Vad säger Maga om det här?
Bannon säger att det är en dokumentär. Men de 15 timmarna filmmaterial som Bannon filmade med Epstein var träning inför en "60 Minutes"-liknande "Redemption Tour" enligt Wolff.
Bannon deltog i strategisamtal i Epsteins radhus på Manhattan där Bannon fungerade som hans samtalspartner.
Wolff i juli om Bannon:
"Jag är väldigt förtjust i Steve och jag tycker att han är utomordentligt skarp och insiktsfull", säger Wolff om sin tidigare vän.
"Men utan tvekan är han den största opportunisten jag har träffat under mitt liv av att träffa opportunister. Bannons dröm har varit att bli ledare för MAGA-rörelsen och han använder detta [Epstein-kontroversen].
Men han förstår också att filerna aldrig kommer att släppas,
för om de skulle släppas skulle personen överallt vara Steve Bannon – vad gäller e-posttrafiken mellan de två killarna. Den var konstant!"
https://www.hollywoodreporter.com/news/politics-news/jeffrey-epstein-steve-bannon-1236325072/
.. Sen kom "e-posttrafiken" som på ett pärlband i november.
" Bannon repeatedly claimed that the convicted child sex offender was operating as part of a deep state anti-Trump conspiracy."
“Epstein is a key that picks the lock on so many things,” he said.
“Not just individuals, but also institutions. Intelligence institutions, foreign governments, and who was working with him on our intelligence apparatus and in our government.”
However, newly released emails now show Jeffrey Epstein acting as an intimate political fixer for Steve Bannon himself between 2018 and 2019."
Det här låter ju helsjukt? Är det så?
" Bannon wrote directly to Epstein – arguably the most notorious sexual predator in American public life even at that time – explaining how together, they can build a pro-Trump MAGA coalition that can neutralise the movement for the “next decade plus”.
Fattar inte hälften av artikeln, men det låter inte jättebra.
"The newly released emails make that position untenable.
Taken together, the 45 emails collapse the distance between two public myths.
The myth of Epstein as a creature of the liberal elite, and the myth of Bannon as the man exposing him.
In their place emerges a private record that is far more revealing.
They show how a convicted sex offender and a self-styled populist strategist – the very architect of the MAGA movement – worked together in the shadows, swapping contacts, advice, political intelligence and favours, while hiding the relationship from the very public whose anger they sought to mobilise."
https://bylinetimes.com/2025/11/14/steve-bannon-offered-trumps-maga-as-shield-for-jeffrey-epstein/
De verkar dölja samarbetet.
Bannon ska smyga in bakvägen till en annan lgh som Epstein har på Manhattan förutom sitt 7-våningskomplex.
Epstein: ”Förresten, jag är i New York från natt till lördag, om du vill besöka oss i skydd av mörkret eller frukost imorgon om du vill.”
Bannon: ”Har du tillgång som inte är genom ytterdörren – de har övervakning på dig dygnet runt.”
(...)
Epstein: ”Kan mötas på 301 East 66, om ni föredrar det. Jag skickar lgh-nummer.”
Epstein försöker tillmötesgå Bannons önskningar:
”Det finns också en bakre ingång på 67, om du föredrar det”; ”Supersäkert”; och ”Någon kan möta dig och ta emot dig.”
Bannon, till synes nöjd, svarade: ”Bara bestäm en tid. Jag kommer hem efter 16:30.”
https://www.theguardian.com/us-news/2025/nov/14/jeffrey-epstein-steve-bannon