Citat:
Ursprungligen postat av
Mycelo
Hela grejen är väl att det attraherar extrema individer på olika sätt. Både religiösa, politiska och säkert en och annan personlighetsstörd.
Eller helt enkelt vanliga människor. För typ tio år sedan var de några som slogs i en tunnel och filmade med mobilen, långt ifrån hur dagens produktion ser ut. Iofs inget nytt redan för 20 år sedan när youtube tog fart brukade jag och polarna kolla på när huliganfirmor gjorde upp.
KOTS exploderade när pandemin slog till och stängde ner allt. Det enda alternativet för fighters att gå match var på KOTS för att inte nämna att de betalar betydligt större summor än vad svenska fighters tjänar som MMA-proffs. Polacken i dokumentären nämner 50 000 och det ligger i linje med vad jag hört från andra jag känner.
Känner en proffsfighter som fick ett erbjudande från dom, det var nästan tio gånger så mycket mer än hans proffskontrakt men han avböjde för han vill inte bränna broarna till MMA-världen.
Synen på KOTS idag är inte långtifrån hur synen på MMA var förr i tiden. Då var det rubriker som dödsgalor trots att ingen dött. Folk utifrån får alltid skit att låta värre än vad det är.