Citat:
Ursprungligen postat av
honeybadgerAH
Är det inte numera en halvsanning att enbart dom som är sjuor och uppåt fortfarande är runt och pippar som ´99. Medans precis alla andra sitter med noll knullinbjudningar, såg att det i UK nu krävs i snitt 1000 swipes för att få ta en kaffe med en tjej.
Bland mina mina yngre kollegor, är hatet mot knullapparna nästan otäckt. både bland yngre män och kvinnor.
Yung guns, satsa på ukrainskor alla dagar i veckan.
Ja, det är det nog, jag läste om detta med för nån vecka sen eller två också faktiskt! Jag hade hört om "orgierna" som zoomers brukar ha osv. Ville kolla upp om det va sant eller bara någon slängt ut sig för att sprida agg mot den generationen.
Visar sig att de som kom efter 70-talet har haft mycket mindre sex än de som var sexuellt aktiva på 70-talet.
Jag kan förstå att de hatar de apparna, man var ju själv "ung" en gång, då skaffade man Tinder, det var samma tjejer hela tiden. Jag swipade inte ja på någon av dessa as, min hjärna klarar inte av att vara runt sånna människor. Har bestämt mig för att skaffa mig ett ensam jobb, ska spara ihop pengar.
Sedan flyttar jag till Polen om några år, i med att jag är halvpolack. Jag har fått nog av det här jävla kuksamhället. Under tiden kommer jag bara umgås med familj, de delar min värderingar och åsikter i allt. Politik, samhället osv.
Min TS beskriver ju varför samhället är så här med tanke på de händelserna i svensk historia på 1900-talet.
Tänk dig att sätta 100 mobiltelefoner med social media i händerna på unga människor som hade levt runt 1850-talet i Sverige. Vad hade resultatet blivit? Hur många hade fastnat i det?
Jag vill hävda att det hade blivit ett helt annat utfall, jag hävdar detta för att man har mobiler och social media i mellanöstern, asien, japan, kina osv. Men där händer andra saker istället, vissa, t.ex. japaner eller kineser kan va mobilkåta. Men vad händer med deras värderingar?
Jo, de förblir, precis som i mellanöstern, för de har faktiskt värderingar. De har samma värderingar som var normen här för 100 år sedan, både gamla och unga men speciellt unga. Introducerar du social media i ett sånt samhälle med starka värderingar så blir utfallet helt annat.
Även om jag inte gillar mobilkåthet, människor försvinner ju för fan, mänskligheten med andra ord. Finns ingen mening med att kolla på andra människor tycker många unga människor.
Kiss
Det som håller ihop Sverige är de äldre människorna och de som inte är beroende av social media, de kan ju uppenbarligen bete sig.