Man ska ju inte hymla med att trådstarten fodrar en viss konsumentupplysning. Tankegången ska skapa osämja i väst, samtidigt som det är Ryssland som faktiskt indoktrinerar barn till krig, inte Litauen. Märk väl att TS är en kroniskt dålig människa som drivs av ett ursinnigt hat mot väst i allmänhet och Ukraina i synnerhet. Och, av någon anledning, björnar. Individen är inte psykiskt friskt och trådstarten är ett tarvligt sätt att försöka grumla vattnet kring moral och vem som gör vad. Vill ni inte ha barnsoldater, vill ni inte att barn indoktrineras till hat och krig, är det Ryssland ni ska kritisera. Observera att borrow har bekänt färg flera gånger och inte är här för ärlig diskussion och alltid ska försvara det komplett oförsvarbara och samtidigt låtsas som andra är onda. Detta är något man bara kan göra om man antingen är genuint ond själv, eller psykiskt sjuk. Jag säger inte detta som någon sorts ad hominem, utan jag menar det explicit, bokstavligt och kvalificerat. Dvs jag tror att en psykolog, någon skolad i etik, någon som förstår sig på människor, etc, kommer till samma slutsats. Det är ett objektivt faktum, inte ett personangrepp.
Trådstarten är oäkta och jag är så in i vassens trött på att bara anmäla oäkta trådstarter från inautentiska trollkonton gång på gång på jävla gång.
Citat:
Ursprungligen postat av
45Lokar
Vad tycker du själv om barnsoldater?
På vilket sätt är det bra att preppa ungarna för krig redan vid 8 års ålder?
Vi pratar inte om scoutverksamhet utan om att lära sig krascha drönare mot rörliga objekt.
Så du medger att ryssarna är banditer (eftersom de preppar barnsoldater) medans Litauen inte är det (eftersom de inte preppar barnsoldater)?