Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2025-11-04, 20:47
Medlem
Tänk inte så mycket och tror inte på allt du ser och läser.

Så du vill bilda familj. Det finns bara ett sätt. Du får börja prata med tjejer på olika ställen. Är det någon tjej som du tycker verkar vara trevlig så frågar om hon vill ta en fika. Det är inte svårare än så. Skulle hon säga nej så skriver du ingen tråd här, utan du frågar nästa tjej som verkar var trevlig....

Det bor ju ca lite över 5.000.000 kvinnor i sverige,
Citera
2025-11-04, 21:49
Medlem
Ja man får börja med att skaffa en tjej.
Citera
2025-11-05, 08:43
Medlem
Svavelbryggas avatar
Folk har lyckats bilda familjer under betydligt värre omständigheter än i Sverige 2025.
Citera
2025-11-05, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
[2/2]

När det visar sig att svensken då förstår att media har ljugit och undanhållit för dom så förstår man inte. Alternativt de ser inte ens att media har öppnat upp p.g.a. av någonting jag ärligt talat faktiskt inte vill spekulera i. Men jämförelsen dyker aldrig upp, om vad media rapportera om innan. Lägga det i paritet med vad som varnats för av olika partier och som sedan varit helt sant och slagit in. Dessa tankarna framträder aldrig hos detta folk.

Med detta är det lätt att se att det svenska folket inte är mindre är en produkt skapad av det Socialdemokratiska arbetarepartiet utifrån decennier av formning och medvetna förhållningssätt och "roller" som pappa och en hjälpsam förmyndare till det svenska folket.

Om du är av samma typ som mig, som aldrig varit sådan, som inte har någon mentalitet ovan, som inte tycker att social media har ett mervärde då måste du nu börja inse att få kunna få bilda familj här. Att hitta en tjej att resonera med om olika saker är nästan helt och hållet omöjlig.

Denna text blir då alltså en förvarning till alla de unga män åldrarna 20-30 som tror att det finns en chans till att bilda en familj i detta land om de själva har annorlunda värderingar. Tänk om riktigt noga i sånnafall, ta det från någon som är äldre.

Mvh

Är det inte numera en halvsanning att enbart dom som är sjuor och uppåt fortfarande är runt och pippar som ´99. Medans precis alla andra sitter med noll knullinbjudningar, såg att det i UK nu krävs i snitt 1000 swipes för att få ta en kaffe med en tjej.

Bland mina mina yngre kollegor, är hatet mot knullapparna nästan otäckt. både bland yngre män och kvinnor.

Yung guns, satsa på ukrainskor alla dagar i veckan.
Citera
2025-11-05, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honeybadgerAH
Är det inte numera en halvsanning att enbart dom som är sjuor och uppåt fortfarande är runt och pippar som ´99. Medans precis alla andra sitter med noll knullinbjudningar, såg att det i UK nu krävs i snitt 1000 swipes för att få ta en kaffe med en tjej.

Bland mina mina yngre kollegor, är hatet mot knullapparna nästan otäckt. både bland yngre män och kvinnor.

Yung guns, satsa på ukrainskor alla dagar i veckan.

Ja, det är det nog, jag läste om detta med för nån vecka sen eller två också faktiskt! Jag hade hört om "orgierna" som zoomers brukar ha osv. Ville kolla upp om det va sant eller bara någon slängt ut sig för att sprida agg mot den generationen.

Visar sig att de som kom efter 70-talet har haft mycket mindre sex än de som var sexuellt aktiva på 70-talet.

Jag kan förstå att de hatar de apparna, man var ju själv "ung" en gång, då skaffade man Tinder, det var samma tjejer hela tiden. Jag swipade inte ja på någon av dessa as, min hjärna klarar inte av att vara runt sånna människor. Har bestämt mig för att skaffa mig ett ensam jobb, ska spara ihop pengar.

Sedan flyttar jag till Polen om några år, i med att jag är halvpolack. Jag har fått nog av det här jävla kuksamhället. Under tiden kommer jag bara umgås med familj, de delar min värderingar och åsikter i allt. Politik, samhället osv.

