2026-02-24, 08:35
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Är det bara jag som som inte kan låta bli att instinktivt korrigera efternamnet till Runstedt? Runsten är för fan inget namn, det är som att kalla sig Tomas Blomvas, Tomas Granbarr, eller Tomas Strömkabel. Tycker det är ett tydligt sjukhetssympton eller tecken på låg IQ.

Han tog frugans efternamn när de gifte sig, det har han gjort tidigare också.
Citera
2026-02-24, 09:25
Medlem
DayNites avatar
Om man sålt sig i flera år samt att man legat ute med sitt ansikte i flertalet forum så tycker jag det är konstigt på många sätt om det var tvång.

Dom har väl även varit familjehem? vilket betyder att detta pågått under tiden vilket gör det ännu värre, eftersom bilder ändrats när han suttit häktad så är det förmodligen hon som har tillgäng till konton etc,
= högst delaktig
Citera
2026-02-24, 10:50
Medlem
I förhör har kvinnan berättat att företagaren i Kramfors var full, påtänd och hårdhänt när de senast träffades fysiskt på ett hotellrum på en annan ort i Ångermanland. Därefter har de bara haft ”camsex”, säger hon. Företagaren har så sent som sommaren 2025 haft sexuell kontakt med kvinnan. Samtidigt har han varit i en relation och haft en sambo som han bott ihop med i Kramfors.
Företagaren är tidigare dömd för droger och narkotika. Något han bevisligen fortfarande håller på med. Verkar vara en person som lever dubbelliv. Livet som företagare lär vara över. Vem vill göra affärer med personer som han.
Citera
2026-02-24, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Themiracleofsweden
Som några skriver att hon kanske inte alls blev tvingad att sälja sig.
Känner mig också lite skeptisk till att hon blev tvingad.
Tvingad att ha sex med 120 olika män. Ute med maken och myser på Ådalenbåten och 13 dagar senare ser till att maken blir anhållen och häktad.
Verkar ju konstigt att hon fick nog när hon avverkat 120 kunder typ. Varför anmälde hon inte tidigare?
Ser man på diverse klipp på sociala medier verkar det ju nästintill varit en riktig bullerbylycka i förhållandet.
Det är något som inte riktigt stämmer här.
Du har så rätt i vad du skriver. Jag tror att Thomas förflutna spelar in här. Han är häktad på sagolika skäl!! Jag har tyvärr inte fått kläm på vad som gjorde att hon anmälde, men det är en hund begraven här. Jag har aldrig suttit häktad, men om Thomas är oskyldig så är det för jäkligt att sitta häktad som han gör.
Citera
2026-02-24, 13:08
Medlem
Flaggstången på gården har knäckts i stormen och gården ser oskottad ut. Var nån enstaka lampa tänd där. Gården ser inte städad ut och de är fan plank överallt och grejjer till förbannelse där.
Citera
2026-02-24, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paddahoppa
I förhör har kvinnan berättat att företagaren i Kramfors var full, påtänd och hårdhänt när de senast träffades fysiskt på ett hotellrum på en annan ort i Ångermanland. Därefter har de bara haft ”camsex”, säger hon. Företagaren har så sent som sommaren 2025 haft sexuell kontakt med kvinnan. Samtidigt har han varit i en relation och haft en sambo som han bott ihop med i Kramfors.
Företagaren är tidigare dömd för droger och narkotika. Något han bevisligen fortfarande håller på med. Verkar vara en person som lever dubbelliv. Livet som företagare lär vara över. Vem vill göra affärer med personer som han.

Vart hittar du förhören på det?
Han har väl mer eller mindre alltid levt ett dubbelliv.
Hans tidigare arbetsgivare skickade han på rehab åtskilliga gånger pga av drogproblematiken.
Men som tidigare nämnts i straffskalan så åkta han på grov rattfylla då han gränslade mitträcket strax utanför Härnösand. Han hade då fått möte av en ambulans.
Citera
2026-02-24, 13:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ybarn
Flaggstången på gården har knäckts i stormen och gården ser oskottad ut. Var nån enstaka lampa tänd där. Gården ser inte städad ut och de är fan plank överallt och grejjer till förbannelse där.
Undrar hur verksamheten med hundar fungerar nu! Lite nyfiken blir jag efter att ha läst om deras engagemang för hundar, nu känns det som allt är raserat. Hur går pratet i Kramfors/lunde nu? Är det en jätte snackis? Lite ot men nyfiken.
Citera
2026-02-24, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
Om man sålt sig i flera år samt att man legat ute med sitt ansikte i flertalet forum så tycker jag det är konstigt på många sätt om det var tvång.

