Citat:
Ursprungligen postat av
clanton
Det mest pinsamma med alltihop är att Ulf och Magdalena åkte dit för att lägga blommor eller vad fan de nu gjorde och allt är så jättetragiskt och tankarna går till de anhöriga och blabla. man undrar nästan lite när de ska åka till Ryssland och lägga blommor någonstans för de som skjutits ihjäl av våra vapen.
Och nej för er som tänker börja käbbla att jag är ett rysstroll,så tar jag inte ställning för Ryssland, bara en lite ironisk tanke och lite perspektiv på det hela, Sverige är ingen idyll längre ska de börja åka omkring och lägga blommor överallt så hinner de ju inte styra landet vore ju iofs rätt bra det med egentligen,, de har redan lyckats tjata ut mina tankar går till,, så att det bara blir löjligt.
Jag tycker nog att det är en stor skillnad på utländska dödsoffer (även om de dödas av svensktillverkade vapen) och svenska. Men jag har svårt att tänka mig att regeringsföreträdare och liknande politiska höjdare, dyker upp på varje plats där det har dött 3 svenskar.
Störst problem har jag dock med diskussionen om hur lång tid det tar att få ett dödsbesked, kopplat till denna händelse. Varje år dör ju bara i trafiken över 200 personer och det borde ju vara samma process i alla dessa fall, med att identifiera den avlidne och informera de anhöriga. Varför då detta med tiden som detta tar enbart ser ut att ha kommit i fokus i denna olycka samt vid terrordådet på Drottninggatan fattar jag inte riktigt.