2025-11-20, 22:39
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Och det kommer folk få göra, bara sossarna reparerar socialförsäkringen? 😀

Nej, det krävs en arbetsmarknadspolitik också. Nuvarande regering har ingen sådan.
Citera
2025-11-21, 10:34
Medlem
Ringhals3s avatar
Försäkringskassan har inget med arbetslöshet att göra, de sköter sjukersättningar, ska vi låta tråden handla om det?
Citera
2025-11-21, 13:08
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Försäkringskassan har inget med arbetslöshet att göra, de sköter sjukersättningar, ska vi låta tråden handla om det?

Försäkringskassan hanterar aktivitetsstöd (den förlängda a-kassan) till arbetslösa som deltar i Arbetsförmedlingens program.
Citera
2025-11-21, 13:21
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Försäkringskassan hanterar aktivitetsstöd (den förlängda a-kassan) till arbetslösa som deltar i Arbetsförmedlingens program.

Tackar, där ser man, aktivitetsstöd och de som får det är rätt långt ifrån min vardag.
Citera
2025-11-21, 13:22
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Citat:
Ahhaha är du helt verklighetsfrånvänd eller??? Fkassa betalar ut AKTIVITETSSTÖD. som man får när akassedagarna är slut.
Jädra miffo
Citera
2025-11-21, 13:31
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaKnullberg
Ahhaha är du helt verklighetsfrånvänd eller??? Fkassa betalar ut AKTIVITETSSTÖD. som man får när akassedagarna är slut.
Jädra miffo

Har lärt mig det här nu, umgås inte med losers så jag hade ingen aning om detta.
Citera
2025-11-21, 13:56
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Citat:
Har lärt mig det här nu, umgås inte med losers så jag hade ingen aning om detta.

Ändå lät du helt tvärsäker. Undrar om du är en sån person som hela tiden tror du vet något när du inte har en susning! Jag gissar på det!!
Citera
2025-11-21, 14:03
Medlem
polseks avatar
Citat:
Det vackra i den kråksången är ju att din umgängeskrets är humanitärt välvilliga nog att umgås med en.
Jag tycker du ska ringa runt och uttrycka din tacksamhet.
Citera
2025-11-21, 14:05
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polsek
Det vackra i den kråksången är ju att din umgängeskrets är humanitärt välvilliga nog att umgås med en.
Jag tycker du ska ringa runt och uttrycka din tacksamhet.

Ocb inte har de aktivitetsstöd heller....
Citera
2025-11-21, 14:18
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaKnullberg
Ändå lät du helt tvärsäker. Undrar om du är en sån person som hela tiden tror du vet något när du inte har en susning! Jag gissar på det!!

Han är en sån som får näring av att trycka ner andra. Det vill säga, the lowest of the low.
Citera
2025-11-21, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Det spelar väl ingen roll vad ett litet ytterkantsparti som aldrig kommer in i riksdagen anser om nånting. De är och förblir en tankesmedja utan politiskt inflytande.

För att återställa socialförsäkringarna finns inget annat alternativ än att sossarna gör comeback. Du kommer aldrig kunna betala hyran med fascism och mindre invandring.

Hyran har höjts enormt i S styrda kommuner kommunala bolag
Citera
2025-11-21, 19:28
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hyran har höjts enormt i S styrda kommuner kommunala bolag

Hyrorna förhandlas med Hyresgästföreningen och har inget att göra med vem som styr kommunen. Däremot bör du frukta det här >>
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in