2025-11-10, 16:52
Medlem
kraftfoders avatar
SVT hade ju ett "pris" som hette "Årets svensk". Bland annat fick "Doktor-innan" Reefat El-Saied det med sitt bedrägeri med Fermenta/Volvo. Sedan så avskaffade SVT priset..

Vem göra till "Årets svensk 2025"?
Jag har listat (eller Intelpol snarare) de "nominerade" här:
https://www.interpol.int/en/How-we-work/Notices/Red-Notices/View-Red-Notices#

-Skriv bara "sweden" på sökfältet, så kommer "björnligan" upp. 18 st, han som heter Lars verkar vara svensk, alla andra heter typ Ali, Muhammed samt liknande.

-Vem nominerar du till "Årets svensk"?
Har inte kollat alla gubbarna, men de verkar vara "svenskar" på pappret i alla fall.
Senast redigerad av kraftfoder 2025-11-10 kl. 16:55.
Citera
2025-11-10, 16:57
Medlem
Är det här en listtråd?
Citera
2025-11-10, 17:04
Medlem
StonedMonkeys avatar
Rawa majid är väl polisens #1, finns 4 till som var med på en SVT-artikel med samma tema..

Edit: här är artikeln
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-ar-gangtopparna-som-polisen-jagar-utomlands
Citera
2025-11-10, 17:17
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Är det här en listtråd?

Jag tänka mig att det KAN uppfattas som det, med det är inte tanken.

Vi har väldigt många kriminella i riket just nu, och Interpols listor förslår inte.

Om jag säger som så, lite bättre förklarat:
Inte politiker etc, utan riktigt kriminella?

Interpols lista är mycket riktigt en lista, men det är Interpol som har tagit fram denna, inte jag.
Vad föreslår du?
Tidningarnas/medias uppgifter är oftast "blurrade" utav ett eller annat skäl. Har du några uppgifter?
Citera
2025-11-10, 17:22
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Rawa majid är väl polisens #1, finns 4 till som var med på en SVT-artikel med samma tema..

Edit: här är artikeln
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-ar-gangtopparna-som-polisen-jagar-utomlands

Han finns mycket riktigt på Interpols lista. Jag får hänvisa till första inlägget i tråden.
Citera
2025-11-10, 18:32
Medlem
SkattefriZons avatar
Dermot Clemenger.

Ser honom som en hjälte dock.

Att sexköp är olagligt i Sverige är bara pinsamt men han har ju blivit väldigt extra känd pågrund av det här.
Citera
2025-11-10, 20:13
Medlem
Riksreptilens avatar
Bra förslag att ta den som ev blir TV4s mest uthängd medarbetare i år.

Går det nominera någon som varit efterlyst i år men åkt fast redan??
I så fall blir det "gängmannen" David Berntsen Lundin som tillsammans med en pyroman var de enda som lyckades rymma från svensk anstalt på många år.
De höll ut i ett dygn i fångvårdens gröna kläder vandrande västerut.

(FB) Borås: Två män på rymmen från anstalt, polisjakt pågår (2025-09-14)
Citera
2025-11-10, 20:33
Medlem
danmark har 5 dudes, norge 3 och vinnaren svergie 18. säögger väl en hel del om va som pågår här...
Citera
2025-11-16, 14:17
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Han finns mycket riktigt på Interpols lista. Jag får hänvisa till första inlägget i tråden.

Jag hittar inte Rawa Majid där.

https://www.interpol.int/How-we-work/Notices/Red-Notices/View-Red-Notices
Citera
2025-11-16, 17:38
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Jag hittar inte Rawa Majid där.

https://www.interpol.int/How-we-work/Notices/Red-Notices/View-Red-Notices

Tolva på Interpols "svensk-lista":
[i]Notice Logo
MAJID, RAWA
Identity particulars
Family name MAJID
Forename RAWA
Gender Male
Date of birth 12/07/1986 (39 years old)
Nationality Sweden
Physical description
Height 1.78 metres
Charges
Published as provided by requesting entity[

Instigation of exceptionally gross narcotics offence, instigation of gross narcotics offence, Exceptionally gross narcotics offence and exceptionally gross narcotics smuggling., Primary request, and the offences on which the detention order is based: Instigating attempted murder and instigating murder. Alternative requests 1-4: Aiding attempted murder, conspiracy to commit murder, aiding preparation to commit murder, aiding murder, instigating exceptionally gross assault and gross unlawful threat, aiding exceptionally gross assault and gross unlawful threat., PREPARATION TO COMMIT MURDER comprising CONSPIRACY TO COMMIT MURDER and INSTIGATING MURDER, Exceptionally gross narcotics offence and exceptionally gross weapons offence., /I]
Citera
2025-11-16, 17:51
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Tolva på Interpols "svensk-lista":
[i]Notice Logo
MAJID, RAWA
Identity particulars
Family name MAJID
Forename RAWA
Gender Male
Date of birth 12/07/1986 (39 years old)
Nationality Sweden
Physical description
Height 1.78 metres
Charges
Published as provided by requesting entity[

Instigation of exceptionally gross narcotics offence, instigation of gross narcotics offence, Exceptionally gross narcotics offence and exceptionally gross narcotics smuggling., Primary request, and the offences on which the detention order is based: Instigating attempted murder and instigating murder. Alternative requests 1-4: Aiding attempted murder, conspiracy to commit murder, aiding preparation to commit murder, aiding murder, instigating exceptionally gross assault and gross unlawful threat, aiding exceptionally gross assault and gross unlawful threat., PREPARATION TO COMMIT MURDER comprising CONSPIRACY TO COMMIT MURDER and INSTIGATING MURDER, Exceptionally gross narcotics offence and exceptionally gross weapons offence., /I]

Märkligt att han inte finns med på Interpollistan över hela världen, så det finns en egen Interpol Sverige, så inte undra på att han inte blir gripen, tack för infot.
Citera
2025-11-16, 18:02
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Märkligt att han inte finns med på Interpollistan över hela världen, så det finns en egen Interpol Sverige, så inte undra på att han inte blir gripen, tack för infot.

Du kan söka på "sweden" så finner du typ 18 gubbar. (17 egentligen, för en är eftersökt av Putin/FSB(KGB)!)
Om du söker på alla 6500 i hela världen så tar det lång tid..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in