Flashback bygger pepparkakshus!
  • 9
  • 10
2025-11-17, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Eh kvinnor som är singlar har inte noll marknadsvärde. Hur kom du fram till något så dumt?

Kvinnor är singlar pga de enbart vill ha män de inte kan få. De föredrar att vara singel än att kompromissa, och vara med en kille som inte är perfekt.

Män är singlar för att det är svårt att ens träffa någon enda kvinna.
Det stämmer fram tills 35-40 års ålder. Sedan börjar de sakta men säkert märka att män inte längre tittar efter dem på stan och bitterheten växer.

En mans attraktivitet är inte lika starkt kopplad till sina fysiska attribut och han har därmed större möjlighet att påverka sin situation än vad en kvinna har.
Citera
2025-11-17, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av def321
Kvinnor som grupp kanske klagar mer på negativa bilder av kvinnor medan vi män (generellt - inte du) inte tar illa upp av så mycket.
Jag tycker att det var väldigt bra bildbeskrivning på hur män framhäver sig på dejtingappar och om de kan skicka fula bilder till oss kvinnor där de ger just det intrycket som på exemplarbilden, varför inte ha den i media när det är så män helst visar upp sig online, i dejtingprofiler och bilder de sänder iväg?

Vad är problemet?
Citera
2025-11-17, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcaBasicBobDylan
Det stämmer fram tills 35-40 års ålder. Sedan börjar de sakta men säkert märka att män inte längre tittar efter dem på stan och bitterheten växer.

En mans attraktivitet är inte lika starkt kopplad till sina fysiska attribut och han har därmed större möjlighet att påverka sin situation än vad en kvinna har.
Varför skulle man bli bitter av att män inte glor på en på stan? Tror du att det är kul att få oönskad uppmärksamhet av män?

Går jag på stan ser jag mängder av kvinnor som ser bra ut, vad i mannens blick är så mycket mer värt än min? Är min blick värdelös för att jag inte vill ligga med kvinnorna?

Är kvinnorna värdefulla för att det går omkring en mängd män som generellt inte ser bra ut (även män kan vara fula liksom att de åldras) och vill ha sex med dem?

Om jag som inte vill ha sex med en ung vacker kvinna och en medelålders gubbsjuk man som vill ligga med en ung vacker kvinna, ser henne och bägge två vid varsitt tillfälle ger henne en snabb komplimang om att hon ser bra ut- vems åsikt kommer hon värdera högst?

Min medelålders kvinnligt ärliga åsikt utan dålig agenda eller den den medelålders, gubbsjuka som säger det för att han vill ha sex?

Ni män är fan inte kloka, men ni vet inte om det bara.

Varför skulle en attraktiv kvinna bli gladare över att en man hon inte vill ha glor på henne än att en kvinna som inte vill ha henne, säger något vänligt och uppskattande?

Vi kvinnor vill ha män vi själva attraheras av, inte bli utstirrade av oattraktiva män som uppträder illa. Den manliga blicken är värdelös utan genuin uppskattning och den uppskattningen kan vi kvinnor få av varandra, barn, tonåringar, pensionärer, osv.

Att gå ut, utan att män överallt glor på en för att de vill ligga med en är väl snarare att få uppleva hur det känns att vara man?

Hur kan mön vara mer värda än fysiska attribut när kvinnor överlag inte ens ser dem? Och om män upplever att de ändå (trots att kvinnor överallt inte vill ligga med dem) bemöts som människor, hur kan de då vara säkra på att bi kvinnor inte fortsätter bemötas som människor även som äldre?

Som medelålders märker jag faktiskt inte någon större skillnad. Kanske beror det på att större delen av världen inte enbart ser mot, pratar med uppträder väl, mot människor de vill ha sex med? Tvärtom så tycker jag att människor överlag behandlar en som äldre bättre än när man var ung varpå jag är noga med att själv inte vara ohyfsad mot unga kvinnor osv.

Män måste växa ur den där föreställningen om att vi människor i samhället överlag inte är osynliga hela högen av oss. Få kan beskriva dem de mött på bussen, oavsett kön eller ålder. De kan inte beskriva hur kassörskan såg ut veckan innan i den butiken de klev in på som omväxling osv.

