• 5
  • 6
2025-11-08, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvMedTofflorna
Vad har jag fel med? Att enstaka dom finns säger inte mycket om USAs underrättelsetjänst säger att vi är på plats 6 i världen av det land där förövarna finns. Se på vår storlek i jämförelse mot andra lämder så är vi inte särskilt ledande som de svagas beskyddare, som du vill påstå.

Det finns inte domar som täcker upp varken plats 6 eller plats 14. Och det är vad som räknas.

Du skrev i TS "Är det rimligt att det ska kunna sitta människor i Sverige och beställa övergrepp på barn utan att riskera att åka fast, ställas inför rätta och få straffpåföljder? Det tycker inte jag."

Utan risk? Vi har flera domar om våldtäkt över nätet i Sverige. Så det är ju inte utan risk.

Sen vet vi inte hur USA har fått fram siffrorna. Men jag skulle tro att i till ex USA behöver inte pedofilerna vända sig utomlands utan där finns det tillräckligt med offer. Och am pedofiler vänder sig, om utomlands, till främst Dominikanska rep, Haiti och andra centralam länder. Kanadensarna, och här gissar jag, till Kuba. Muslimer åker till Bangladesh. Australiensare åker till Öst-timor och Indonesien. Internetövergrepp blir stort när båda parter GM och BO pimp kan kommunicera. Därför är filipinerna mycket större än Thailand på internetövergrepp.

När jag var i Kambodja under inbördeskriget. så var de främsta pedofilerna: Kambodjanerna själva och FN-personal. Få turister vågade sig dit. Vissa länder blir poppis för vissa länders pedofiler. Det beror på slump, historia och ekonomi. Du behöver "rika" pedofiler och fattiga offer. Antalet pedofiler är ungefär den samma över världen.

Det som svenskar och norrmän är mer speciella är att de är mer globala än många andra länder. Vi åker på semester utomlands och gärna till mer exotiska länder. Det gäller
Citera
2025-11-08, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du skrev i TS "Är det rimligt att det ska kunna sitta människor i Sverige och beställa övergrepp på barn utan att riskera att åka fast, ställas inför rätta och få straffpåföljder? Det tycker inte jag."

Utan risk? Vi har flera domar om våldtäkt över nätet i Sverige. Så det är ju inte utan risk.

Sen vet vi inte hur USA har fått fram siffrorna. Men jag skulle tro att i till ex USA behöver inte pedofilerna vända sig utomlands utan där finns det tillräckligt med offer. Och am pedofiler vänder sig, om utomlands, till främst Dominikanska rep, Haiti och andra centralam länder. Kanadensarna, och här gissar jag, till Kuba. Muslimer åker till Bangladesh. Australiensare åker till Öst-timor och Indonesien. Internetövergrepp blir stort när båda parter GM och BO pimp kan kommunicera. Därför är filipinerna mycket större än Thailand på internetövergrepp.

När jag var i Kambodja under inbördeskriget. så var de främsta pedofilerna: Kambodjanerna själva och FN-personal. Få turister vågade sig dit. Vissa länder blir poppis för vissa länders pedofiler. Det beror på slump, historia och ekonomi. Du behöver "rika" pedofiler och fattiga offer. Antalet pedofiler är ungefär den samma över världen.

Det som svenskar och norrmän är mer speciella är att de är mer globala än många andra länder. Vi åker på semester utomlands och gärna till mer exotiska länder. Det gäller
Det är mer eller mindre riskfritt om 500 000 barn våldtas enbart i Filippinerna med en stor del av övergreppen via nätet där svenskar är på plats 14 som förövare.

Din matematik är ganska dålig.

Ja, FN- personal utgör en betydelsefull del i sexuellt våld vid krigskonflikter etcetera. Även andra hjälparbetare som åker vid katastrofer för att bygga barnhem mm. Pedofiler åker mer än gärna iväg till lä der där särskilt sårbara offer finns och gömmer sig bland människor som är där för att hjälpa på riktigt.

Har inte påstått att det inte hänger ihop med semestrar osv. Tvärtom är det exakt vad jag skrivit tidigare i tråden.

Sedan är inte alla som våldtar barn, pedofiler. Det finns många utan den störningen som gör det emdast för att de kan, inte för att de är sexuellt dragna till barn och där apricker ditt resonemang om att det är samma lika överallt. Nej, övergrepp och våld ökar där det finns möjligheter för förvare att utföra övergrepp och våld utan större risker för dem själva.

Sedan så har jag även tydligt skrivit att jag anser att människor som organiserar övergrepp, själva är förövare oavsett vad de själva upplevt tidigare. Jag påstår med andra ord inte, att filippinska förövare är oskyldiga. Det blir däremot inte bättre för barnen om vi har ett utbrett problem med svenska medborgare som inte ser ett problem med att våldta barn som är utsatta för människohandel.
Citera
2025-11-08, 11:43
Medlem
ArttuWiskarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvMedTofflorna
Vad har jag fel i? Du får utveckla dig mer.

Du är fast i Euro-centric-tänkade - och ser ner på människor av andra kulturer.

Du har fel i allt
Citera
2025-11-08, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArttuWiskarin
Du är fast i Euro-centric-tänkade - och ser ner på människor av andra kulturer.

Du har fel i allt
Jag har asiatiska anhöriga och även på så vis från Filippinerna. Kan inte på något vis se hur det är eurocentriskt att ha ett motstånd mot barnvåldtäkter. Om någon anhörig höll på med sådant här hade jag hoppats att myndigheterna i de här länderna fick tag på honom och hade ihjäl honom på plats.

Det handlar om att känna avsky för brott som är särskilt hänsynslösa och som drabbar de mest sårbara, inte om att se sig själv som överlägsen och avskärmad andra från andra länder eller kulturer.
Citera
2025-11-11, 12:06
Medlem
Är det konstaterat att pedofilen Heinz är i Sverige och fri?
Citera
2025-11-11, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
Stämmer det eller är det hittepå för att smutskasta SD?

Huruvida han är betalande medlem eller inte ska jag låta vara osagt men att döma av hans fb-feed är det ingen tvekan om saken
Citera
2025-11-12, 12:58
Medlem
knors avatar
Viktigt att han blir både ordentligt uthängd och straffad. Alltid avskräcker det någon. Våra fängelser är överfulla och fängelsevården blir en allt större del av kostnaden på skattsedeln. Hur gör vi så att samhället tjänar pengar på att gripa såna här?
Hörde att det kostar 70 miljoner fram till dom av en gängkriminell. Vad har den här kostat?
Inget snack om att han skall gripas och fängslas, men hur håller man med kostnaderna? Ibland känner jag att Internet borde funktionsbegränsas, även om jag inser att det inte kommer att ske. Gängkriminella och pedofiler gör att samhällskostnaden blir enormt stor. Eller har jag fel om jag tror att Internet underlättar brottslighet mer än det underlättar bekämpningen?
Förhoppningsvis kan AI göra det så in i helvete svårt för peddos att vara oupptäckta att hela skiten bara försvinner.
Citera
2025-11-12, 18:26
Medlem
Här har vi honom. Med det utseendet skulle han givetvis placerats på anstalt i en normal stat.

https://immigration.gov.ph/bi-partne...-sex-tourists/
Citera
Idag, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Här har vi honom. Med det utseendet skulle han givetvis placerats på anstalt i en normal stat.

https://immigration.gov.ph/bi-partne...-sex-tourists/
H3inz H3nry Andr3as B3rglund, 55
Citera
Idag, 09:44
Bannlyst
(FB) Svensk man utlämnad från Filippinerna för brott mot en 10 årig flicka (2025-04-07)
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in