Citat:
Ursprungligen postat av
Mittokrat
Menar du att det nog är vanligare eftersom du har det? Har du fått den diagnosen?
Jag menar vad jag skrev. Jag har det, och nästan ingen läkare förstår vad jag syftar på när man pratar med dem. De känner till sömnapne, de känner till tungor som faller bak etc, men de känner inte till alls att det finns en helt annan kategori med sömnapne. Larmen går hela tiden på sjukhusen för jag inte andas, jag vaknar upp och behöver luft, jag snarkar inte, men ingen har gett mig diagnosen nej.
Om alla tittar på spikar och skruvar men endast känner till spikar och hammare så kommer de lägga alla i samma låda. Möjligtvis så lägger någon undan skruvarna i lådan bredvid och skriver "konstiga spikar". Om du frågar någon där om andelen spikar och skruvar så kommer de svara att allt är spikar.
Så vad tror du att det betyder när de säger att skruvar är väldigt ovanligt och kanske inte ens finns.
Finns det inga skruvar, eller har bara alla lagt dem bland spikarna för de visste inte vad det var?
Jag säger att självklart finns skruvarna, även om någon gjorde fel och trodde just då de var spikar. Därför finns det fler skruvar än vad som rapporterats, och fördelningen man TROR stämmer stämmer inte alls.
Ja, väldigt liten andel har diagnosen neurologisk sömnapne, men det är troligtvis mycket vanligare än vad vi tror.