Citat:
Ursprungligen postat av
Facade
Det må ha funnits länge men jag har aldrig hört talas om det förrän nu när jag börjar komma upp i åldern 30+.
Nu är var och varannan jag känner med i en sådan ”herrklubb” och de försöker hela tiden övertyga mig att hänga på men jag vägrar.
Vad är det ens för något? Jag får upp störande homo bilder i huvudet så fort jag hör om det. Tänk er brandstationen i Nile City.
Är det för att undgå familjen? Ja då gör man väl något som är av ens intresse. Exempelvis ena polaren älskar att spela musik men åker till en herrklubb istället för att repa/spela musik med ett band. Jag fattar ingenting.
Jag älskar att meka i garaget, varför skulle jag åka till en herrklubb om jag skulle vilja undvika familjen när jag bara kan gå ut i garaget.
Syftet i mitt huvud är blankt.
Är det för folk som är utan intressen? Eller är herrklubben ett intresse? Lika mycket hobby som att gå på krogen?
Hjälp mig!….
Frimurarna är väl den vanligaste herrklubben, någon enstaka kompetent men det breda klientelet drar ner på kvalitén på diskussionerna och liknar mer en fritidsgård för vuxna enligt mig.
Sedan har jag varit inbjuden till några sådana "elitist" klubbar där man röker över-prisad cigarr och skryter om hur många nollor man har på kontot där ens titel är det heligaste på denna planet - inget för mig, men min morfar som är rik som ett troll tycker det är underhållande att träffa sådana även om han tycker de är riktiga nollor.