Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2025-11-18, 13:36
Medlem
Sista sidorna spånar lite. Han har tagit c kortet nyss. Kör INTE lastbil åt företaget nu (som jag skrev i början av tråden)
Citera
2025-11-18, 13:39
Medlem
Men nu blir det mera uppdatering hur det går.
Ett annat åkeri än det han jobbar åt kommer att betala ykb åt honom. Så han sa upp sej idag för att börja åt det åkeriet,dom blev nöjda med att enkelt ”knycka” en chaufför av en konkurrent.
Dom tyckte det var ett billigt pris för att få en ung,arbetsam kille till sitt åkeri.
Citera
2025-11-18, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Icebitte
Sista sidorna spånar lite. Han har tagit c kortet nyss. Kör INTE lastbil åt företaget nu (som jag skrev i början av tråden)
Vad synd att anonymhingst hade fel, tokfel.
Hade anonymhingst haft rätt så hade det räckt med repititionsutbildning som omfattar 5 kurser a 7 timmar.
Sådana utbildningar brukar företagen bjuda på.
Citera
2025-11-18, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymHingst
Fakta är att man inte tar c kort utan ykb efter kravet om ykb så därför har han tagit det innan och har hävdvunnen rätt. Du behöver inte låta så förvirrad
Hmmmm..........läs på, bla senare i denna tråd!
Citera
2025-11-18, 15:16
Medlem
Citat:
Nej. Du tror mer att han tagit c kort utan ykb vilket är högst osannolikt även om möjligt.
Anonymhingst läser inte vad som står. Det är tydligt.
Denna kille har tagit c kort privat UNDER TIDEN SOM HAN ÄR ANSTÄLLD ÅT ETT ÅKERI. Dom vill inte betala hans ykb men vill gärna att han ska börja köra lastbil åt dom efter dom fick veta att han tagit lastbilskortet.Detta företag vill även att han ska stå för den utbildningen.
Som sagt,denna kille sa upp sej idag då ett annat åkeri betalar utbildningen åt honom och knyter till sej en arbetsam kille på köpet.
Jag hade mer än gärna anställt denna kille igen men tyvärr är min verksamhet helt fel.
Senast redigerad av Icebitte 2025-11-18 kl. 15:18. Anledning: Felstavning
Citera
2025-11-18, 16:05
Medlem
Citat:
Men precis om du läser så kör han redan lastbil alltså har han C kort men saknar ykb

Är det nytaget c kort tar man ykb i regel också alltså har denna gök c kort sen gammalt; förmodligen innan ykb kom så hävdvunnen rätt tror jag han har.
Vars har du läst att han redan kör lastbil?
Bara för att man JOBBAR åt ett åkeri kör man inte lastbil.. finns körningar med B kort
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in