Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-07, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Hector
Flytta då, ingen mening att harva på en usel åker...
Kanske de är så enkelt ändå. Måste nämligen flytta inom 2-3 månader. Denna lägenhet sägs upp då morsan vill bo själv.
Citera
2025-11-07, 22:46
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusOpus
Tja, jag anser mig vara eran värsta mardröm. Är 29 och fyller 30 i början på maj 2026, bor hemma hos morsan. Betalar hyran. Har bestämt mig för ca 5 år sen att om de inte ljusnar så klipper jag med denna dimension.

De finns mycket att gräva upp, då jag är en massiv flopp. Har misslyckats med allt. Minns när jag förlorade barndomsvännerna för dom bestämde sig för att nuppa med flickvännen. Ja jag tog ju tillbaks henne för att jag gick igenom massor och fick förmig att hennes psykopatiska manipulation var förståelse. De var ju roligt för dom säkerligen! Alla tjejer lämnade mig för nån annan nu när jag tänker efter.. sån jävla looser. Har blivit kallad incel ett antal ggr, även slagen för jag tydligen var nazist. Minns när jag blev avstängd från skolan på dom grunderna! Är alldelles för korkad för ideologier men dom lärarna förstörde hela min miserabla skolgång, gick ut med alla ig:n! Är en misslyckad musiker också. Fick ett tungt jävla jobb för några månader sen men sa upp mig då jag anser inte att de var värt de då jag bestämt mig i stort sett att självmord är en rimlig väg, och dedär jobbet var tamejfan slaveri för 140 spänn timmen.. Minns när min syster sa att jag borde hänga mig! Pappa brukade säga att jag är ett socfall, anser att han var korrekt då jag tycks ha lågt iq. De kan man höra i min musik bl.a.

Grundpelarna i min bakgrund är väl förnedring. Får inge friktion i hemstaden för de har man sett till, jag är ju "den äckligaste man vet" av nån anledning. Men dom flesta här har "orten" programmeringen.

Har försökt ingått i sociala sammanhang men man brukar tycka jag är knäpp, autistisk osv så de slutar oftast med att jag bara försvinner. Jag har inte nån jävla autism!

Manliga vänner slutar oftast i nån slags maktkamp även fast de börjar bra, jag ska då såklart vara underlägsen. Tjejer brukar bete sig som kändisar.

Finns såklart otroligt mycket mer, anser mig vara "loosh farmad" kort sagt. Min fråga, hur pallar ni med skiten?
Du tar dig själv på för stort allvar. Sluta med det.

1. Skaffa ett jobb. Behåll jobbet och försök att utvecklas.
2. Träna hårt och regelbundet.
3. Försöka hitta ett socialt sammanhang.
4. Om du tar droger, spelar eller liknande ska du genast upphöra med det. Sök hjälp om du inte klarar av det själv.
Citera
2025-11-07, 22:47
Medlem
Citat:
Unikt och coolt. De väcker ju en del frågor. Är du uppvuxen i en sekt eller hur hamnar man i en sån situation? Tror vissa är utvald helt enkelt, går liksom inte att replikera din resa t.ex.

Har själv haft mycket symtom av annan typ. Kan uppleva något jag kallar "själsliga orgasmer" efter att jag valde celibat livet. Efter första året så pirrade "himlakroppen" så galet skönt. Behöver knappt sömn längre heller.

Man har en jävla otur och är psykiskt svag.

Precis, varje resa är unik. Finns ingen mening med att gå i andras fotspår.
Det bästa man kan ge är historier och tips.

"Don't confuse a finger pointing at the moon for the moon."

"If you see the Buddha, kill the Buddha."
Citera
2025-11-07, 22:48
Medlem
Mr Hectors avatar
Citat:
Kanske de är så enkelt ändå. Måste nämligen flytta inom 2-3 månader. Denna lägenhet sägs upp då morsan vill bo själv.

Inte för att jag varit i din situation precis men jag har flyttat från min "hemstad" två gånger, pga studier och jobb och varje gång blir det helt nya vänskapskretsar, en nystart på gott och ont, mest gott om man läser hur du har det.
Citera
2025-11-07, 22:50
Medlem
particulum1s avatar
Det var onekligen en dyster historia och ett tungt, undermedvetet bagage som tynger ditt psyke. Jag beklagar.

Du verkar dock vara starkt fäst vid det förflutna, hålla fast vid det så hårt att det tillåts definiera dig. Om jag vore du skulle jag försöka arbeta med att frigöra dig från ditt förflutna och det undermedvetna bagage som är kopplat till det.

Det betyder inte att du ska sträva efter att bli någon annan än den du är, eller att tvinga fram lycka eller frid. Det handlar snarare om att släppa den tyngd du bär inom dig till det förflutna. När man är fast i det förflutna, särskilt om det präglats av lidande, är det just greppet som orsakar en "mardröm".

En del utav det innebär att se och förstå det förflutna för vad det verkligen är, vilket är minnen.
Citera
2025-11-07, 22:57
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Varför bryr du dig så mycket om vad andra tycker om dig? Man behöver inte vara omtyckt av alla. Räcker med några som tycker om en.
Sen är livet tufft. Att sitta och gnälla om att ta livet av sig, ja. Gör som du vill. Inget kommer bli bättre av det.
Tror många av er män hade mått bättre av militärtjänst. Att lära sig disciplin, mental och fysisk styrka hade löst alla problem.
Man blir snygg, man får självförtroende och man bygger uthållighet. Annars räcker det med hård träning.
Men grejen är att ni vill inte det. Ni vill gnälla, ni vill vara offer. Ni vill bli daltade med.
Tröttsamt! Tror du livet är en dans på rosor för alla andra eller?

