• 1
  • 2
Igår, 19:50
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Har funderat på en sak.

Eftersom patriarkatet förtrycker alla kvinnor skulle det inte då vara lämpligt att ge kvinnliga sociopater någon form av juridiskt frikort när de trakasserar män?

Jag menar det är väl inte mer än rätt?

Säg att Pontus blir trakasserad och manipulerad av en kvinna både i det civila och professionella.
Pontus har bevis för det.
Borde man inte då kunna avfärda Pontus gnäll? Säg att kvinnan heter typ Doris eller Karen.
Kan inte då Doris eller Karen få politisk immunitet oavsett vad de gjort mot Pontus eller vad han har bevis för?

Kanske finns det en cuck inblandad också som stöder Doris. Kan inte även ha få politisk immunitet oavsett vad han hittar på.
Han hjälper ju ändå till att arbeta mot patriarkatet. Det måste väl vara värt något?

Varför skall alla vara lika inför lagen när männen har sitt patriarkat som de vägrar lägga ner?
Pontus är väl värd att offra eller?
Citera
Igår, 20:01
Moderator
sm910difs avatar
I juridikforumet diskuterar vi hur befintliga lagar och gällande rätt ser ut. Förslag på nya lagar eller andra former av diskussioner om hur man anser att gällande rätt borde se ut är främst en politisk fråga. Jag sänder över tråden till PI, så får de avgöra om den funkar bättre hos dem.

Juridik --> Politik: inrikes
/Moderator
Citera
Igår, 20:05
Medlem
Tror du att det skulle vara till förövarens fördel? Jag själv skulle misshandla skiten ur alternativt ha ihjäl någon idiot om det var enda sättet att få dom att sluta trakassera mig. Det är ett könsneutralt tillvägagångssätt.

För evigt faderns styre, endast den starkaste överlever. Ni kan väl leka matriarkat på förskolan eller något. Där kan du vara överste dagisfröken utan att ställa till med någon större oordning.
Citera
Igår, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babiankuken
Tror du att det skulle vara till förövarens fördel? Jag själv skulle misshandla skiten ur alternativt ha ihjäl någon idiot om det var enda sättet att få dom att sluta trakassera mig. Det är ett könsneutralt tillvägagångssätt.

För evigt faderns styre, endast den starkaste överlever. Ni kan väl leka matriarkat på förskolan eller något. Där kan du vara överste dagisfröken utan att ställa till med någon större oordning.

Ja, avsikten är att det skall vara till kvinnans fördel.
Citera
Igår, 20:17
Moderator
Meijis avatar
Rubrik förtydligad.

Utgången rubrik: Förslag till ny lag. Ge kvinnliga ej dömda förbrytare politisk immunitet?

Då diskussionen ska utgå från ståndpunkten, att "patriarkatet förtrycker alla kvinnor", så skickas tråden till forumet Feminism.

Politik: inrikes --> Feminism
/Moderator
Senast redigerad av Meiji Igår kl. 20:19.
Citera
Igår, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Rubrik förtydligad.

Utgången rubrik: Förslag till ny lag. Ge kvinnliga ej dömda förbrytare politisk immunitet?

Då diskussionen ska utgå från ståndpunkten, att "patriarkatet förtrycker alla kvinnor", så skickas tråden till forumet Feminism.

Politik: inrikes --> Feminism
/Moderator

Tack
Citera
Igår, 23:06
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Varför skall alla vara lika inför lagen när männen har sitt patriarkat som de vägrar lägga ner?

Tänker att du misstar vad folk pratar om när dom diskuterar saker som "patriarkatet" eller "könsmaktsordningen".... så nej är väl svaret? För att du missförstått så hårt att din sarkasm liksom faller litet platt.
Citera
Igår, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Tänker att du misstar vad folk pratar om när dom diskuterar saker som "patriarkatet" eller "könsmaktsordningen".... så nej är väl svaret? För att du missförstått så hårt att din sarkasm liksom faller litet platt.

Fattar inte över huvud taget vad du menar.
Borde inte kvinnliga sociopater få frikort?
Hur blir det med medlöpande cucksen då? De som simulerar att Pontus gjort något fel för att Karen skall få rätt och cucken skall framstå som god. Skall de också vara lika inför lagen eller skall de få frikort?
De borde väl få frikort?
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora Igår kl. 23:11.
Citera
Igår, 23:10
Medlem
zombie-nations avatar
Du kanske tycker vi måste utbilda fler kvinnliga seriemördare med, eftersom de är för få för jämställdhet?
Citera
Igår, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Du kanske tycker vi måste utbilda fler kvinnliga seriemördare med, eftersom de är för få för jämställdhet?

Alltså det är ju ingen utbildning, men de kanske skulle ha straffimmunitet?
Citera
Idag, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Har funderat på en sak.

Eftersom patriarkatet förtrycker alla kvinnor skulle det inte då vara lämpligt att ge kvinnliga sociopater någon form av juridiskt frikort när de trakasserar män?

Jag menar det är väl inte mer än rätt?

Säg att Pontus blir trakasserad och manipulerad av en kvinna både i det civila och professionella.
Pontus har bevis för det.
Borde man inte då kunna avfärda Pontus gnäll? Säg att kvinnan heter typ Doris eller Karen.
Kan inte då Doris eller Karen få politisk immunitet oavsett vad de gjort mot Pontus eller vad han har bevis för?

Kanske finns det en cuck inblandad också som stöder Doris. Kan inte även ha få politisk immunitet oavsett vad han hittar på.
Han hjälper ju ändå till att arbeta mot patriarkatet. Det måste väl vara värt något?

Det görs redan

Vad lipar du för?
Citera
Idag, 08:20
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babiankuken

För evigt faderns styre, endast den starkaste överlever.

På vilket sätt kan det vara könsneutralt att misshandla? Står det mellan en man och en kvinna så vinner så gott som alltid mannen. Män är starkare än kvinnor i överkroppen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in