2025-11-20, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Så varför inte offentligagöra det hela om det nu bara var en olycka?

När utredningen är klar så gör dom det.
Varför har du så bråttom?
Citera
2025-11-20, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Intressant vinkel. Helt korrekt att trafikolyckor med flera omkomna ju inte är extremt ovanliga utan händer då och då. Utan den här extrema mediaexponeringen.

Inte på Östermalm.
Citera
2025-11-20, 10:25
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
När utredningen är klar så gör dom det.
Varför har du så bråttom?
När tiden får gå så kommer ingen lösning.
Citera
2025-11-20, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Inte på Östermalm.
Nej, det stämmer. Men varför skulle platsen göra att man skriver extremt mycket mer om en olycka?
Citera
2025-11-20, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
När tiden får gå så kommer ingen lösning.

Har du bråttom blir det bara fel
Citera
2025-11-20, 10:48
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Har du bråttom blir det bara fel
Ja,vore hemskt om något blir "fel",illa nog ändå.
Citera
2025-11-20, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantradys
Är det nyhetstorka? Nyhetskanalerna maler på om detta, ungefär som om det vore ett terrordåd. Dag efter dag. Man intervjuar närstående till döda om deras trauman. Vafan, olyckor ute i Sverige av denna dignitet är väl inte helt ovanliga. Då blir det oftast bara ett relativt kort omnämnande. Nä, media använder "körschemat" som om det vore terror. Varför, som sagt?
Varför tycks så i den här tråden behandla olyckan som ett terrordåd? Och efterlysa en fullständig rapport en kvart efter händelsen.
Citera
2025-11-20, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Intressant vinkel. Helt korrekt att trafikolyckor med flera omkomna ju inte är extremt ovanliga utan händer då och då. Utan den här extrema mediaexponeringen.
Det mest pinsamma med alltihop är att Ulf och Magdalena åkte dit för att lägga blommor eller vad fan de nu gjorde och allt är så jättetragiskt och tankarna går till de anhöriga och blabla. man undrar nästan lite när de ska åka till Ryssland och lägga blommor någonstans för de som skjutits ihjäl av våra vapen.
Och nej för er som tänker börja käbbla att jag är ett rysstroll,så tar jag inte ställning för Ryssland, bara en lite ironisk tanke och lite perspektiv på det hela, Sverige är ingen idyll längre ska de börja åka omkring och lägga blommor överallt så hinner de ju inte styra landet vore ju iofs rätt bra det med egentligen,, de har redan lyckats tjata ut mina tankar går till,, så att det bara blir löjligt.
Citera
2025-11-20, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Varför tycks så i den här tråden behandla olyckan som ett terrordåd? Och efterlysa en fullständig rapport en kvart efter händelsen.
Drottninggatan som spökar samt alla dåd i Europ folk går och tänker att förr eller senare kommer något att hända här igen.
Citera
2025-11-20, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman

Det är bara vissa i denna tråd som tycks tro att detta är ett terrordåd.

Åklagare och Polis verkar behandla detta som en vanlig trafikolycka. och media utgår från polisen uppgifter i stort. Inte ens riks har antytt att det är något annat än en olycka.
Citera
2025-11-20, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Så varför inte offentligagöra det hela om det nu bara var en olycka?

Förundersökningen är inte klar så ingen vet om det var en olycka eller inte.

Vi kan räkan med att förundersökningen kommer att ta rätt så långt tid. Detta beroende på att ingen är frihetsberövad. Polis och åklagare kommer alltid att prioritera utredningar där någon är frihetsberövad. Jag skulle tro att vi får vänta flera månader innan förundersökningen är klar.
Citera
2025-11-20, 11:31
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
jag ar förvånad över att inte fler olyckor sker.

inte pga busschafförerna, utan pga att folk beter sig som idioter.

folk går framför bussarna och bakom bussarna. ser sig inte för, tittar i mobilen. kommer på elsparkcykel eller cykel.

tusentals manniskor i sverige skiter fullstandigt varje dag i om dom blir överkörda av en buss eller inte, hur ska man annars tolka deras idiotiska beteende?

"jasså blev jag överkörd av en buss? ojdå, men min mobil var så viktig, jag hade ju en sms-konversation om huruvida det skulle vara vitlök i maten eller"

"nej tyvarr hörde jag inte bussen, för jag lyssnade på den dar nya singeln med zara larsson med mina noise cancelation hörlurar"

Och vad har detta med ihjälkörda och skadade personer som står precis där de ska och väntar på bussen, vid en hållplats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in