• 1
  • 2
2025-11-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torrbollsfitta
Verkar som att du bara provat SSRI/SNRI? Har du frågat om något som går på dopaminet istället, tex Bupropion?
Bupropion, det är Voxra väl? Det har jag provat en tid också, för ca 10 år sedan. Samma sak där, ingen effekt. Verkar som mitt nervsystem är helt immunt mot psykofarmaka??
Citera
2025-11-12, 15:54
Medlem
Torrbollsfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mekong
Bupropion, det är Voxra väl? Det har jag provat en tid också, för ca 10 år sedan. Samma sak där, ingen effekt. Verkar som mitt nervsystem är helt immunt mot psykofarmaka??
Ja precis. Lider verkligen med dig, hade samma problem för längesedan. Provade varenda antidepressiva och sömntabletter som fanns typ.. När hade du kontakt med vården ang antidepressiva senast? Det har kommit väldigt mycket nytt de senaste 10 åren.
Citera
2025-11-12, 16:37
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Zolpidem har en psykoaktiv verkan som är betydligt längre än ett par timmar, iallafall om man tror dom rättsfall i USA där personer gjort helt sjuka saker efter att ha tagit medicinen.
Kan iofs vara ett enkelt sätt att skylla ifrån sig när man begått ett brott, the Zolpidem made me do it.
Man kan göra sjuka saker. Det brukar börja med att man inom första timmen käkar fler tabletter och sen börjar galenskaperna. Vissa blandar också med alkohol och då blir det såklart värre.
Håller man sig till 5-10mg försvinner effekten väldigt fort.
Citera
2025-11-12, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torrbollsfitta
Ja precis. Lider verkligen med dig, hade samma problem för längesedan. Provade varenda antidepressiva och sömntabletter som fanns typ.. När hade du kontakt med vården ang antidepressiva senast? Det har kommit väldigt mycket nytt de senaste 10 åren.

Jag var i kontakt med psykiater för ett år sedan, och fick då utskrivet Venlafaxin. Har fått det av en annan psykiater några år tidigare också men mindes inte riktigt effekten av det, därav att jag kunde tänka mig att prova det igen. Det enda jag upplevt av Venlafaxin är tyvärr en lite "uppvarvad" känsla, lite som när man druckit för mycket kaffe. Inget eftersträvansvärt direkt.
Jag känner mig så dum som aldrig är "nöjd" med något psykiatrarna skriver ut, känns som att de ser mig som en otacksam person eftersom jag aldrig tycker att något funkar. Känner mig nästan tvungen att säga att det kanske känns lite lite bättre, så att de inte ger upp om mig helt.
Citera
2025-11-12, 23:54
Medlem
Torrbollsfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mekong
Jag var i kontakt med psykiater för ett år sedan, och fick då utskrivet Venlafaxin. Har fått det av en annan psykiater några år tidigare också men mindes inte riktigt effekten av det, därav att jag kunde tänka mig att prova det igen. Det enda jag upplevt av Venlafaxin är tyvärr en lite "uppvarvad" känsla, lite som när man druckit för mycket kaffe. Inget eftersträvansvärt direkt.
Jag känner mig så dum som aldrig är "nöjd" med något psykiatrarna skriver ut, känns som att de ser mig som en otacksam person eftersom jag aldrig tycker att något funkar. Känner mig nästan tvungen att säga att det kanske känns lite lite bättre, så att de inte ger upp om mig helt.
Förstår precis vad du menar. Men det är nog ändå bättre att vara ärlig. Du känner dig känslomässigt avtrubbad, det är inte normalt och något vården bör ta på stort allvar. Om de ser dig som otacksam för att hjälpen de erbjuder inte räcker är det deras problem, inte ditt.

Sen kan det ju vara så att medicin inte är lösningen för dig, men vill inte vara en sån tråkig jävel som tjatar om kost och motion. Men det kan vara värt att kolla upp dina blodvärden om du inte gjort det på länge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in