2006-09-05, 17:45
Medlem
tjenare. jag är nybörjare i fl studio!
jag tänkte.. hur importerar man en mp3 låt som man gjort i cubase och lägger in den i fl så man kan bygga trummor på den typ?
jag får inte det till bli importerat-.
Citera
2006-09-05, 18:26
Medlem
Mr Magoos avatar
Mja.... säker på att det går? Olika filformat, så jag GISSAR att du måste hitta ett gemensamt filformat. Följer tråden med intresse då jag är på väg att göra din manöver.
Citera
2006-09-05, 18:35
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
är det inte bättre att göra trumspåret separat och sen lägga ihop det i t.ex. audition (cool edit)?

annars så kan man om man har producer edition av FL lägga wave-filer (vet inte om det går med mp3) längst ner i playlisten för att göra så som ni menar (tror jag)
Har man inte producer edition kan man ju ladda in filen (som wave) som en vanlig sampling och ha den i ett vanligt pattern och lägga i playlisten typ.

EDIT: Har inte testat cubase alls själv, men jag har för mig att man kan använda fruity som VST-plugin i cubase.
fråga mig inte hur bara.
Citera
2006-09-05, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
är det inte bättre att göra trumspåret separat och sen lägga ihop det i t.ex. audition (cool edit)?

annars så kan man om man har producer edition av FL lägga wave-filer (vet inte om det går med mp3) längst ner i playlisten för att göra så som ni menar (tror jag)
Har man inte producer edition kan man ju ladda in filen (som wave) som en vanlig sampling och ha den i ett vanligt pattern och lägga i playlisten typ.

EDIT: Har inte testat cubase alls själv, men jag har för mig att man kan använda fruity som VST-plugin i cubase.
fråga mig inte hur bara.

jag har lyckats få in wave filen i playlisten nu o så.
men fy vad dålig jag är på att fixa trumkompet :/
allt låter värsta krystat :/
Citera
2006-09-06, 00:22
Medlem
TheFightingEggs avatar
Testa Fruity Tracks, vet ej hur det fungerar eller så men vad jag har hört så tror jag att det är till för sådana uppgifter du håller på med.
Citera
2006-09-06, 01:53
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjap
jag har lyckats få in wave filen i playlisten nu o så.
men fy vad dålig jag är på att fixa trumkompet :/
allt låter värsta krystat :/

det är absolut inte lätt..men man ska inte vara så petig..

bara att trixa lite så hittar man nåt nån gång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in