Min TS beskriver ju varför samhället är så här med tanke på de händelserna i svensk historia på 1900-talet.

Tänk dig att sätta 100 mobiltelefoner med social media i händerna på unga människor som hade levt runt 1850-talet i Sverige. Vad hade resultatet blivit? Hur många hade fastnat i det?

Jag vill hävda att det hade blivit ett helt annat utfall, jag hävdar detta för att man har mobiler och social media i mellanöstern, asien, japan, kina osv. Men där händer andra saker istället, vissa, t.ex. japaner eller kineser kan va mobilkåta. Men vad händer med deras värderingar?

Jo, de förblir, precis som i mellanöstern, för de har faktiskt värderingar. De har samma värderingar som var normen här för 100 år sedan, både gamla och unga men speciellt unga. Introducerar du social media i ett sånt samhälle med starka värderingar så blir utfallet helt annat.

Även om jag inte gillar mobilkåthet, människor försvinner ju för fan, mänskligheten med andra ord. Finns ingen mening med att kolla på andra människor tycker många unga människor.

Kiss

Det som håller ihop Sverige är de äldre människorna och de som inte är beroende av social media, de kan ju uppenbarligen bete sig.
Senast redigerad av Vintageman 2025-11-05 kl. 12:01.
Citera
2025-11-05, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
En del av dina utmaningar kan handla om att du inte förmår formulera en poäng eller en fråga på ett begripligt sätt. Det är avskräckande.

Nja, riktigt sådär är det ju inte. Framgår fantastiskt enkelt, även om texten är lång. Alla har fattat, förutom du, en annan misstolka mig för texten var för lång att läsa. Att västvärldens människor är dumma i huvudet är ju ingen nyhet vid det här laget.

Jag önskar dig lycka till att läsa texten en gång till så du förstår som den stora merparten har gjort innan dig, då kan du komma tillbaka sen med lite artighet och göra din "Flashback utläggning" som kommer förmodligen va ganska värdelös med tanke på hur du har valt att agera hittills.
Senast redigerad av Vintageman 2025-11-05 kl. 12:10.
Citera
2025-11-05, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Folk har lyckats bilda familjer under betydligt värre omständigheter än i Sverige 2025.

Precis, det finns de som vill bli ihop med dessa människor som jag tar upp. Sen finns det en stor grupp unga killar som inte vill bli det. Det är alltså dessa jag vänder mig till, det framgår genom hela TS nästan.

Som första paragraf och sista... Det står 3-4 ggr. i första paragrafen att det då är en förvarning till dessa att inte slösa sin dyrbara tid mellan 20-30 här i Sverige.
Citera
2025-11-05, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
En god sammanfattning av din trådstart, frånsett dina utmaningar rörande stavning och grammatik. Om det finns ett problem med användningen av sociala medier är det ju att somliga människor lär sig tamejfan inte skriva länge. Antagligen för att ni aldrig själva läser riktiga texter.

Oj, nu blev du arg för du hade fel. Förlåt, jag hade för höga tankar om dig, att läsa om texten i din egen takt och bli en av de 90 % som förstått texten hittills var för högt tänkt om dig.

Nåja, jag är ju på flashback!

Hur jag skriver är det inga fel på, däremot kan man direkt peka ut ord hos dig som du glömt när du svarade hittills. Detta förtjänar du naturligtvis att brinna i helvete för om man skulle resonera som du själv gör.

Vilken toffel till människa.
Senast redigerad av Vintageman 2025-11-05 kl. 11:57.
Citera
2025-11-05, 12:36
Medlem
Om menakillarna håller sig till sina landskvinnor löser det sig.
Citera
2025-11-05, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Om menakillarna håller sig till sina landskvinnor löser det sig.

Hur menar du?
Citera
2025-11-05, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Hur menar du?
De söker sig till svenska tjejer som inte är pigga på familj.
Citera
2025-11-05, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
De söker sig till svenska tjejer som inte är pigga på familj.

Vad är de det påverkar? Förstår ej
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in