Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-16, 18:56
Medlem
Som det ser ut nu så blir det svårt för Trump att sitta kvar. SCOTUS kommer troligen att tala för en fällande dom. Sedan får vi se om han ställs inför riksrätt som krävs för att avsätta honom.
Det skall redan ha skett arresteringar av andra politiker som kan vara inblandade.
Nu ser vi i alla fall varför det är olämpligt att ha politiker som är dömda för grov brottslighet.
Citera
2025-11-16, 18:59
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Som det ser ut nu så blir det svårt för Trump att sitta kvar. SCOTUS kommer troligen att tala för en fällande dom. Sedan får vi se om han ställs inför riksrätt som krävs för att avsätta honom.
Det skall redan ha skett arresteringar av andra politiker som kan vara inblandade.
Nu ser vi i alla fall varför det är olämpligt att ha politiker som är dömda för grov brottslighet.
Demokraterna kommer garanterat att ställa Trump inför riksrätt igen ifall de återtar makten i representanthuset 2026. Annars finns det givetvis inget giltigt skäl alls att ställa honom inför riksrätt förutom i huvudet på hjärntvättade psykfall. Scotus kommer aldrig att fälla Trump eftersom 6 av 9 domare inte är kommunister.
Citera
2025-11-16, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMcJill-Phd
Demokraterna kommer garanterat att ställa Trump inför riksrätt igen ifall de återtar makten i representanthuset 2026. Annars finns det givetvis inget giltigt skäl alls att ställa honom inför riksrätt (---)
Att verkligen få bort Trump via riksrätt är nog uteslutet - även om demokraterna skulle återta en majoritet i senaten om ett år (vilket är ganska troligt - att de återtar representanthuset är nog nästan säkert) så krävs det ändå två tredjedels majoritet för ett fällande utslag. Det betyder rimligen att minst 10-12 republikanska senatorer måste frondera och öppet fördöma Trump, något man har varit mycket obenägna att göra vid tidigare impeachments.

Trump har varit mycket tydlig med att han anser att den som försöker kuva honom från senatens golv begår förräderi och ska straffas med alla tillgängliga medel.
Senast redigerad av HepCat-X 2025-11-16 kl. 20:15.
Citera
2025-11-16, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol

Riksrätt för vad ? Han är rökt oavsett vid midterms. Blir en lame duck.
MAGA is dead!
Citera
2025-11-17, 06:30
Medlem
develis avatar
Vad säger Maga om det här?

Bannon säger att det är en dokumentär. Men de 15 timmarna filmmaterial som Bannon filmade med Epstein var träning inför en "60 Minutes"-liknande "Redemption Tour" enligt Wolff.

Bannon deltog i strategisamtal i Epsteins radhus på Manhattan där Bannon fungerade som hans samtalspartner.

Wolff i juli om Bannon:

"Jag är väldigt förtjust i Steve och jag tycker att han är utomordentligt skarp och insiktsfull", säger Wolff om sin tidigare vän.

"Men utan tvekan är han den största opportunisten jag har träffat under mitt liv av att träffa opportunister. Bannons dröm har varit att bli ledare för MAGA-rörelsen och han använder detta [Epstein-kontroversen].

Men han förstår också att filerna aldrig kommer att släppas, för om de skulle släppas skulle personen överallt vara Steve Bannon – vad gäller e-posttrafiken mellan de två killarna. Den var konstant!"
https://www.hollywoodreporter.com/news/politics-news/jeffrey-epstein-steve-bannon-1236325072/

.. Sen kom "e-posttrafiken" som på ett pärlband i november.

" Bannon repeatedly claimed that the convicted child sex offender was operating as part of a deep state anti-Trump conspiracy."

“Epstein is a key that picks the lock on so many things,” he said.
“Not just individuals, but also institutions. Intelligence institutions, foreign governments, and who was working with him on our intelligence apparatus and in our government.”

However, newly released emails now show Jeffrey Epstein acting as an intimate political fixer for Steve Bannon himself between 2018 and 2019."

Det här låter ju helsjukt? Är det så?

" Bannon wrote directly to Epstein – arguably the most notorious sexual predator in American public life even at that time – explaining how together, they can build a pro-Trump MAGA coalition that can neutralise the movement for the “next decade plus”.

Fattar inte hälften av artikeln, men det låter inte jättebra.

"The newly released emails make that position untenable.
Taken together, the 45 emails collapse the distance between two public myths.

The myth of Epstein as a creature of the liberal elite, and the myth of Bannon as the man exposing him.

In their place emerges a private record that is far more revealing.
They show how a convicted sex offender and a self-styled populist strategist – the very architect of the MAGA movement – worked together in the shadows, swapping contacts, advice, political intelligence and favours, while hiding the relationship from the very public whose anger they sought to mobilise."

https://bylinetimes.com/2025/11/14/steve-bannon-offered-trumps-maga-as-shield-for-jeffrey-epstein/

De verkar dölja samarbetet.
Bannon ska smyga in bakvägen till en annan lgh som Epstein har på Manhattan förutom sitt 7-våningskomplex.

Epstein: ”Förresten, jag är i New York från natt till lördag, om du vill besöka oss i skydd av mörkret eller frukost imorgon om du vill.”

Bannon: ”Har du tillgång som inte är genom ytterdörren – de har övervakning på dig dygnet runt.”
(...)

Epstein: ”Kan mötas på 301 East 66, om ni föredrar det. Jag skickar lgh-nummer.”

Epstein försöker tillmötesgå Bannons önskningar:
”Det finns också en bakre ingång på 67, om du föredrar det”; ”Supersäkert”; och ”Någon kan möta dig och ta emot dig.”