Som äldre upplever jag dock att unga människor faktiskt är väldigt trevliga och serviceinriktade i sina arbeten och liknande. Förutom Tele2s kundtjänst. Fyfan vilka puckon vissa kundtjänster har i vårt nya samhälle.
Senast redigerad av AvMedTofflorna 2025-11-17 kl. 20:43.
Citera
2025-11-17, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvMedTofflorna
Varför skulle man bli bitter av att män inte glor på en på stan? Tror du att det är kul att få oönskad uppmärksamhet av män?

Går jag på stan ser jag mängder av kvinnor som ser bra ut, vad i mannens blick är så mycket mer värt än min? Är min blick värdelös för att jag inte vill ligga med kvinnorna?

Är kvinnorna värdefulla för att det går omkring en mängd män som generellt inte ser bra ut (även män kan vara fula liksom att de åldras) och vill ha sex med dem?

Om jag som inte vill ha sex med en ung vacker kvinna och en medelålders gubbsjuk man som vill ligga med en ung vacker kvinna, ser henne och bägge två vid varsitt tillfälle ger henne en snabb komplimang om att hon ser bra ut- vems åsikt kommer hon värdera högst?

Min medelålders kvinnligt ärliga åsikt utan dålig agenda eller den den medelålders, gubbsjuka som säger det för att han vill ha sex?

Ni män är fan inte kloka, men ni vet inte om det bara.

Varför skulle en attraktiv kvinna bli gladare över att en man hon inte vill ha glor på henne än att en kvinna som inte vill ha henne, säger något vänligt och uppskattande?

Vi kvinnor vill ha män vi själva attraheras av, inte bli utstirrade av oattraktiva män som uppträder illa. Den manliga blicken är värdelös utan genuin uppskattning och den uppskattningen kan vi kvinnor få av varandra, barn, tonåringar, pensionärer, osv.

Att gå ut, utan att män överallt glor på en för att de vill ligga med en är väl snarare att få uppleva hur det känns att vara man?

Hur kan mön vara mer värda än fysiska attribut när kvinnor överlag inte ens ser dem? Och om män upplever att de ändå (trots att kvinnor överallt inte vill ligga med dem) bemöts som människor, hur kan de då vara säkra på att bi kvinnor inte fortsätter bemötas som människor även som äldre?

Som medelålders märker jag faktiskt inte någon större skillnad. Kanske beror det på att större delen av världen inte enbart ser mot, pratar med uppträder väl, mot människor de vill ha sex med? Tvärtom så tycker jag att människor överlag behandlar en som äldre bättre än när man var ung varpå jag är noga med att själv inte vara ohyfsad mot unga kvinnor osv.

Män måste växa ur den där föreställningen om att vi människor i samhället överlag inte är osynliga hela högen av oss. Få kan beskriva dem de mött på bussen, oavsett kön eller ålder. De kan inte beskriva hur kassörskan såg ut veckan innan i den butiken de klev in på som omväxling osv.

Som äldre upplever jag dock att unga människor faktiskt är väldigt trevliga och serviceinriktade i sina arbeten och liknande. Förutom Tele2s kundtjänst. Fyfan vilka puckon vissa kundtjänster har i vårt nya samhälle.
Herregud vilken vägg av text, trampade jag på en öm tå?

Givetvis vill man känna sig attraktiv hos det motsatta könet (creeps och träskpaddor undantaget). De som säger något annat ljuger antingen för sig själv eller så är de homosexuella.
Citera
2025-11-18, 00:03
Medlem
Citat:
Herregud vilken vägg av text, trampade jag på en öm tå?

Givetvis vill man känna sig attraktiv hos det motsatta könet (creeps och träskpaddor undantaget). De som säger något annat ljuger antingen för sig själv eller så är de homosexuella.
Jag är en verbalt intelligent person. Åtminstone kapabel att uttrycka mig med många ord.

Jag vill känna mig tillfreds med mig själv och sminkar mig samt bär parfym dagligen. Hade egentligen velat ha lite bättre kläder men de funkar för mitt vardagsliv. Jag är hel och ren och mina kläder är det inte något större fel på mer än att jag inte hade valt dem om jag velat se mer attraktiv ut.