Dom har väl även varit familjehem? vilket betyder att detta pågått under tiden vilket gör det ännu värre, eftersom bilder ändrats när han suttit häktad så är det förmodligen hon som har tillgäng till konton etc,
= högst delaktig

Jag tycker inte det är konstigt alls. När hon själv håller i kontot kan hon själv bestämma tex vem och hur ofta hon vill träffa kunderna. Om TR gör det samma ställs hon inför valet att göra som hon blir tillsagd eller ta konsekvenserna av det vad det nu kan vara i form av verbalt och fysiskt våld, övegrepp etc. Tror inte heller att träffarna endast bokats via någon sajt utan också djungeltrumman där TR kastat med stora håven och låtit alla som nappat komma.
Citera
2026-02-24, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Themiracleofsweden
Som några skriver att hon kanske inte alls blev tvingad att sälja sig.
Känner mig också lite skeptisk till att hon blev tvingad.
Tvingad att ha sex med 120 olika män. Ute med maken och myser på Ådalenbåten och 13 dagar senare ser till att maken blir anhållen och häktad.
Verkar ju konstigt att hon fick nog när hon avverkat 120 kunder typ. Varför anmälde hon inte tidigare?
Ser man på diverse klipp på sociala medier verkar det ju nästintill varit en riktig bullerbylycka i förhållandet.
Det är något som inte riktigt stämmer här.

Det kallas normaliseringsprocessen.
Citera
2026-02-24, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Undrar hur verksamheten med hundar fungerar nu! Lite nyfiken blir jag efter att ha läst om deras engagemang för hundar, nu känns det som allt är raserat. Hur går pratet i Kramfors/lunde nu? Är det en jätte snackis? Lite ot men nyfiken.
Vi har fått ta emot en av hundarna – åtminstone tillfälligt som ett fosterhem. ❤️

Jag måste säga att jag faktiskt tror att hundarna hade ett bra hem där tidigare, eftersom alla hundar vi träffade var otroligt snälla, vänliga och stabila. De visade inga tecken på vare sig aggressivitet eller extrem stress, vilket man annars ofta ser när hundar verkligen har haft det dåligt.

Det jag däremot tycker är helt fruktansvärt är hur staten har hanterat hundarna. De var hos Länsstyrelsen i över en månad, och jag är ganska säker på att hunden vi nu har inte fick sina sköldkörtelmediciner under den tiden. Hon hade dessutom ett öppet sår på armbågen, troligen för att hon legat länge på hårt underlag.

De första två veckorna hos oss var hon helt slut och mådde väldigt dåligt, tills medicinen började verka igen. Sedan dess har hon blivit gladare, återhämtat sig fint och mår nu mycket bättre.

Jag tycker verkligen att det är en skandal hur Länsstyrelsen har behandlat hundarna – och att de dessutom ville avliva dem är helt oacceptabelt.
Citera
2026-02-24, 16:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hundido
Vi har fått ta emot en av hundarna – åtminstone tillfälligt som ett fosterhem. ❤️

Jag måste säga att jag faktiskt tror att hundarna hade ett bra hem där tidigare, eftersom alla hundar vi träffade var otroligt snälla, vänliga och stabila. De visade inga tecken på vare sig aggressivitet eller extrem stress, vilket man annars ofta ser när hundar verkligen har haft det dåligt.

Det jag däremot tycker är helt fruktansvärt är hur staten har hanterat hundarna. De var hos Länsstyrelsen i över en månad, och jag är ganska säker på att hunden vi nu har inte fick sina sköldkörtelmediciner under den tiden. Hon hade dessutom ett öppet sår på armbågen, troligen för att hon legat länge på hårt underlag.

De första två veckorna hos oss var hon helt slut och mådde väldigt dåligt, tills medicinen började verka igen. Sedan dess har hon blivit gladare, återhämtat sig fint och mår nu mycket bättre.

Jag tycker verkligen att det är en skandal hur Länsstyrelsen har behandlat hundarna – och att de dessutom ville avliva dem är helt oacceptabelt.
Det låter fruktansvärt. Tyvärr tror jag att uppmärksamheten på det andra har fått hundarna att komma i 2a hand elr till och med i 3e hand. Det syntes på bilderna att hund engagemanget var äkta från T och M. Bra att ni kunde få ta hand om en hund iallafall. 🙏
Citera
2026-02-24, 19:24
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Det låter fruktansvärt. Tyvärr tror jag att uppmärksamheten på det andra har fått hundarna att komma i 2a hand elr till och med i 3e hand. Det syntes på bilderna att hund engagemanget var äkta från T och M. Bra att ni kunde få ta hand om en hund iallafall. 🙏

Länsstyrelsen ska inte påverkas i sitt omhändertagande av hundarna pga nyheterna. Hoppas kritik riktas dit officiellt med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in