Ok jo fast jag menar just om jag inte citerar något utan bara ger en länk till en text som innehåller HMF? Räknas det även som citat bara genom att jag ger andra åtkomst till informationen genom en länk?
Och kanske mera specifikt, inte att jag länkar till en text vars enda syfte är HMF, det skulle jag heller aldrig göra det tycker jag är plumpt och kontraproduktivt. Utan jag menar snarare om jag länkar till en tråd i ett annat forum där jag menar att det diskuteras något läsvärt men ett flertal inlägg i tråden är solklara HMF enligt svensk lagstiftning?
Jag tänkte ge ett trådexempel från forumet Stormfront men det är väldigt segt och knackigt nu så jag orkar inte vänta, jag hoppas ändå det framgått hur jag menar. I USA verkar det vara ganska fritt fram att uttrycka sig "värre" än här.
Men om jag har förstått er båda rätt så är det ändå mest en tolkningsfråga beroende på situationen?
Då vågar jag ju inte göra länkar om det inte kan sättas exakta gränser

Jag är laglydig! Även mot lagar jag ogillar.
Och ja, hur är det med hakkors?
Får jag ha något lite konstnärligt som ser ut som ett hakkors som avatar? I stil med en konstigt formad grönsak eller nåt?
Låter kanske som en tramsfråga men jag är seriöst nyfiken.