2025-11-14, 02:56
Medlem
Riksreptilens avatar
Mofors är från lite tidigare artikel i Expressen.
https://www.expressen.se/nyheter/exp...8-f5ccaea03d53
" Olyckan inträffade vid 21.45."

https://www.sverigesradio.se/artikel...ning-misstanks

" I närheten av Hjälstad-korset, på länsväg 200 norr om Skövde, påträffades en kvinna död i diket under torsdagskvällen.

Det var en förbipasserande som hittade kvinnan och det låg en cykel i anslutning som troligen tillhörde kvinnan.

Polisen tror att kvinnan blivit påkörd. En förundersökning om vållande till annans död samt smitning från trafikolyckplats är inledd. Ingen var gripen tidigt på fredagsmorgonen. Anhöriga är underrättade.

Känd väg för buskörande A-traktorer??
Senast redigerad av Riksreptilen 2025-11-14 kl. 02:59. Anledning: Expressen citat
Citera
2025-11-14, 04:32
Medlem
Drooids avatar
Det är för jävligt.
Polisen skriver:
"Ingen gripen i nuläget, men polisen har en uppfatting om vilket fordon det handlar om och jobbar aktivt med att lokalisera fordonet och föraren."
Det låter bra.

För övrigt är det alldeles för låga straff vid vållande till annans död när det även är smitning. I det här fallet så blir jag inte förvånad om det är rattonykterhet.

13 november 21.45, Trafikolycka, smitning från, Töreboda
https://polisen.se/aktuellt/handelse...fran-toreboda/
Citat:
Kvinna på cykel påkörd av bil. Dödsolycka

En livlös kvinna påträffades i diket på LV 200 i Moholm av en förbipasserande. Det låg en cykel i anslutning som troligen är kvinnans.

Kvinnan visade sig vara avliden, sannolikt påkörd av en bil.

Anhöriga är underrättade.

Förundersökning om vållande till annans död (Grovt brott) samt smitning från trafikolyckplats är inledd.

Ingen gripen i nuläget, men polisen har en uppfatting om vilket fordon det handlar om och jobbar aktivt med att lokalisera fordonet och föraren.

Text av
Morten Gunneng, Vakthavande befäl i Region Väst
Publicerad
14 november 01.44
Senast redigerad av Drooid 2025-11-14 kl. 05:24.
Citera
2025-11-14, 05:09
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Mofors: Kvinnlig cyklist hittad död i dike, misstänkt smitningolycka (2025-11-13)

Aktuella brott och kriminalfall --> Olyckor och katastrofer

/Moderator
Citera
2025-11-14, 05:59
Medlem
Charlie-Whites avatar
"Det var mörkt, trodde det var ett rådjur"
Citera
2025-11-14, 06:11
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Olyckor sker, sen att kanske få panik och bara dra är ju inte bra men helt ärligt så tror jag att jag skulle kunna göra samma sak i stundens hetta men se lämna in mig till polisen och berätta hur det gick till.

Vissa cyklister har varken bra klädsel eller bra trafikvett.
Senast i måndags körde jag hem från affären och en kille utan lysen och mörk klädsel cyklade på en landsväg och precis i kurvan kommer jag ifatt honom, hade jag inte hade bra reaktionstid och bra syn så hade jag förmodligen kört på honom.

Borde va lag med reflexväst, lyse, och hjälm, inte bara lyse.
Cyklar själv mycket och litar noll på bilister då jag vet att vissa inte ser eller håller ut tillräckligt mycket.
Som cyklist har man också ett ansvar att cykla så långt ut till höger som möjligt och jag vet att inte alla gör det utan dom tror det är okej att cykla 50cm från kanten.
Helst ska man också ha backspegel på cykeln så man ser när en bil kommer.
En gång höll jag själv på att orsaka en olycka.
Jag cyklade en sommar och det blåste en hel del så man hörde inte bilarna så bra och när jag hastigt upptäcker 2 större stenar på vägen så viker jag ut till vänster litegrann för att cykla förbi dom, och just då hör jag nån som tutar som satan.

Jag hade alltså vikt ut för att parera stenarna och samtidigt inte hört att en bil skulle köra förbi mig.
Jag hatar inte bilister eller cyklister men båda måste tänka på vad dom själva gör och respektera den andre.
Citera
2025-11-14, 06:54
Medlem
Drooids avatar
Aftonbladet har en uppdatering.
35-årig man gripen i Mariestad.

Kvinna på cykel död efter smitningsolycka – man misstänkt
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...mitningsolycka
Citat:
En kvinna i 50-årsåldern dog efter att blivit påkörd av en personbil.

Efter en större insats inatt hittades bilen – i en annan stad.

En man i 35-årsåldern hämtades till förhör och är nu misstänkt.
Citat:
Efter att polisen letat under natten kunde polisen hitta bilen.

– Bilen anträffades i Mariestad, då hade man letat efter den hela natten, säger [vakthavande befäl hos polisen] Mårten Gunneng.
Citera
2025-11-14, 07:02
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Det kan man ju säga om man tror att det är en ursäkt. Att köra på ett rådjur utan att meddela polisen är också smitning och ett jaktbrott.
Citera
2025-11-14, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White

Jason Ravsnborg😅
Citera
2025-11-14, 08:09
Medlem
Nej vanliga människor skulle inte kunna med att åka från platsen som användaren "hennevilljagknulla" skrev. Det rör sig antagligen om en småbrottsling eller någon som varit påverkad av alkohol
Citera
2025-11-14, 09:20
Medlem
Undrar vad det var som gjorde att polisen kunde ha nåt att leta efter. Alltså veta ungefär vad de letade efter. En skadad bil är väl ganska lätt att gömma undan på landsbygden. Kanske de fick tips av nån som sett nån bil med skada?
Citera
2025-11-14, 09:23
Medlem
Läbbigt väder igår. Snöblandat horisontellt blåsande regn med dålig sikt. Dock har ju den aktuella vägen vid Hjälstad/Moholm väldigt bred vägren om jag minns rätt.

Kaxigt att cykla i det vädret. Förjävligt att det slutade som det gjorde.
Citera
2025-11-14, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Olyckor sker, sen att kanske få panik och bara dra är ju inte bra men helt ärligt så tror jag att jag skulle kunna göra samma sak i stundens hetta men se lämna in mig till polisen och berätta hur det gick till.

Allt medans människan som kanske kunde räddats med snabb HLR och tidig utlarmning av ambulans ligger och dör i diket medans du är någon annanstans och funderar på vad du skall göra härnäst.

Idiot, smitare, ynkrygg.

Och, du: olyckor "sker" inte. Dom skapas.
Senast redigerad av boboboxbox 2025-11-14 kl. 09:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in