Citat:
Vad har jag fel med? Att enstaka dom finns säger inte mycket om USAs underrättelsetjänst säger att vi är på plats 6 i världen av det land där förövarna finns. Se på vår storlek i jämförelse mot andra lämder så är vi inte särskilt ledande som de svagas beskyddare, som du vill påstå.
Det finns inte domar som täcker upp varken plats 6 eller plats 14. Och det är vad som räknas.
Det finns inte domar som täcker upp varken plats 6 eller plats 14. Och det är vad som räknas.
Du skrev i TS "Är det rimligt att det ska kunna sitta människor i Sverige och beställa övergrepp på barn utan att riskera att åka fast, ställas inför rätta och få straffpåföljder? Det tycker inte jag."
Utan risk? Vi har flera domar om våldtäkt över nätet i Sverige. Så det är ju inte utan risk.
Sen vet vi inte hur USA har fått fram siffrorna. Men jag skulle tro att i till ex USA behöver inte pedofilerna vända sig utomlands utan där finns det tillräckligt med offer. Och am pedofiler vänder sig, om utomlands, till främst Dominikanska rep, Haiti och andra centralam länder. Kanadensarna, och här gissar jag, till Kuba. Muslimer åker till Bangladesh. Australiensare åker till Öst-timor och Indonesien. Internetövergrepp blir stort när båda parter GM och BO pimp kan kommunicera. Därför är filipinerna mycket större än Thailand på internetövergrepp.
När jag var i Kambodja under inbördeskriget. så var de främsta pedofilerna: Kambodjanerna själva och FN-personal. Få turister vågade sig dit. Vissa länder blir poppis för vissa länders pedofiler. Det beror på slump, historia och ekonomi. Du behöver "rika" pedofiler och fattiga offer. Antalet pedofiler är ungefär den samma över världen.
Det som svenskar och norrmän är mer speciella är att de är mer globala än många andra länder. Vi åker på semester utomlands och gärna till mer exotiska länder. Det gäller