Citat:
Ursprungligen postat av
Cuttherope
Det var inte det jag svarade på.
Jag svarade på din, fetade text du skrivit i slutet på ditt inlägg, denna.
För du begriper väl att polisen inte kör runt på MÅFÅ, stannar bilister och beslagtar deras bilar utan att ha kollat inkomst och förmögenhet först??? Eller begriper du inte detta?
Jag anser då mitt svar vara korrekt, polisen stannar visst bilar före osv...
Men inte på MÅFÅ! Förstår du hur ineffektivt det vore att stanna bilister på MÅFÅ?
Ja då skulle de ju kunna stanna någon gammal pensionär med en Volvo 242 som har ett värde av 3000 kr, en jävla skrothög, och börja trakassera honom helt utan anledning. Du begriper väl att det inte riktigt går till så?
Naturligtvis stoppar de INTE förare PÅ MÅFÅ! När de exempelvis ligger bakom en bil, så ser de ju nummerskylten, saknas det nummerskylt så blir det stopp oavsett. Finns det nummerskylt kan de se vem som är ägaren, hur gammal den är, de ser vad det är för bilmodell osv, och kan därmed konstatera ifall det exempelvis en tidigare straffad ägare som kanske är 21 år gammal, och som kör runt med en bil som är värd exempelvis 900.000 kr. Då kan ju precis vem som helst räkna ut att ägaren inte rimligen har kunnat köpa den lagligt med hjälp av en normal lön.
Så då återstår frågan, är han rik? Är han VD för ett stort företag? Har han en chefsposition? Har människan blivit läkare på rekordtid och har en läkarlön? Osv.
De stoppar föraren och lugnt och sansat börjar ställa frågor. Väldigt snart lär det ju visa sig huruvida föraren snackar skit eller sanning. Polisen kan där och då också naturligtvis kolla taxerad inkomst och allt... så det blir väldigt svårt att ljuga ihop något vettigt.