Igår, 10:23
Medlem
Det har verkligen gått upp för mig hur överlägsna Apple är jämfört med konkurrenterna Microsoft & Google (som ju också producerar hård/mjuk-vara inom datorer & mobila enheter).

Microsoft har ju för tusan inte ens någon mejl man kan vända sig till för att få svar på frågor varken teknisk support el fakturering(virtuel agent el jobbig inloggning räknas ej). Jag tror att Google är lika urusla väl? Apple där i mot har ju tel support även kvällar & helger. Dessutom så erbjuder dom skärm delning vilket är väldigt smidigt ist för att förklarar ditten & datten (som kanske skiljer sig från den andres skärm).

Borde inte detta vara en väldgt stor försäljnings poäng för Apple tex när man velar mellan Chromebook, Macintosh el PC ?
Citera
Igår, 10:35
Medlem
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av confidential-user
Det har verkligen gått upp för mig hur överlägsna Apple är jämfört med konkurrenterna Microsoft & Google (som ju också producerar hård/mjuk-vara inom datorer & mobila enheter).

Microsoft har ju för tusan inte ens någon mejl man kan vända sig till för att få svar på frågor varken teknisk support el fakturering(virtuel agent el jobbig inloggning räknas ej). Jag tror att Google är lika urusla väl? Apple där i mot har ju tel support även kvällar & helger. Dessutom så erbjuder dom skärm delning vilket är väldigt smidigt ist för att förklarar ditten & datten (som kanske skiljer sig från den andres skärm).
Jag kan inte minnas att jag har varit i kontakt med varken Microsoft eller Apple men Google har varit riktigt undermåliga varje gång som jag haft med dom att göra. Tror att det har varit någon jävla Indier som jag har fått prata med vid varenda tillfälle. Lösningen på problemet har sällan varit tillfredställande.
Citera
Igår, 11:39
Medlem
Citat:

Borde inte detta vara en väldgt stor försäljnings poäng för Apple tex när man velar mellan Chromebook, Macintosh el PC ?
kan va så enkelt att b2c (dvs försäljning till "privat" slutkonsument, dvs du på coop) för apple är typ 80%.

medans för google och microsoft ca 10%-20%.

så jag tror din jämföresle haltar en del pga av hur du tror, resp hur de 3 bolagen fungerar...

edit;
google företagsupport är grymt bra. om man nu inte är någon luffare....
Citera
Igår, 11:55
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Varför behöver du kontakta supporten över huvud taget? Vad har du för problem som inte chatgpt kan hjälpa till med?
Citera
Igår, 12:34
Medlem
Fantens avatar
Kostar inte Apples bra support pengar?
Citera
Igår, 13:51
Medlem
barbabushs avatar
Mycket av Apples affärsmodell är fluff bortom själva mjukvaran/hårdvaran, som såklart påverkar prislappen..

Har använt Microsofts/googles (apples också) produkter dagligen i över 20 år och aldrig ringt support. Känns bisarrt att be en indier vara mellanhand, när man oftast har en dator framför sig och kan söka infon direkt.... kunder som tänker så, föredrar nog att rationalisera bort kostnader för support.
Citera
Igår, 15:30
Medlem
Citat:

Det som det kommer ner till när det kommer till kritan är hur mycket pengar du har investerat i bolaget. Har du köpt en svindyr vara eller tjänst så kommer du få bättre support.

Har haft mycket kontakt med Microsofts support via jobbet och den har alltid varit kanon! Men då är företaget sedan ett hyfsat stort företag som betalar tiotusentals kronor till Microsoft varje månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in