Citat:
Ursprungligen postat av
ImovaneKungen
Asså fungerar Concerta så skulle jag inte byta..Gillade Concerta skarpt, men fick problem med biverkningar. Concerta har lite av ett påslag oxå, Elvanse har inte direkt det. Dock är Elvansen bra på det sättet man känner knappt att den kickar in eller går ur. Det är så olika vilken medicin som fungerar o biverkningar o grejer. För mig kommer ingen krash öht. på Elvanse och behöver inte fylla på. Så jag fattar att den passar mig bra och ger riktigt bra effekt.
Så, det är kaos på min klinik. Jag fick sista sprutan nu idag.
45 stycken har månadssprutan, det är ganska många måste jag säga. Bara på den kliniken jag går till i en mellan-stor stad.. Men men...
Filmerna försvinner också eftersom det är samma företag.
Jag ska vänta ut så länge som möjligt och gå in i avtändning den här månaden & sen kliva på tabletterna. Jag har haft 2x16mg på morgonen innan med filmerna, så det kommer bli det igen fast med tabletter.
Jag sa till min handläggare att jag VÄGRAR åka in hit varje dag, det går inte. Det finns inte en chans i världen att jag kan ta den tiden ur min vardag att behöva åka in hit och vänta varje dag..
Han var väldigt förstående såklart, varenda sjuksköterska hade panik där idag i princip.
Men han skulle ordna så att jag iallafall kan få med mig för en vecka hem, hämta dom samtidigt som jag hämtar min ADHD medicin. Eventuellt 2 gånger i veckan. OK sa jag, 2 dagar i veckan det kan jag gå med på i VÄRSTA fall....
Sjukt alltså, han berättade att dom har fått information om att det är Trump som har sagt åt företaget att hålla sig endast i Amerika och avsluta all distrubering omedelbart, helt jävla galet.
Hela europa är drabbat av detta, har kompisar i belgien o finland som har samma problem nu.
Det hade varit lugnt för mig ifall jag kunde ta Buvidal, men dom vill inte ge mig den igen eftersom jag fick hemska utslag och allergi-reaktion... Jaja, sålänge jag slipper gå dit varenda dag är jag nöjd, två dagar i veckan fixar jag... Tråkigt ändå, månadssprutan har varit sjukt bekväm för mig..