Lite tacksamhet över att få denna stund på jorden hade inte skadat heller.
Senast redigerad av Schicklgrubblare 2025-11-07 kl. 23:01.
Citera
2025-11-07, 23:03
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Tja, jag anser mig vara eran värsta mardröm. Är 29 och fyller 30 i början på maj 2026, bor hemma hos morsan. Betalar hyran. Har bestämt mig för ca 5 år sen att om de inte ljusnar så klipper jag med denna dimension.

De finns mycket att gräva upp, då jag är en massiv flopp. Har misslyckats med allt. Minns när jag förlorade barndomsvännerna för dom bestämde sig för att nuppa med flickvännen. Ja jag tog ju tillbaks henne för att jag gick igenom massor och fick förmig att hennes psykopatiska manipulation var förståelse. De var ju roligt för dom säkerligen! Alla tjejer lämnade mig för nån annan nu när jag tänker efter.. sån jävla looser. Har blivit kallad incel ett antal ggr, även slagen för jag tydligen var nazist. Minns när jag blev avstängd från skolan på dom grunderna! Är alldelles för korkad för ideologier men dom lärarna förstörde hela min miserabla skolgång, gick ut med alla ig:n! Är en misslyckad musiker också. Fick ett tungt jävla jobb för några månader sen men sa upp mig då jag anser inte att de var värt de då jag bestämt mig i stort sett att självmord är en rimlig väg, och dedär jobbet var tamejfan slaveri för 140 spänn timmen.. Minns när min syster sa att jag borde hänga mig! Pappa brukade säga att jag är ett socfall, anser att han var korrekt då jag tycks ha lågt iq. De kan man höra i min musik bl.a.

Grundpelarna i min bakgrund är väl förnedring. Får inge friktion i hemstaden för de har man sett till, jag är ju "den äckligaste man vet" av nån anledning. Men dom flesta här har "orten" programmeringen.

Har försökt ingått i sociala sammanhang men man brukar tycka jag är knäpp, autistisk osv så de slutar oftast med att jag bara försvinner. Jag har inte nån jävla autism!

Manliga vänner slutar oftast i nån slags maktkamp även fast de börjar bra, jag ska då såklart vara underlägsen. Tjejer brukar bete sig som kändisar.

Finns såklart otroligt mycket mer, anser mig vara "loosh farmad" kort sagt. Min fråga, hur pallar ni med skiten?
Du har en victim mentality, och det är i och för sig inte fel att ha, men det är självdestruktivt. Jag kan bara visa dig dörren, du måste själv gå in genom den.

A) Ta bort ALLA självmordstankar och pronto. Du är en fantastisk kille.

B) Börja träna, behöver inte vara mycket. Men det skall vara minst 20 minuter springande 2x i veckan (gratis) och först lite hantelrörelser /armhävningar 2x i veckan (gratis) och med tiden gym (kostar).

C) Du måste sikta in dig på att flytta. Bo hos mamsen är illa, och det skaver på självkänslan. I synnerhet om du inte trivs med livet, bör du absolut inte stanna kvar där i den miljön.

Just nu är ekonomin i samhället extremt dålig, men du måste göra ett försök tycker jag. Som sagt jag kan bara visa dig dörren.
Citera
2025-11-07, 23:05
Medlem
Gör något nytt. Hörde på radion att dwt är brist på matroswr. Dwt finns sjöfaetsutbildningar. Gör något drastiskt, ae dig omkring
. Hoppaa dwt går bra.
Citera
2025-11-07, 23:10
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
De är grymt överskattat. Sen är mitt intryck att brudarna inte är så fina. Dom är typ perversa gubbar inombords. Jag lever i celibat, har även blivit antastad av dessa höns. De är inte schysst.

Vad snackar du om? Vem tror du att du är då pucko? Kanske ett kok stryk hade gjort dig gott! "Antastad av dessa höns". Vem ska antasta dig din knäppskalle wtf. Kanske dags att växa upp och lämna fågelboet.

Dagens så kallade män är helt koko i skallen. Påminner om någon filur från gökboet.
Senast redigerad av Schicklgrubblare 2025-11-07 kl. 23:13.
Citera
2025-11-07, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Det var onekligen en dyster historia och ett tungt, undermedvetet bagage som tynger ditt psyke. Jag beklagar.

Du verkar dock vara starkt fäst vid det förflutna, hålla fast vid det så hårt att det tillåts definiera dig. Om jag vore du skulle jag försöka arbeta med att frigöra dig från ditt förflutna och det undermedvetna bagage som är kopplat till det.

Det betyder inte att du ska sträva efter att bli någon annan än den du är, eller att tvinga fram lycka eller frid. Det handlar snarare om att släppa den tyngd du bär inom dig till det förflutna. När man är fast i det förflutna, särskilt om det präglats av lidande, är det just greppet som orsakar en "mardröm".

En del utav det innebär att se och förstå det förflutna för vad det verkligen är, vilket är minnen.
Tack för din synpunkt och råd, de hjälper.
Citera
2025-11-07, 23:13
Det är därför man super och shitpostar på flashback istället det är roligare än att vara död. Skål
Citera
2025-11-07, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Vad snackar du om? Vem tror du att du är då pucko? Kanske ett kok stryk hade gjort dig gott! "Antastad av dessa höns". Vem ska antasta dig din knäppskalle wtf. Kanske dags att växa upp och lämna fågelboet.
Håll käften. Hade gärna boxats. Varför skulle jag ljuga på ett anonymt forum din lyxrunkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in