Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-16, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Den Nya Världsordningen slår till igen och den svenska avundsjukan applåderar maktmissbruket.

Sverige… Världens bästa land sålänge du inte äger något eller behöver något.

Så sant som det är sagt...känns mer o mer som en totalitär Stat ska bestämma över allt du företar dig numera, jag är såå glad att jag inte har länge kvar av detta jordeliv, får hoppas intelligensen förbättrats avsevärt tills nästa gång jag återföds om sisådär 100 år igen? Orkar ej mera nu.
Citera
2025-11-16, 22:25
Medlem
Hans tikitoko konto

https://www.tiktok.com/@officiell_gano/video/6910916067648982277
Citera
2025-11-16, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Hans tikitoko konto

https://www.tiktok.com/@officiell_gano/video/6910916067648982277
Om det fortfarande finns idioter i tråden som tror att han är oskyldig efter att sett videon då är hoppet för mänskligheten ute
Citera
2025-11-16, 22:38
Medlem
Cameltotems avatar
Känner en del poliser och ni ska bara veta hur många walla brors de som de plockar klockor o bilar ifrån.

Det är jävligt skönt o höra!
Citera
2025-11-16, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Inte konstigt att han får ihop pengar med dubbla välbetalda jobb där ett är skiftgång o det andra
butikschef eller nästintill - Luktar Avundsjuka Från Tjänstemän med 35.5 veckas arbetstid o 6 veckors semester o som inte vill jobba en enda minut extra eller över

Förskollärare o MaximalBurgerFlippare tjänar inte dom pengarna - dom pengarna går till familjen
Bergfors - varför tror ni dom är så jävla riikaa
Du vet om att linkedin inte alltid avspeglar sanningen va? Jag kan skriva att jag är statsminister på linkedin om jag nu skulle ha ett konto där. Linkedin sitter inte och verifierar vad användarna skriver. Finns för övrigt en video i tråden längst bak där han sitter i sin amg, spelar gansterrap och flashar med en pengahög. Skriker kriminell lång väg
Citera
2025-11-16, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoldaAvsikter
Vadå inget svar? Svaret är ju för fan tydligt i artikeln. Han har sparat ihop pengarna. Det finns ingen historia av brottslighet som man kan tjäna pengar på. Det är därför orimligt att säga att han mest sannolikt har fått pengarna genom brott. Varför är det mer sannolikt än att han har sparat pengar? Varför blir ni så jävla förvirrade över ett så enkelt koncept som att spara pengar?
Spelar ingen roll om han har ett eller tio jobb om han finns på polisens spaningslista som potentiell kriminell då kan polisen ta bilen ändå. Men nu finns det en video längst bak i tråden där han sitter i sin amg och lyssnar på rapmusik och flashar med en sedelbunt skriker gangster lång väg
Citera
2025-11-16, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiceaAbiess
Mitt "tillfälliga" jobb "för ungdomar" betalar 30-35k efter skatt. Jag har kollegor under 24 som redan är miljonärer. Så du kanske ska revidera ditt uttalande och justera din världsbild.
Kan inte du lösa ett jobb till mig då? 😏
Citera
2025-11-16, 23:12
Medlem
Lord.Hells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Så din förmögenhet på 30 miljoner har växt från 28 miljoner på 20 år. Du ljuger som fan eller är världens i särklass sämsta investerare.

Nej men de ville ha redovisat exakt hur jag samlat ihop mig förmögenheten. Varje krona så långt bak som 20 år. Då jag bara hsde ett par miljioner men de ville ha det redovisad hur jag ärvde efter mamma. Sjukt egentligen.
Citera
2025-11-16, 23:14
Medlem
Lord.Hells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
OM du inte är en TrollBalle - hur i helvete kan riktiga pengar på bankkonto eller depå ifrågasättas.

Då är det dags att ifrågasätta skatte inbetalningar också.

