2025-11-29, 13:20
Medlem
Har inte koden till min sambos telefon. Enda gången jag kollar den är för att se hur mycket batteri hon har så att jag vet om det är safe att dra ur den så att jag kan plugga in mina airpods istället och till det behövs inte koden. Jag har inte kod för att slå av skärmlåset på min telefon.
Citera
2025-11-29, 13:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Handen på hjärtan hur ofta kollar du igenom din partners telefon?

Varför gör du det?

Kommer du sluta göra det?

Även du som litar på din partner och har ett tryggt stabilt förhållande så har du någon gång självklart snokat i din partners mobil av ren nyfikenhet

Hur många har tillgång till sin partners lösenord, hur vanligt är detta att man delar med sig med detta?

Ingen partner för tillfället men skulle aldrig ha tänkt tanken med tidigare heller.
Jag är inget fan av dataintrång.
Vissa kanske gör det. Jag säger, slå in skallen på dem innan de blir ett hot mot rikets säkerhet.
Kan någon ta det steget är inte steget långt till att bli ett fiende till nationen och därmed dra ner oss alla i avgrunden.
Senast redigerad av Vordak 2025-11-29 kl. 13:40.
Citera
2025-11-29, 13:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Enbart kontrollbehovstyper gör sånt/tycker det är OK, toxiska relationer som är på väg åt ett håll endast.

Precis så.
Citera
2025-12-03, 00:47
Medlem
2 gånger..

hon hade betett sig väldigt märkligt några veckor, blev kall och frånvarande, undvek ögonkontakt och närhet.. Satt telefon på ljudlös och vände bort den när hon tittade på den, låg den på bordet och jag sträckte mig efter kaffekoppen eller min egen hon snabb som bara fan på den.

Det var under en hemmafest med vänner jag såg henne knappa in lösen.. jag lugnade mig med drickandet så jag kunde snoka igenom den efter hon hade lagt sig, hon var redan rejält packad så hon däckade snart.

När hon vaknade dagen efter, fyllsjuk och jävlig, så sa jag vad jag hade gjort. Jag hade redan all bevisning som behövdes och hon visste vad jag hade läst och sett så hon började bara gråta.

Hon visste att det inte fanns något att säga eller göra mer än att packa sina grejer och dra. Självklart var det jag som hade gjort fel och snokat i telefonen och det var ett jävla drama bland vänner i nästan en månad innan hon gjorde samma sak med nya killen.

Andra gången var i en snarlika situation men inte så allvarligt.. hon behövde väldigt mycket uppmärksamhet och bekräftelse, kort sagt. Vi pratade ut om det och gick vidare men ingen av oss kunde riktigt lita på varandra igen så det tog slut efter några månader av den anledningen.

Moral of the story.. lyssna på magkänslan.
Citera
2025-12-03, 12:51
Medlem
Jag hade blivit jävligt arg om nån hade gjort det. Särskilt om hon sedan kräver en förklaring på eventuell misstänkt otrohet eller liknande efteråt. I helvete att jag hade känt något behov av att förklara mig. Det är som om nån skulle bryta sig in i mitt hem, rota igenom mina lådor, hitta nånting de tycker ser suspekt ut och utbrista: Det här får du förklara!

Nej. Jag måste inte förklara någonting, men jag tror inte en person som gör något sådant skulle förstå varför jag vägrade. Är man så gränslös att man gör sådana saker så förstår man nog inte varför någon annan väljer att sätta gränser.
Citera
2025-12-03, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Handen på hjärtan hur ofta kollar du igenom din partners telefon?

Varför gör du det?

Kommer du sluta göra det?

Även du som litar på din partner och har ett tryggt stabilt förhållande så har du någon gång självklart snokat i din partners mobil av ren nyfikenhet

Hur många har tillgång till sin partners lösenord, hur vanligt är detta att man delar med sig med detta?
Har aldrig hänt.
Att inte kolla i den? Näe, jag har ingen anledning.
Nej.
Jag har hennes lösenord och hon mina. För mig som levt med en narcissist är öppenhet viktig om man ska kunna lita på varandra i en relation.
Citera
2025-12-03, 15:34
Medlem
Incendios avatar
Kollat igenom hans telefon har jag aldrig gjort. Däremot använder vi varandras telefoner och delar en hel del konton och har därför tillgång till varandras mail.
Citera
2025-12-03, 16:55
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Har aldrig kollat någon flickväns telefon och tänker aldrig göra det heller. Går inte runt och oroar mig för otrohet men jag är ju inte korkad heller så får man dålig magkänsla och hon börjar bete sig shady och bara rycker iväg mobilen i panik när den plingar och går iväg och pratar och spelar in videos på toa mitt i natten osv så åker hon ut ändå.
Citera
2025-12-03, 17:07
Medlem
Loreias avatar
Nej, aldrig gjort och inget jag vill göra. Enda gångerna jag har gjort något på hans telefon är när han bett mig visa honom hur något funkar i en app och har då fått hans pin, men jag har uselt sifferminne och glömmer bort det direkt efteråt.
Han skulle inte hitta något kul om han kollade igenom min telefon, han vet att jag läser smut/snuskig fan fiction och i galleriet är det mest kattbilder
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in