Citat:
Ursprungligen postat av
Tortelli
Undrar hur verksamheten med hundar fungerar nu! Lite nyfiken blir jag efter att ha läst om deras engagemang för hundar, nu känns det som allt är raserat. Hur går pratet i Kramfors/lunde nu? Är det en jätte snackis? Lite ot men nyfiken.
Vi har fått ta emot en av hundarna – åtminstone tillfälligt som ett fosterhem. ❤️
Jag måste säga att jag faktiskt tror att hundarna hade ett bra hem där tidigare, eftersom alla hundar vi träffade var otroligt snälla, vänliga och stabila. De visade inga tecken på vare sig aggressivitet eller extrem stress, vilket man annars ofta ser när hundar verkligen har haft det dåligt.
Det jag däremot tycker är helt fruktansvärt är hur staten har hanterat hundarna. De var hos Länsstyrelsen i över en månad, och jag är ganska säker på att hunden vi nu har inte fick sina sköldkörtelmediciner under den tiden. Hon hade dessutom ett öppet sår på armbågen, troligen för att hon legat länge på hårt underlag.
De första två veckorna hos oss var hon helt slut och mådde väldigt dåligt, tills medicinen började verka igen. Sedan dess har hon blivit gladare, återhämtat sig fint och mår nu mycket bättre.
Jag tycker verkligen att det är en skandal hur Länsstyrelsen har behandlat hundarna – och att de dessutom ville avliva dem är helt oacceptabelt.