En av mina gamla konspirationsteorier samhället o arbetsgivarna spelar ihop bara en del av det som påstås vara inbetalt i skatt är inbetalt o inga arbetsgivavgifter - de är (skatt) delvis vinst för arbetsgivaren o arbetsgivaravgifterna full vinst som den anställde inte kunnat kontrollera.
Frågan stärktes när jag misstänkte att min arbetsgivare inte betalat in dragen skatt så jag
kontaktade skatteverket o de sa att det kan vi inte se (ett antal år sedan)

Hade gärna lagt upp bild med pengarna spärrade hos avanza. Hur gör jag det? Har en screenshot sparad så får du själv se.ä den röda text meddelandet med spärrad under kontot och pengarna spärrade.
Citera
2025-11-16, 23:38
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur

Fast om du läser om det jag skrev, så kanske du förstår. Jag skrev: "polisen stannar "Adam" och beslagtar hans bil, efter att de har upptäckt att han enligt inkomstuppgifter har saknat tillräckligt med inkomster för att kunna ha köpt bilen på laglig väg."
Är det din egen uppgift?
SVT artikeln skriver inget om otillräckliga inkomster.

Det är endast en generell beskrivning, och baserat på vad som står på Skatteverket, se inlägg #249

Polisen måste alltså ha misstanke/fog för att få beslagta.
Citera
2025-11-16, 23:46
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuttherope
Det var inte det jag svarade på.
Jag svarade på din, fetade text du skrivit i slutet på ditt inlägg, denna.

För du begriper väl att polisen inte kör runt på MÅFÅ, stannar bilister och beslagtar deras bilar utan att ha kollat inkomst och förmögenhet först??? Eller begriper du inte detta?

Jag anser då mitt svar vara korrekt, polisen stannar visst bilar före osv...

Men inte på MÅFÅ! Förstår du hur ineffektivt det vore att stanna bilister på MÅFÅ?
Ja då skulle de ju kunna stanna någon gammal pensionär med en Volvo 242 som har ett värde av 3000 kr, en jävla skrothög, och börja trakassera honom helt utan anledning. Du begriper väl att det inte riktigt går till så?

Naturligtvis stoppar de INTE förare PÅ MÅFÅ! När de exempelvis ligger bakom en bil, så ser de ju nummerskylten, saknas det nummerskylt så blir det stopp oavsett. Finns det nummerskylt kan de se vem som är ägaren, hur gammal den är, de ser vad det är för bilmodell osv, och kan därmed konstatera ifall det exempelvis en tidigare straffad ägare som kanske är 21 år gammal, och som kör runt med en bil som är värd exempelvis 900.000 kr. Då kan ju precis vem som helst räkna ut att ägaren inte rimligen har kunnat köpa den lagligt med hjälp av en normal lön.

Så då återstår frågan, är han rik? Är han VD för ett stort företag? Har han en chefsposition? Har människan blivit läkare på rekordtid och har en läkarlön? Osv.

De stoppar föraren och lugnt och sansat börjar ställa frågor. Väldigt snart lär det ju visa sig huruvida föraren snackar skit eller sanning. Polisen kan där och då också naturligtvis kolla taxerad inkomst och allt... så det blir väldigt svårt att ljuga ihop något vettigt.
Citera
2025-11-16, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Men inte på MÅFÅ! Förstår du hur ineffektivt det vore att stanna bilister på MÅFÅ?
Ja då skulle de ju kunna stanna någon gammal pensionär med en Volvo 242 som har ett värde av 3000 kr, en jävla skrothög, och börja trakassera honom helt utan anledning. Du begriper väl att det inte riktigt går till så?

Naturligtvis stoppar de INTE förare PÅ MÅFÅ! När de exempelvis ligger bakom en bil, så ser de ju nummerskylten, saknas det nummerskylt så blir det stopp oavsett. Finns det nummerskylt kan de se vem som är ägaren, hur gammal den är, de ser vad det är för bilmodell osv, och kan därmed konstatera ifall det exempelvis en tidigare straffad ägare som kanske är 21 år gammal, och som kör runt med en bil som är värd exempelvis 900.000 kr. Då kan ju precis vem som helst räkna ut att ägaren inte rimligen har kunnat köpa den lagligt med hjälp av en normal lön.

Så då återstår frågan, är han rik? Är han VD för ett stort företag? Har han en chefsposition? Har människan blivit läkare på rekordtid och har en läkarlön? Osv.

De stoppar föraren och lugnt och sansat börjar ställa frågor. Väldigt snart lär det ju visa sig huruvida föraren snackar skit eller sanning. Polisen kan där och då också naturligtvis kolla taxerad inkomst och allt... så det blir väldigt svårt att ljuga ihop något vettigt.
Men lägg ner nu, du håller ju på som en rättshaverist...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in