Jag vill vara snygg efter mina mått och sticker inte under stol med det. Men nej, jag mår absolut inte dåligt av att se unga kvinnor, som är mycket snyggare än vad jag är. Som inte har rynkor osv. Att jag hade förbättrat mig har inte med dem att göra. Inte heller med hela världens män utan min känsla av att uppskatta mig själv när jag ser mig i spegeln.

Du förstår, även om man vore ful så är det alltid hur du upplever dig själv som räknas. Sedan älskar vi människor, efter vilka de är. Inte efter hur de ser ut.

Jag är då en uttalat ytlig och fåfäng person (såsom här på Flashback, inte irl) . Jag uppskattar vackra människor, allt som är ögonen till behag men jag uppskattar något annat mycket mer, människor jag trivs med och människor jag tycker om. Om jag inte varit som jag är hade jag varit en människoälskare en person som bara åtnjuter allt med människor.

Älskade att läsa som barn och ung för att jag älskade karaktärerna i böcker, att beröras av andra människors liv osv. Jag sitter hellre en kväll med en "ful" människa som jag tycker om, än att jag går omkring och ses som ett sexobjekt själv. Rättare sagt, jag är hellre en ful människa som har en trevlig kväll, än att jag livnär mig på komplimanger från män som inte är intressanta och förövrigt obetydliga för mig.

Du förstår, huruvida du vill knulla med mig eller inte- betyder inte lika mycket för mig (det betyder ingenting mer än att jag önskar att svaret är att du inte vill det) som att läsa en bra novell, se en dokumentär som träffar mig i hjärtat, läsa dikter som fångar mig. Se en bra film. En dansuppvisning. Höra en bra låt.

Det finns faktiskt tusentals andra saker jag uppskattar och som får mig att känna mig levande före att jag blir glad om du vill ligga med mig. För jag vill inte vlil inte bli trängd av hemska män henom hela mitt liv.

Att jag vill känna mig snygg och fräsch för min egen skull handlar om mitt välmående. Om du vill knulla med mig, handlar om dig. Jag är inte ens med i den tanken. Den enda jag är intresserad av att vara sexuellt åtråvärd inför är den man som jag ser som sexuellt åtråvärd. Det gäller de flesta andra kvinnor. De vill känna sig snygga och fräscha men inte som sexualobjekt för män de inte är intresserade av.

Att ni ljuger om igen om att vi kvinnor bara har vårt utseende, och ni så mycket mer är konstigt när det är ni som verkligen spiller bittra kommentarer över oss för att ingen vill ha er. Att det är vi kvinnor som bättre fixar att leva ensamma osv.

Män som dig vill ha kontroll över kvinnor, nedvärdera de som åldrats och som söker en partner och inte frivilligt vill leva ensamma. Gissa vad, inga unga kvinnor går omkring och njuter av gubbars sexism. Inga unga kvinnor bryr sig om fula gubbar och vet du varför ni kallas för just fula gubbar, för att er tid är över sedan länge och att kvinnor uppskattade er mer ofta när ni fortfarande var unga men ni såg aldrig er sjölva i spegeln, ni såg inte när kvinnorna började uppleva er som oattraktiva, äckliga men framförallt fula och gamla. När ni blev den fula gubben.
Citera
2025-11-18, 10:19
Medlem
Citat:

Tror inte snubbarna på detta forum räknar med 40 och därutöver, kvinnor som just "kvinnor" i deras små teorier...
Citera
2025-11-18, 10:38
Medlem
Citat:

Visst, en man kan ha de grå tinningarnas charm mellan 40-50 (om han håller sig i form och inte klär sig som en lodis) men vid 50 smäller även män i glastaket. Och med tanke på hur mycket mer uppmärksamhet kvinnor får från de egentligen är för unga och upp till 40 tänker jag att vi kan bjussa er på tio års uppmärksamhet. Inte för att jag har märkt någon avtrappning i uppmärksamhet i samband med min 40-årsdag men visst.

Sedan, som någon annan skrev är uppmärksamhet av sexuell karaktär av okända män sällan välkommen.

Känner inte av någon större bitterhet från kvinnor som fyllt 40 i min bekantskapskrets heller, oavsett om de är i relation eller inte. Tror mest det är något flashback-män hittat som någon slags tröst om jag ska vara ärlig.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in