Bannon, till synes nöjd, svarade: ”Bara bestäm en tid. Jag kommer hem efter 16:30.”
https://www.theguardian.com/us-news/2025/nov/14/jeffrey-epstein-steve-bannon
Senast redigerad av develi 2025-11-17 kl. 06:47.
Citera
2025-11-17, 08:19
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Varför inbillar du dig att du kan dra åsikter ur röven för att värna om Trump - och sen ägna dig åt nåt som mer påminner om antingen svammel eller kass gaslighting då du konfronteras?

Du skrev:
Det jag skrev stämmer. Läs artikeln jag tidigare länkade.

Trump är oerhört slipad. Han vet att det är många huvuden som kommer falla och inser att han måste få många inom DNC att rösta för att filerna ska släppas. Dagen innan omröstningen verkar han ha lyckats och det kommer se synnerligen korkat ut om DNC nu plötsligt skulle rösta nej.

Idag släppte Trump bomben jag visste skulle komma:

President Trump on Sunday night called on House Republicans to vote to release files linked to convicted sex offender Jeffrey Epstein, reversing his previous position.

https://thehill.com/homenews/5608565-trump-truth-social-epstein-files/?fbclid=IwY2xjawOHqrxleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9p ZA80MDk5NjI2MjMwODU2MDkIY2FsbHNpdGUCMjUAAR5_HBzrvL g1yyU6PTRoShVvWBBX62u4EpOufx4nRzarNuVNapdMUqXXll0c KQ_aem_3gIbKRpYUzmnyKwTuXSlYg
Citera
2025-11-17, 08:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy

Trump är oerhört slipad. Han vet att det är många huvuden som kommer falla och inser att han måste få många inom DNC att rösta för att filerna ska släppas. Dagen innan omröstningen verkar han ha lyckats och det kommer se synnerligen korkat ut om DNC nu plötsligt skulle rösta nej.

President Trump on Sunday night called on House Republicans to vote to release files linked to convicted sex offender Jeffrey Epstein, reversing his previous position.

https://thehill.com/homenews/5608565-trump-truth-social-epstein-files/?fbclid=IwY2xjawOHqrxleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9p ZA80MDk5NjI2MjMwODU2MDkIY2FsbHNpdGUCMjUAAR5_HBzrvL g1yyU6PTRoShVvWBBX62u4EpOufx4nRzarNuVNapdMUqXXll0c KQ_aem_3gIbKRpYUzmnyKwTuXSlYg
Nog för att du är pantad men du behöver ju inte projicera det på andra?
Du försökte ljuga, slingra dig, gaslighta och alltihop sket sig som det brukar, din fjant.

Du är pucktvåa.
Trump finns redan i ursprungstråden om Epsteinfilerna. Via mig. Hahaha!

Han har inget val, han är överkörd och försöker rädda ansiktet.
Citera
2025-11-17, 08:59
Medlem
Citat:

Det började mullra i MAGA rörelsen redan igår söndag och Trump upptäckte att han höll på att bli omkullsprungen. Nu gör han ett försök att ta på sig ledartröjan igen och ställa sig först klungan. Före MTG och Massie, som hela tiden varit på tårna.

Trump kan när som helst släppa Epstein dokumenten. Det behövs ingen omröstning någonstans. Det är möjligt att även DOJ:s Pam Bondi och Kash Patel kan släppa, åtminstone delar av materialet.
Citera
2025-11-17, 09:15
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nog för att du är pantad men du behöver ju inte projicera det på andra?
Du försökte ljuga, slingra dig, gaslighta och alltihop sket sig som det brukar, din fjant.

Du är pucktvåa.
Trump finns redan i ursprungstråden om Epsteinfilerna. Via mig. Hahaha!

Han har inget val, han är överkörd och försöker rädda ansiktet.
Du är så motbjudande i dina lögner. 2024:
September 2024, Wasserman Schultz along with Representative Burgess Owens, introduced a bill, similar to earlier proposals, to require prosecutors to inform victims of such plea deals. The bill did not receive a vote.

Demokraterna vägrade låta kravet om frisläppandet gå till omröstning.

2025:
Trump kräver omröstning och att Alla republikaner röstar ja.

Vad svamlar du om "pucktvåa"? Detta släpptes idag.

Förstå att den som håller i taktpinnen är Trump. Toppskiktet i DNC går diskret i pension...
Senast redigerad av Japhy 2025-11-17 kl. 09:17.
Citera
2025-11-17, 09:17
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Det började mullra i MAGA rörelsen redan igår söndag och Trump upptäckte att han höll på att bli omkullsprungen. Nu gör han ett försök att ta på sig ledartröjan igen och ställa sig först klungan. Före MTG och Massie, som hela tiden varit på tårna.

Trump kan när som helst släppa Epstein dokumenten. Det behövs ingen omröstning någonstans. Det är möjligt att även DOJ:s Pam Bondi och Kash Patel kan släppa, åtminstone delar av materialet.
Poängen med omröstning är att få bipartisansk överenskommelse. Det är en brännhet fråga och det gör dessutom att DNC gräver sin egen grav då många av deras finansiärer finns med på listan.

50 000 sidor är redan släppta. Av Trump.

Ska bli kul att se vilka demokrater som röstar nej.
Citera
2025-11-17, 09:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Du är så motbjudande i dina lögner. 2024:
September 2024, Wasserman Schultz along with Representative Burgess Owens, introduced a bill, similar to earlier proposals, to require prosecutors to inform victims of such plea deals. The bill did not receive a vote.
Men är du helt jävla dum?
Det handlar om Acosta och det skitavtal han gjorde med Epstein.
Citera
2025-11-17, 09:39
Medlem
slagskotts avatar
Finns det några dokument från fallet liggandes på nätet så att man kan läsa utdrag av detta ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in