2025-11-13, 18:00
  #1
Medlem
https://www.expressen.se/sport/boxning/tar-avstand-fran-goteborgsbolaget-som-marknadsfor-olagliga-galorna-olampligt/

Citat:
-Galorna som lockar nazister och huliganer marknadsförs av ett klädmärke från Göteborg.

Askari fight wear omsätter miljontals kronor – och samröret med den illegala kampsporten har fått flera kampsportförbund att ta avstånd.

Göteborgsbolaget drivs av en kvinna och hennes man, som är dömd för vapenbrott efter att en pistol hittats i företagets lokal.

Jag har mycket svårt att tro att arrangören som nämns i artikeln inte känner till Askaris engagemang i KOTS. Någon som har mer information om detta?
Citera
2025-11-13, 19:39
  #2
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycelo
https://www.expressen.se/sport/boxning/tar-avstand-fran-goteborgsbolaget-som-marknadsfor-olagliga-galorna-olampligt/

Jag har mycket svårt att tro att arrangören som nämns i artikeln inte känner till Askaris engagemang i KOTS. Någon som har mer information om detta?

Det är ju gammal skåpmat att de bakom Askari och KOTS är samma personer bara gammelmedia som är efter. ETC skrev om det redan för något år sedan.
Citera
2025-11-13, 19:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Det är ju gammal skåpmat att de bakom Askari och KOTS är samma personer bara gammelmedia som är efter. ETC skrev om det redan för något år sedan.

Jo jag vet det. Jag är intresserad av att veta mer om MTFL samt kopplingen till KOTS och relationen mellan Th*msen och I*sa eftersom Th*msen var företrädare för Sweden Fox AB. Och även hur MTFL finansieras, ser inte proppfulllt ut på galorna när man varit där.
Citera
2025-12-11, 07:48
  #4
Medlem
ApanNegersons avatar
Jag ser endast whitetrash ha askari. Om du är en seriös fighter har du winning som mig.
Citera
2026-01-28, 14:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanNegerson
Jag ser endast whitetrash ha askari. Om du är en seriös fighter har du winning som mig.

Svårt med benskydd om man behöver det.. Reyes är fint det också.
Citera
2026-02-11, 08:22
  #6
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanNegerson
Jag ser endast whitetrash ha askari. Om du är en seriös fighter har du winning som mig.

Askari är arabiska för soldat. Europeiska kolionalmakter använde ordet för inhemska afrikanska soldater som arbetade för dem. Intressant koppling.
Citera
2026-02-11, 12:33
  #7
Medlem
Nu granskas både KOTS och Askari och det finns säkert mer att hämta.

https://www.svtplay.se/uppdrag-granskning-fight-club
Citera
2026-02-11, 20:54
  #8
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycelo
Nu granskas både KOTS och Askari och det finns säkert mer att hämta.

https://www.svtplay.se/uppdrag-granskning-fight-club

Det är ju i stort sett återigen samma gamla skåpmat som redan dragits upp i medier. UG gör det bara i snyggt dokumentärformat. De som är insatta vet att det finns betydligt mer.
Citera
2026-02-12, 13:46
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Det är ju i stort sett återigen samma gamla skåpmat som redan dragits upp i medier. UG gör det bara i snyggt dokumentärformat. De som är insatta vet att det finns betydligt mer.

Berätta gärna mer.
Citera
2026-02-12, 16:52
  #10
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycelo
Berätta gärna mer.

Nä, är inte särskilt intresserad av det.

Vill dock tillägga att hela nazistämpeln blir värdelös med tanke med på hur mycket folk det är på vänsterkanten som också dykt upp. Frågan är väl då om det är dålig journalistik eller att vänsterpersonerna gjort sig svårare att identifiera. (Att folk med kropparna fulla av hakkors går att identifiera är ju inget konstigt.)
Citera
2026-02-12, 18:01
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Nä, är inte särskilt intresserad av det.

Vill dock tillägga att hela nazistämpeln blir värdelös med tanke med på hur mycket folk det är på vänsterkanten som också dykt upp. Frågan är väl då om det är dålig journalistik eller att vänsterpersonerna gjort sig svårare att identifiera. (Att folk med kropparna fulla av hakkors går att identifiera är ju inget konstigt.)

Hela grejen är väl att det attraherar extrema individer på olika sätt. Både religiösa, politiska och säkert en och annan personlighetsstörd.
Citera
2026-02-12, 20:16
  #12
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycelo
Hela grejen är väl att det attraherar extrema individer på olika sätt. Både religiösa, politiska och säkert en och annan personlighetsstörd.

Eller helt enkelt vanliga människor. För typ tio år sedan var de några som slogs i en tunnel och filmade med mobilen, långt ifrån hur dagens produktion ser ut. Iofs inget nytt redan för 20 år sedan när youtube tog fart brukade jag och polarna kolla på när huliganfirmor gjorde upp.

KOTS exploderade när pandemin slog till och stängde ner allt. Det enda alternativet för fighters att gå match var på KOTS för att inte nämna att de betalar betydligt större summor än vad svenska fighters tjänar som MMA-proffs. Polacken i dokumentären nämner 50 000 och det ligger i linje med vad jag hört från andra jag känner.

Känner en proffsfighter som fick ett erbjudande från dom, det var nästan tio gånger så mycket mer än hans proffskontrakt men han avböjde för han vill inte bränna broarna till MMA-världen.

Synen på KOTS idag är inte långtifrån hur synen på MMA var förr i tiden. Då var det rubriker som dödsgalor trots att ingen dött. Folk utifrån får alltid skit att låta värre än vad det är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in