Det är väl tid för samtliga att få in sina friskvårdsbidrags-ansökningar.
För de som inte kommer utnyttja sina, eller har pengar kvar, hur ska dessa enklast realiseras i reda pengar i plånboken?
Själv har jag sålt deltagande i löplopp med både stort och litet resultat, men jag läste att liftkort tydligen ska vara det smidigaste. Man ska tydligen boka, rapportera in, för att sedan avboka.
Obs, tråden handlar om att förvandla bidraget till reda pengar, inte hur härligt det är att unna sig massage.
Jag läste också om någon som betalade fiskekort till sin egen firma, men det låter som ett jobbintensivt upplägg.
Vill man gärna sumpa sina chanser till fortsatt anställning, för en sån sketen summa, så varsågod. Om man nu är anställd. Eller bokföringsbrott i annat fall.
Att "boka och sedan avboka" borde inte fungera eftersom det krävs kvitto för att få ut bidraget.
Antar att du menar att du ångrar ditt köp. Det har man enligt svensk lag rätt att göra med alla distansköp i 2 veckor. Så även om du köper ett gymkort på distans borde du rent teoretiskt kunna ångra det, även om jag är rätt säker på att SATS mfl skitfirmor struntar i lagen på det området.
Där är det väl i så fall du som begår den brottsliga handlingen.
Jag har svårt att se att AG skulle kunna dömmas för att du kvitterat ut bidrag för ett köp som du sedan ångrat. Om du håller käften om det har jag svårt att se att någon skulle upptäcka det hela.
Senast redigerad av bithax 2025-11-04 kl. 21:40.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!