Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-08, 19:54
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Jag tycker det är otroligt läskigt och negativt att lära barn, som inte vet någonting, hur man använder cyklar, ett krigsredskap.

Vad är dina tankar om att lära åttaåringar hur man använder cyklar?

När jag var 13 så hade vi "fritt valt arbete" i skolan. Många, inklusive mig, valde luftgevärsskytte.

Jag tror nog att journalisterna har broderat ut storyn lite. Man kan ju tävla med fpv-drönare, i flera grenar och klasser. Racing, freestyle etc.
Citera
2025-11-08, 20:14
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Gängen som sysslar med narkotika i Sydamerika har redan börjat använda drönare för att göra sig av med konkurrenter.
Att lära barn denna "konst" i tidig ålder kommer med säkerhet att ge rejäl bakeld.

Som sagt, kanske inte passande för Sverige, som allt mer liknar många länder i Sydamerika snarare än grannlandet Finland. I Finland springer inte småbarn runt och skjuter och kastar handgranater dagarna i ända, så där är det en helt annan sak.
Citera
2025-11-09, 08:26
Medlem
Vad är syftet med att lära barn att flyga drönare?
Skall man sätta in dessa ynglingar att operera drönare vid ett eventuellt krig?

Tycker inte man skall blanda in barn överhuvudtaget.
Citera
2025-11-09, 09:37
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
En cykel är inte ett krigsvapen. En FPV-drönare är ett brutalt vapen som dödar människor med sprängämnen och registrerar dödsfallen i realtid. Tycker du att det är lämpligt att lära en åttaåring som inte vet någonting om krig hur man flyger en drönare?
Japanerna använde cyklar stulna i Thailand för att snabbt invadera Singapore, Danmark använde cyklar i sitt dödsdömda försvar mot Nazityskland och cyklar har varit en del i Sveriges försvar för förflyttning under krig.
Citera
2025-11-09, 12:27
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Vad är syftet med att lära barn att flyga drönare?
Skall man sätta in dessa ynglingar att operera drönare vid ett eventuellt krig?

Tycker inte man skall blanda in barn överhuvudtaget.

Det är så klart en stor fördel om värnpliktiga kan flyga drönare redan när de rycker in och kan förväntas fortsätta med det, även efter muck. Inte olikt hur alla skolbarn i bl.a. Sverige under det kalla kriget, fick lära sig orientering, att man gynnade skyttesporten för barn, längdskidåkning för barn och hela scoutingrörelsen o.s.v.
Citera
2025-11-09, 17:16
Medlem
barbabushs avatar
Hjärnan är som en svamp hos barn. Tycker det är bra att man låter de testa allt som lagras i långtidsminne och motorikrelaterat, typ cykla, simma, hantverk, spela instrument o flyga drönare.

Sånt man borde ha massor av i skolan istället för matte och språk. Sen kan man lära sig mer teoretiska saker senare i livet.
Citera
2025-11-09, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Det är så klart en stor fördel om värnpliktiga kan flyga drönare redan när de rycker in och kan förväntas fortsätta med det, även efter muck. Inte olikt hur alla skolbarn i bl.a. Sverige under det kalla kriget, fick lära sig orientering, att man gynnade skyttesporten för barn, längdskidåkning för barn och hela scoutingrörelsen o.s.v.

Ja, det är jättebra för landet i sig att träna soldater av barn.
Men är det bra för barnen?
Citera
2025-11-09, 22:54
Medlem
franges avatar
Citat:
Ja, det är jättebra för landet i sig att träna soldater av barn.
Men är det bra för barnen?
Vänd på frågan istället - är det på något sätt dåligt för barnen?
Citera
2025-11-10, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vänd på frågan istället - är det på något sätt dåligt för barnen?

Vad tycker du själv om barnsoldater?
På vilket sätt är det bra att preppa ungarna för krig redan vid 8 års ålder?
Vi pratar inte om scoutverksamhet utan om att lära sig krascha drönare mot rörliga objekt.
Citera
2025-11-10, 07:39
Medlem
franges avatar
Citat:
Vi pratar inte om scoutverksamhet utan om att lära sig krascha drönare mot rörliga objekt.
Svara på frågan, ryssälskare.
Citera
2025-11-10, 09:02
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow

Jag tycker det är otroligt läskigt och negativt att lära barn, som inte vet någonting, hur man använder drönare, ett krigsredskap.

Vad är dina tankar om att lära åttaåringar hur man använder drönare?

Jag tycker det är otroligt läskigt att det deklinerande fascistiska skithålsimperiet Ryzzland, där födslotalen hela tiden sjunker, anser att små barn ska lära sig att dö i närstrid.

Även barnen i detta ondskans imperium förutsätts gjuta sitt blod för att BögBorrrows husse, den impotente gamle gangstern Putler, ska kunna öka sin förmögenhet.

Russian pre-school children learning hand to hand combat and firearms handling, report says
https://tvpworld.com/89837039/russian-kindergarteners-reportedly-undergoing-military-training
Pre-school children in Russia are being taught to practice hand-to-hand combat and to handle firearms as part of Moscow’s push to promote patriotism, the UK’s defense ministry has said.

Citing independent Russian media outlet Verstka, the ministry’s Defence Intelligence unit said that since Russia launched its 2022 full-scale invasion of Ukraine, over 100 kindergartens have begun teaching courses in military training.

The ministry said: “Pre-school children are reportedly taught to march, practice hand-to-hand combat ‘in a playful manner’ [and] handle firearms.”

It added that, according to Verstka, Russian children also meet with “participants of the… illegal invasion of Ukraine,” and that the courses are designed to promote patriotism and “serve as early career guidance.”
Senast redigerad av Ördög 2025-11-10 kl. 09:10.
Citera
2025-11-10, 13:28
Medlem
Man ska ju inte hymla med att trådstarten fodrar en viss konsumentupplysning. Tankegången ska skapa osämja i väst, samtidigt som det är Ryssland som faktiskt indoktrinerar barn till krig, inte Litauen. Märk väl att TS är en kroniskt dålig människa som drivs av ett ursinnigt hat mot väst i allmänhet och Ukraina i synnerhet. Och, av någon anledning, björnar. Individen är inte psykiskt friskt och trådstarten är ett tarvligt sätt att försöka grumla vattnet kring moral och vem som gör vad. Vill ni inte ha barnsoldater, vill ni inte att barn indoktrineras till hat och krig, är det Ryssland ni ska kritisera. Observera att borrow har bekänt färg flera gånger och inte är här för ärlig diskussion och alltid ska försvara det komplett oförsvarbara och samtidigt låtsas som andra är onda. Detta är något man bara kan göra om man antingen är genuint ond själv, eller psykiskt sjuk. Jag säger inte detta som någon sorts ad hominem, utan jag menar det explicit, bokstavligt och kvalificerat. Dvs jag tror att en psykolog, någon skolad i etik, någon som förstår sig på människor, etc, kommer till samma slutsats. Det är ett objektivt faktum, inte ett personangrepp.

Trådstarten är oäkta och jag är så in i vassens trött på att bara anmäla oäkta trådstarter från inautentiska trollkonton gång på gång på jävla gång.

Citat:
Så du medger att ryssarna är banditer (eftersom de preppar barnsoldater) medans Litauen inte är det (eftersom de inte preppar barnsoldater)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in