11-15, 16:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Så du skulle tala om dina känslor för din flickvän och färgen på din diarré under ditt eget namn?
Nu har jag ingen flickvän, men ja. Jag hade inte frågast online om dirarré, då hade jag hellre frågat chatgpt eller en riktig doktor.
Citera
2025-11-15, 17:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey

Håller med.

Enligt tidigare trådar så blir det inget BankID.
Men allt kan förändras, om isåfall så läggs
forumet ner för gått, som vore det bästa för alla.
Yttrandefriheten är på väg till avgrunden ändå.
Så mycket trams o lögner som sprids på FB
borde vara straffbart med offentlig uthängning.
Citera
2025-11-15, 17:38
Medlem
Yungvidzibois avatar
Skulle personligen inte ha något problem med att verifiera mig med bank ID, förutsatt att detta enbart var för att se att jag är över 18, och inget annat.
Om det är för att röja anonymitet, eller för att kartlägga mig.. nej tack. Är ganska säker på att det senare bryter mot GDPR, hur ska det då bli om ChatControl införs? Ska GDPR avskaffas?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in