Citat:
Ursprungligen postat av
Threadkiller
Aha, du var ute efter att försvara pissryssarna. Jag som trodde att du var ärligt okunnig om att det görs framsteg inom robotiken även i Europa.
Hexagons robot är naturligtvis inte helsvensk, men du frågade ju om Sverige och Europa. Ska jag ha en lång utläggning om vilka länder som varit med på ett hörn i utvecklingen för att posta några informativa länkar? Upplysningsvis har svenska forskare hjälpt till med utvecklingen av åtminstone en av de andra robotarna också, gissningsvis flera. Det kallas samarbete, en rätt häftig grej som man kan ha med sina grannländer istället för att invadera dem.
Och nej, pissryssarna fick knappast sin robot att välta med flit för att göra reklam för den. Det kallas att gripa efter halmstrån, en rätt pinsam grej som man kan göra ifall man står på ryssens sida.
Jag tycker hela trådstarten är rätt larvig. Att man dömer ett helt land efter ett tillfälligt fel hos ett privat(?) företag.
Jag har inte förnekat att det görs framsteg inom robottekniken. Däremot så ifrågasatte jag hur svensk Hexagons robot faktiskt är. Som jag skrev så är allt multinationellt numera.
Varför blandar du in kriget i det hela? Vad har det med något överhuvudtaget att göra?
Ryssland samarbetar bland annat med USA när det kommer till rymden.
Idag blåser de politiska vindarna åt ett visst håll, imorgon kan det vara en helt annan riktning.
Fast du vet ju inte varför roboten välte. Intressant då att du ändå kan svara på det.
Är ryska staten ens inblandad i denna robot som TS handlar om?