Citat:
Ursprungligen postat av
Ilimitado
En klassisk klubb tycker jag är en klubb som gjort ett så pass stort avtryck att folk decennier senare kommer ihåg det även om klubben tappar mark. Trelleborg är jag faktiskt tveksam till om jag skulle kalla klassisk. Degerfors däremot och Åtvidaberg.
Trelleborg är en riktig tråkklubb men man kan inte ta ifrån dem att de har en jävla massa säsonger i Allsvenskan, så avtryck har man gjort. Jag tycker inte att det ska behövas ett SM-guld för att kvala in som klassisk klubb. Det finns ett hyggligt antal klubbar som i mina ögon är klassiska som aldrig vunnit Allsvenskan. Brage, ÖSK, J-Södra, Degerfors, Landskrona osv. Åtminstone för oss som var med på 90-talet tillhör Trelleborg den här gruppen av klubbar. För tidigare/senare generationer kan det säkert variera. Sånt här är ju subjektivt. Så det är lite trist att TFF ramlade ur. Å andra sidan var det TFF eller Örebro och båda har liksom samma klassiska aura så det blir en förlust oavsett. Samtidigt är Utsikten kvar och United IK FC Nordic eller vad fan dom heter på väg upp. Tråkig utveckling.